Στις δυνατότητες της Cosco, ενός από τους μεγαλύτερους ναυτιλιακούς ομίλους του κόσμου, να δώσει ώθηση στο λιμάνι του Πειραιά και να το βάλει σε αναπτυξιακή πορεία αναφέρθηκε για πρώτη φορά χθες ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Θ. Δρίτσας, αναγνωρίζοντας παράλληλα ότι η συγκεκριμένη συμφωνία για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ στον κινεζικό όμιλο ανοίγει τον δρόμο για μια διευρυμένη προοπτική συνεργασίας ανάμεσα στις δύο χώρες.
Από την έντυπη έκδοση
Στις δυνατότητες της Cosco, ενός από τους μεγαλύτερους ναυτιλιακούς ομίλους του κόσμου, να δώσει ώθηση στο λιμάνι του Πειραιά και να το βάλει σε αναπτυξιακή πορεία αναφέρθηκε για πρώτη φορά χθες ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Θ. Δρίτσας, αναγνωρίζοντας παράλληλα ότι η συγκεκριμένη συμφωνία για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ στον κινεζικό όμιλο ανοίγει τον δρόμο για μια διευρυμένη προοπτική συνεργασίας ανάμεσα στις δύο χώρες.
Κοινωνικό μέρισμα
«Είναι βέβαιο ότι θα υπάρξουν αναπτυξιακοί στόχοι και πορεία στο λιμάνι του Πειραιά με την Cosco» επεσήμανε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που έδωσε χθες ο κ. Δρίτσας. Το στοίχημα όμως δεν είναι η αναπτυξιακή πορεία του ΟΛΠ, αλλά να αποδοθεί αυτό ως κοινωνικό μέρισμα και να κερδίσει η χώρα προστιθέμενη αξία, σημείωσε ο υπουργός.
Επεσήμανε δε ότι στο παρελθόν έγιναν επενδύσεις που δεν απέδωσαν κοινωνικό μέρισμα και δεν αύξησαν τις θέσεις εργασίας, χωρίς ωστόσο να διευκρινίσει σε ποιες περιπτώσεις αναφέρεται.
Σημείωσε όμως ότι η ιδιωτικοποίηση δεν είναι το μοναδικό μοντέλο που θα μπορούσε να φέρει ανάπτυξη στο λιμάνι, ενώ προσέθεσε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ διαφωνούσε και με το μέχρι σήμερα καθεστώς του ΟΛΠ.
Η κόντρα με το ΤΑΙΠΕΔ
Υπεραμύνθηκε δε των θέσεών του για το ΤΑΙΠΕΔ, για το οποίο τόνισε ότι θα πρέπει να ελέγχεται, όπως θα έπρεπε να γίνεται σε όλο τον κόσμο από αιρετές κυβερνήσεις.
Τοποθέτησε την κόντρα που έχει ξεσπάσει με το Ταμείο σε θεσμικό επίπεδο και ξεκαθάρισε ότι δεν έχει προσωπικές διαφορές με τον κ. Πιτσιόρλα.
Σχετικά με την κριτική που δέχτηκε τις τελευταίες ημέρες για τη στάση που κράτησε μετά τις υπογραφές της Cosco με το ΤΑΙΠΕΔ, στάθηκε στις δηλώσεις του πρωθυπουργού ότι η σύμβαση που θα κατατεθεί στη Βουλή προς ψήφιση είναι τροποποιημένη.
Οπως χαρακτηριστικά ανέφερε, επήλθαν τροποποιήσεις, οι οποίες είναι στην κρίση όλων και αφορούν στα εξής σημεία:
Το σχέδιο νόμου
Το σχέδιο νόμου που θα φέρει το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου στη Βουλή και το οποίο θα ρυθμίζει όλα τα θέματα που προκύπτουν από τη μεταβίβαση της πλειοψηφίας των μετοχών από το Δημόσιο στην Cosco, αποτελεί το νέο πεδίο σύγκρουσης μεταξύ του υπουργείου και του ΤΑΙΠΕΔ.
Πιο συγκεκριμένα, χθες, ο κ. Δρίτσας ανέφερε ότι το Ταμείο πρότεινε να δημιουργηθεί ένας φορέας για όλη την Ελλάδα που θα αναλάβει τις κρατικές διοικητικές λειτουργίες που φεύγουν από την αρμοδιότητα των λιμανιών. Πρόκειται για πρόταση που, όπως είπε, απορρίφθηκε από το υπουργείο.
Αντίθετα, όπως ανέφερε ο κ. Δρίτσας, το ΥΕΝ προκρίνει τη δημιουργία ξεχωριστής Αρχής Λιμένος για το λιμάνι του Πειραιά. Από την πλευρά του το ΤΑΙΠΕΔ αντιδρά και ζητά οι ρυθμίσεις να μην επηρεάζουν τη λειτουργία του λιμανιού.
Κύκλοι από το Ταμείο αναφέρουν στη «Ν» ότι ρύθμιση που επηρεάζει την εμπορική πολιτική του λιμανιού είναι, για παράδειγμα, η πρόβλεψη που επιτρέπει στην Αρχή να καθορίζει την πολιτική των προμηθειών στον ΟΛΠ.
Στον ΟΛΘ
Οσον αφορά την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, ο κ. Δρίτσας υπογράμμισε ότι είναι υπό συζήτηση αν θα ενταχθεί στη σύμβαση ένα ελάχιστο επίπεδο επενδύσεων, όπως έγινε στην περίπτωση του ΟΛΠ. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, ένα κλιμάκιο του υπουργείου με επικεφαλής τον γ.γ. Λιμένων, Χρήστο Λαμπρίδη, θα επισκεφθεί σήμερα το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προκειμένου να ενημερωθεί για την πρόοδο των διαδικασιών.