Νέες τεχνολογίες, σύγχρονο marketing και οικογενειακή παράδοση συνδυάζονται στο concept Μezoura, μια νεοφυή επιχείρηση ένδυσης, η οποία αναπτύσσεται προσφέροντας exclusive πουκάμισα σε προσιτό κόστος και με στόχο να επεκταθεί και στη ραφή κοστουμιών.
Από την έντυπη έκδοση
Tης Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Νέες τεχνολογίες, σύγχρονο marketing και οικογενειακή παράδοση συνδυάζονται στο concept Μezoura, μια νεοφυή επιχείρηση ένδυσης, η οποία αναπτύσσεται προσφέροντας exclusive πουκάμισα σε προσιτό κόστος και με στόχο να επεκταθεί και στη ραφή κοστουμιών.
Αξιοποιώντας την τάση του custom made, η Mezoura διεκδικεί μερίδιο σε μια αγορά που ξεπερνά τα 30 εκατ. ευρώ, προσφέροντας σε κάθε πελάτη «ένα πουκάμισο κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του».
Η εταιρεία δημιουργήθηκε από τον Γιάννη Στεφανίδη και τον Νίκο Πουλόπουλο, προερχόμενους από τον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και της ένδυσης αντίστοιχα, οι οποίοι αποφάσισαν να ασχοληθούν με την τέχνη της ραφής πουκαμίσων «κατά παραγγελία» (custom made), που έχει τις ρίζες της σε μια άλλη εποχή, τότε που το πουκάμισο κοβόταν και ραβόταν στα μέτρα του κάθε άνδρα για να φορεθεί για χρόνια.
Οι δυο νέοι, φίλοι από την εποχή των σπουδών τους, σκέφτηκαν να αξιοποιήσουν την αναβίωση της τάσης που θέλει το εξατομικευμένο ρούχο να αποκτά και πάλι αξία, μέσα από τη χρήση του στη δουλειά και σε ειδικές κοινωνικές περιστάσεις.
Οι δύο επιχειρηματίες επένδυσαν ίδια κεφάλαια προκειμένου να αποκτήσουν σύγχρονο μηχανολογικό εξοπλισμό για τον σχεδιασμό και την παραγωγή των πατρόν και ανέπτυξαν συνεργασία με βιοτεχνίες όπου προωθούν φασόν για παραγωγή.
Στόχος τους ήταν εξαρχής οι λίγοι μεσάζοντες, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν exclusive πουκάμισο σε προσιτό κόστος.
Ας σημειωθεί ότι ο Νίκος Πουλόπουλος είναι ιδιοκτήτης ενός από τα πρώτα καταστήματα - ραφεία στην Αθήνα και το ατελιέ του Mezoura στήθηκε στο ίδιο σημείο, ακριβώς πάνω από το κατάστημα του παππού του, που ακόμη και σήμερα πουλά υφάσματα υπό τη φίρμα «Κανελλόπουλος» στην οδό Χρήστου Λαδά. Οπότε το stock υφασμάτων του καταστήματος ήταν μια καλή αφετηρία για τη νέα δραστηριότητα, που στόχευε στο λανσάρισμα ενός συνδυασμού on line και off line υπηρεσιών.
Ο πελάτης, δηλαδή, μπορεί να παραγγείλει on line ακολουθώντας τις αναλυτικές οδηγίες του mezoura.com (για να πάρει τα μέτρα του, να επιλέξει το μήκος των μανικιών, τον γιακά, την εσωτερική του επένδυση, τη μανσέτα, τα κουμπιά, ακόμη και να προσθέσει το μονόγραμμά του), αλλά μπορεί επίσης να κλείσει και ραντεβού στο ατελιέ, όπου εκτός από την πρόβα θα απολαύσει και το καφεδάκι του…
Με αυτά τα χαρακτηριστικά, που αναδεικνύουν τη στρατηγική omni channel marketing των εμπνευστών του, το επιχειρηματικό concept Mezoura, αν και δραστηριοποιείται στην αγορά μόλις 11 μήνες, έχει παράξει 700 πουκάμισα κι έχει ήδη αναπτύξει ένα δίκτυο πιστών πελατών, αφού όπως σημειώνει στo «ΜΜ» ο κ. Στεφανίδης, το 22% των χρηστών του e-shop έχει παραγγείλει πάνω από μία φορά.
Εξηγεί ότι τα προϊόντα Mezoura μπορούν να ανταγωνιστούν τα έτοιμα, καθώς διατίθενται σε προσιτές τιμές (μέσο κόστος 75 ευρώ ανά πουκάμισο) και σε καλύτερη ποιότητα υφασμάτων (ευρωπαϊκής προέλευσης, κυρίως από το Ηνωμένο Βασίλειο).
Ταυτόχρονα προσφέρουν εξατομικευμένη εμπειρία στον πελάτη και μια γκάμα υπηρεσιών από το e-shop μέχρι την ελκυστική συσκευασία και τις υπηρεσίες after sale, με απεριόριστες δωρεάν επιδιορθώσεις.
Μεσοπρόθεσμος στόχος των επιχειρηματιών είναι η ανάδειξη των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων και η αναγνωρισιμότητα του brand.
Η γεωγραφική επέκταση που σχεδιάζεται στη συνέχεια θα είναι μια σχετικά εύκολη υπόθεση, καθώς οι περισσότερες διαδικασίες είναι αυτοματοποιημένες.
Η ενίσχυση του δικτύου συνεργατών θα έρθει όταν η Mezoura θα επεκταθεί στο κοστούμι, κάτι που αναμένεται να συμβεί μέχρι τον Σεπτέμβριο.