Τις δυνατότητες συνεργασίας με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διερευνά η τσεχική εταιρεία σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών CD Gargo, θυγατρική των τσεχικών σιδηροδρόμων και μία από τις πέντε μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου στην Ευρώπη.
Από την έντυπη έκδοση
Του Γιώργου Χατζηλίδη
[email protected]
Τις δυνατότητες συνεργασίας με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διερευνά η τσεχική εταιρεία σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών CD Gargo, θυγατρική των τσεχικών σιδηροδρόμων και μία από τις πέντε μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου στην Ευρώπη.
Αντιπροσωπεία της CD Gargo, με επικεφαλής τον πρόεδρο Ιβάν Μπεντνάρικ και τον διευθύνοντα σύμβουλο Μπούχμιλ Ραμπούλα, βρέθηκε χθες στη Θεσσαλονίκη και είχε συνάντηση με τη διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε., στη διάρκεια της οποίας έγινε μία πρώτη συζήτηση για την ανάπτυξη συνεργασίας στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών.
Μάλιστα, ο κ. Μπεντνάρικ δήλωσε χαρακτηριστικά πως «έχουμε αναπτυχθεί στο Βορρά, στη Δύση και στην Ανατολή. Ήρθε η ώρα να διερευνήσουμε και τις δυνατότητες που αναπτύσσονται στο Νότο».
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε. Δημήτρης Μακρής, αναφέρθηκε στις υποδομές (μεταξύ των οποίων και στην ύπαρξη σιδηροδρομικών γραμμών σε όλα τα κρηπιδώματα), στον εξοπλισμό και στις δυνατότητες ανάπτυξης του λιμένος Θεσσαλονίκης, ενώ δήλωσε ότι για την ΟΛΘ Α.Ε. η αξιοποίηση της σιδηροδρομικής μεταφοράς των εμπορευμάτων αποτελεί προτεραιότητα.
Να σημειωθεί ότι, στο πλαίσιο του διαγωνισμού πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΘ, έχουν αρχίσει από τη Δευτέρα οι επισκέψεις των ενδιαφερόμενων επενδυτών, οι οποίοι ενημερώνονται αναλυτικά από τη διοίκηση του Οργανισμού για το λιμάνι. Την αρχή έκαναν υψηλόβαθμοι εκπρόσωποι της εταιρείας από τις Φιλιππίνες International Container Terminal Services, χθες και σήμερα έχουν πάρει σειρά οι Ιάπωνες της Mitsui και ακολουθούν στις 18-19 Μαΐου τα στελέχη της P&O Steam Navigation Company, θυγατρικής της DP World από το Ντουμπάι.
«Η επίσκεψη των Τσέχων, συνδυαζόμενη και ταυτόχρονη με την παρουσία συμβούλων των υποψήφιων επενδυτών στις εγκαταστάσεις του λιμένα, σηματοδοτούν την τεράστια και στρατηγική σημασία του λιμένα Θεσσαλονίκης στη διαμόρφωση ενός νέου περιβάλλοντος οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης για την περιοχή», σχολίασε σχετικά ο αντιπρόεδρος της ΟΛΘ Κώστας Μέλλιος.
Επιμένει για τον πρώτο προβλήτα ο δήμαρχος
Στο μεταξύ, τη διαβεβαίωση ότι η κυβέρνηση εξετάζει την εξαίρεση του Α’ Προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης από τη σύμβαση πώλησης του ΟΛΘ έλαβε ο δήμαρχος της πόλης Γιάννης Μπουτάρης από τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα.
Μάλιστα, σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου, ο κ. Μπουτάρης, που έχει κάνει σημαία την απόδοση του πρώτου προβλήτα στην πόλη, προκειμένου να διαμορφωθούν εκεί χώροι αναψυχής και πολιτισμού, τόνισε ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης είναι έτοιμος να δεχθεί οι χώροι που αποφέρουν έσοδα από μισθώματα στον ΟΛΘ να παραμείνουν στη διαχείριση του Οργανισμού, όπως βέβαια και το Κτήριο Διοίκησης για λόγους ιστορικούς.
«Θα φτάσουμε μέχρι τον πρωθυπουργό προκειμένου να εξαιρεθεί ο Α’ Προβλήτας από τη σύμβαση παραχώρησης», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γιάννης Μπουτάρης, υπενθυμίζοντας την παρέμβαση του κ. Τσίπρα ώστε να εξαιρεθεί το παραλιακό μέτωπο της Δραπετσώνας από τη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ.
Μάλιστα, προκειμένου να καταδείξει ότι η εξαίρεση του πρώτου προβλήτα δεν επηρεάζει τη διαδικασία πώλησης του λιμανιού και να καθησυχάσει τους παραγωγικούς φορείς της πόλης που έχουν διατυπώσει σχετικές ανησυχίες, αποκάλυψε ότι σε συναντήσεις που είχε με τους δυνητικούς επενδυτές (εκπροσώπους της ICTS και της Mitsui) έλαβε τη διαβεβαίωση ότι δεν ενδιαφέρονται για τον Α’ Προβλήτα, δεδομένου ότι δεν εξυπηρετεί λιμενικές δραστηριότητες, αλλά πολιτιστικές.