Σχεδόν στα 4 εκατ. ευρώ ανέρχονται οι επιβαρύνσεις στις μεταφορές, εξαιτίας του αποκλεισμού της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη, σύμφωνα με επιστολή του Συνδέσμου Επιχειρηματιών Θεσσαλονίκης (ΣΕΘ) προς τον υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη.
Σχεδόν στα 4 εκατ. ευρώ ανέρχονται οι επιβαρύνσεις στις μεταφορές, εξαιτίας του αποκλεισμού της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη, σύμφωνα με επιστολή του Συνδέσμου Επιχειρηματιών Θεσσαλονίκης (ΣΕΘ) προς τον υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη.
Ο Σύνδεσμος επισημαίνει ότι οι εναλλακτικές διαδρομές επιφέρουν επιπλέον κόστος στη διακίνηση των φορτίων αλλά και σημαντικές καθυστερήσεις, με αρνητικό αντίκτυπο στην εικόνα των ελληνικών επιχειρήσεων στο εξωτερικό.
«Οι επιπτώσεις είναι τεράστιες για τις εξαγωγικές εταιρείες, οι οποίες είναι αναγκασμένες να προωθούν τα φορτία μέσω Βουλγαρίας, επιλέγοντας, δηλαδή, μια διαδρομή που επιφέρει επιπλέον κόστος 30%, αλλά ταυτόχρονα δημιουργεί και καθυστερήσεις στους χρόνους παράδοσης» αναφέρεται στη σχετική επιστολή.
«Αυτό έχει ως αποτέλεσμα - σε πολλές περιπτώσεις - τη μη τήρηση των προθεσμιών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την καταβολή αποζημιώσεων ή ακόμη και για τη διακοπή μακροχρόνιων συνεργασιών και την απώλεια πελατών από το εξωτερικό» προστίθεται.
Σύμφωνα με στοιχεία από τις επιχειρήσεις - μέλη του ΣΕΘ, η διαδρομή μέσω Βουλγαρίας διαρκεί έως και δύο μέρες παραπάνω, ενώ εκτιμάται πως κοστίζει 5.000 - 10.000 ευρώ περισσότερα ανά συρμό.
«Προβλήματα αντιμετωπίζουν και επιχειρήσεις οι οποίες περιμένουν εμπορεύματα και πρώτες ύλες από την Κεντρική Ευρώπη με αποτέλεσμα την επιβράδυνση της παραγωγικής δραστηριότητάς τους ή ακόμη και την αδυναμία λειτουργίας τους» τονίζεται στην επιστολή.
Καταλήγοντας, ο ΣΕΘ ζητεί «να εφαρμοστεί ο νόμος και να απελευθερωθεί μόνιμα το σιδηροδρομικό δίκτυο ώστε να συνεχιστεί η απρόσκοπτη μεταφορά, παράδοση και παραλαβή προϊόντων προς και από το εξωτερικό».