Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 12 Ιουλίου 2005 12:24

Ιαπωνία: Περισσότερο απαισιόδοξοι οι καταναλωτές

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ απαισιόδοξοι, έγιναν οι Ιάπωνες καταναλωτές το τελευταίο τρίμηνο, καταδεικνύοντας, ότι οι δαπάνες των καταναλωτών, που στήριξαν την ανάκαμψη, της δεύτερης σε μέγεθος οικονομίας στον κόσμο, υποχωρούν.

Η εμπιστοσύνη μεταξύ των νοικοκυριών, με δύο και πλέον μέλη, υποχώρησε στο 45,4, εποχιακώς προσαρμοσμένη, από 45,6, το πρώτο τρίμηνο του έτους, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Στατιστικής Υπηρεσίας της χώρας στο Τόκυο. Ο δείκτης κάτω από το 50, καταδεικνύει ότι οι απαισιόδοξοι, υπερέβησαν τους αισιόδοξους.

Οι Ιάπωνες γίνονται πιο απαισιόδοξοι, καθώς η κυβέρνηση σχεδιάζει να αυξήσει τον φόρο εισοδήματος. Οι δαπάνες των καταναλωτών αποτέλεσαν περισσότερο από το ήμισυ της ετήσιας οικονομικής ανάπτυξης 4,9%, της χώρας, το πρώτο τρίμηνο, τον ταχύτερο ρυθμό, μέσα σε ένα έτος.

«Η ιδιωτική κατανάλωση αυξάνεται, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό για την ανάπτυξη ολόκληρης της οικονομίας», ανέφερε ο Lim Su Sian, οικονομολόγος της IDEAGlobal, στη Σιγκαπούρη.