Με την έναρξη λειτουργίας του πρώτου καταστήματος Jumbo στη Σερβία θα ξεκινήσει η «επόμενη» μέρα για τον Ομιλο Βερόπουλου, μετά την «έξοδό» του από την εγχώρια αγορά της οργανωμένης λιανικής.
Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Με την έναρξη λειτουργίας του πρώτου καταστήματος Jumbo στη Σερβία θα ξεκινήσει η «επόμενη» μέρα για τον Ομιλο Βερόπουλου, μετά την «έξοδό» του από την εγχώρια αγορά της οργανωμένης λιανικής.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η έναρξη λειτουργίας του Jumbo αναμένεται στις αρχές Ιουνίου σε ένα κατάστημα 3.000 τ.μ., το οποίο θα γειτνιάζει με το υφιστάμενο Super Vero στο Βελιγράδι.
Πρόκειται για το νέο concept ανάπτυξης που δρομολογεί η ΒΕΡΟ Α.Ε. -η από 1.1.2016 νέα ονομασία της εταιρείας holding, υπό την ομπρέλα της οποίας εντάσσονται οι δραστηριότητες στη Σερβία και τα Σκόπια- που αφορά στον συνδυασμό σούπερ μάρκετ και καταστημάτων παιχνιδιών.
Σημειώνεται ότι η Βερόπουλος κατέχει το αποκλειστικό franchise του Jumbo για τις δύο αγορές των Βαλκανίων, ενώ εδώ και έξι χρόνια λειτουργεί ένα κατάστημα παιχνιδιών στα Σκόπια.
Με βάση το πενταετές πλάνο ανάπτυξης προβλέπεται η λειτουργία συνολικά 16 νέων σημείων λιανικής (8 σε κάθε περιοχή) στα οποία -όπου είναι εφικτό- θα συνυπάρχουν και καταστήματα Jumbo.
Πρόκειται για μια επένδυση της τάξης των 50 εκατ. ευρώ και όπως αναφέρει μιλώντας στη «Ν» ο επικεφαλής του ομίλου Νίκος Βερόπουλος, «τα καλά νέα είναι ότι πλέον τα κέρδη των Βαλκανίων δεν χρειάζεται να συντηρούν την ελληνική δραστηριότητα. Ως εκ τούτου έχουμε τη δυνατότητα να επανεπενδύσουμε κεφάλαια αποκλειστικά στην κατεύθυνση της ανάπτυξης».
Ο ίδιος επισήμανε ότι δεν εξετάζεται η είσοδος σε οποιαδήποτε άλλη βαλκανική αγορά και πως στο επίκεντρο της στρατηγικής είναι η βελτίωση της θέσης των σημάτων Vero στις δύο χώρες.
Aναδιάρθρωση της ανώτατης ομάδας στελεχών
Προς τούτο, πέρα από τα αναπτυξιακά πλάνα, σε επίπεδο δικτύου δρομολογείται και αναδιάρθρωση της ανώτατης ομάδας στελεχών - κυρίως στη Σερβία.
Εξάλλου, διοικητικές αλλαγές υπήρξαν και στο «αρχηγείο» του Ομίλου στην Ελλάδα, με τη νέα δομή να αφορά σε μια ολιγομελή ομάδα, αρμόδια να ελέγχει τις δύο θυγατρικές.
Σε αυτό το πλαίσιο, καθήκοντα αναπληρωτή γενικού διευθυντή στον Ομιλο ανέλαβε από το τέλος του 2015 ο Γιώργος Δέδες, ο οποίος μέχρι τον περσινό Σεπτέμβριο κατείχε τη θέση του εμπορικού διευθυντή στη Μαρινόπουλος Α.Ε.
Ως προς την πορεία της περσινής χρονιάς, η δραστηριότητα στα Βαλκάνια, που αριθμεί σήμερα 11 καταστήματα Vero στα Σκόπια και 6 καταστήματα Super Vero στη Σερβία, παρέμεινε σε θετική τροχιά, εμφανίζοντας ενισχυμένα έσοδα κατά 5% ξεπερνώντας τα 110 εκατ. ευρώ και ενοποιημένη προ φόρων και μετά αποσβέσεων κερδοφορία περί τα 7 εκατ. ευρώ. Ως προς τον δανεισμό, συνολικά και για τις δύο εταιρείες ανέρχεται σε περίπου 14 εκατ. ευρώ.
Αναφορικά με την τρέχουσα χρήση, οι επιδόσεις παραμένουν θετικές για τα Σκόπια, ενώ μικρή «κόπωση» τζίρου εμφανίζει η Σερβία.
«Κινηθήκαμε ηθικά απέναντι στην εγχώρια αγορά»
Στο μεταξύ, σχολιάζοντας την αποχώρηση από την ελληνική αγορά, ο Νίκος Βερόπουλος ανέφερε ότι «τηρήσαμε ό,τι είχαμε υποσχεθεί: αποπληρώθηκαν οι προμηθευτές, εξασφαλίσαμε τους εργαζόμενους, ενώ ο ‘’κληρονόμος’’ της αλυσίδας είναι μια αμιγώς ελληνική επιχειρηματική οικογένεια. Κινηθήκαμε ηθικά απέναντι στην εγχώρια αγορά. Τώρα συνεχίζουμε στο ίδιο αντικείμενο με επιτυχία στα Βαλκάνια».
Ερωτηθείς, τέλος, σχετικά με τις εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα στον εγχώριο κλάδο των αλυσίδων λιανεμπορίου τροφίμων, ο ίδιος υποστήριξε ότι «δεν μπορεί να υπάρξει ‘’καταιγίδα’’ εξαγορών, καθώς δεν υπάρχουν τα απαραίτητα κεφάλαια για τέτοιες κινήσεις», ενώ στάθηκε ιδιαίτερα στους «μικρούς» παίκτες τους οποίους προέτρεψε «να μην πέσουν στην παγίδα της ανάπτυξης του δικτύου, αλλά να κρατήσουν χαμηλά τα κόστη τους».