ΑΠΟΧΩΡΕΙ στις 31 Αυγούστου, για προσωπικούς λόγους, ο πρόεδρος της Yahoo! Inc. China, Zhou Hongyi, 20 μήνες μετά την κατάταξη της εταιρείας, στο πρώτο site με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στον κόσμο.
«Δεν είμαι ο τύπος του επαγγελματία στελέχους», είπε ο Zhou, 35 χρονών, σε συνέντευξη που παραχώρησε σήμερα, συμπληρώνοντας: «Γεννήθηκα για να δημιουργώ νέες εταιρείες. Είμαι ικανοποιημένος πολύ με την επίδοσή μου στο Yahoo!».
Μετά την παραίτηση του Zhou, η Yahoo! China θα αναφέρεται απ'ευθείας στον Allan Kwan, διευθύνοντα σύμβουλο της Yahoo North Asia, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Yahoo! στο Web site της. Ο Zhou θα παραμείνει ο άνθρωπος που θα χαράσσει τη στρατηγική στην Yahoo China.
Η Yahoo! ανταγωνίζεται με την ομοειδή της αμερικανική, Google Inc. και τα άλλα τοπικά πόρταλ, όπως τη Sina Corp. και τη Netease.com, για μερίδιο αγοράς στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας. Η Κίνα, έχει περισσότερους από 100 εκατ. χρήστες Internet, αμέσως μετά τις ΗΠΑ, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων, Xinhua News Agency, στις 28 Ιουνίου.
Ο Zhou, ιδρυτής της 3721 Network Software Co., έγινε επικεφαλής των εργασιών της Yahoo! στην Κίνα, μετά την εξαγορά της, τον Νοέμβριο του 2003, αντί του ποσού των 120 εκατ. δολαρίων.
Οι μετοχές της Yahoo! υποχωρούσαν 1,4%, φθάνοντας χθες στα 34,12 δολ. η μία στο Nasdaq. Συνολικά φέτος, έχουν σημειώσει απώλειες 9,5% έναντι πτώσης 5,3% του δείκτη Nasdaq.
O Zhou, είπε, ότι βοήθησε την Yahoo! να ξεπεράσει την Google και να καταστεί η μεγαλύτερη μηχανή εύρεσης στο Internet κατά τη διάρκεια της θητείας του, ως πρόεδρος, στην Κίνα. Ο πρώην διευθυντής του Peking University Founder Group Corp., βοήθησε επίσης την Yahoo! να τριπλασιάσει τον αριθμό των εργαζομένων της από 200 στους 600.
Πέρυσι ο Zhou, παρουσίασε έναν νέο αριθμό προϊόντων, συμπεριλαμβανομένου και του www.yisou.com, μιας κινέζικης μηχανής εύρεσης, που ανταγωνίζεται την ηγέτιδα στην αγορά, Baidu.com. Με την Sina Corp., η Yahoo! China, δημιούργησε το site δημοπρασιών, www.1pai.com, το οποίο, προηγείται του EBay Inc. στην Κίνα. Τον περασμένο Δεκέμβριο η Yahoo άρχισε να προσφέρει στα 27 εκατ. συνδρομητές Internet το mail messenger, την πρώτη συνδυασμένη υπηρεσία ηλεκτρονικών μηνυμάτων και άμεσης συνομιλίας μέσω του Internet, σε μια προσπάθεια να κερδίσει μερίδιο αγοράς στην χώρα.