Από την 1η Απριλίου τίθεται σε εφαρμογή το νέο πρόγραμμα ρύθμισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τη ΔΕΗ, που προβλέπει για διάστημα 4 μηνών τη δυνατότητα ρύθμισης του χρέους χωρίς προκαταβολή σε 36 δόσεις.
Από την 1η Απριλίου τίθεται σε εφαρμογή το νέο πρόγραμμα ρύθμισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τη ΔΕΗ, που προβλέπει για διάστημα 4 μηνών τη δυνατότητα ρύθμισης του χρέους χωρίς προκαταβολή σε 36 δόσεις.
Το νέο πρόγραμμα εγκρίθηκε την Τρίτη από το δ.σ. της επιχείρησης. Σε σχετική ανακοίνωση της ΔΕΗ γίνεται λόγος για ένα «ιδιαίτερα ευνοϊκό πρόγραμμα» ρύθμισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς την επιχείρηση. Τονίζεται επίσης ότι η ΔΕΗ αφουγκράζεται τις ανάγκες των πελατών της, «επιβεβαιώνοντας για μία ακόμη φορά τον κοινωνικό της χαρακτήρα και τον αναπτυξιακό της ρόλο».
Ειδικότερα, το δ.σ. της ΔΕΗ αποφάσισε τα εξής:
1. Για διάστημα 4 μηνών (από 01.04.2016 μέχρι και 31.07.2016) όλοι οι πελάτες θα μπορούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους σε 36 μηνιαίες δόσεις, χωρίς καμία προκαταβολή. Στη ρύθμιση αυτή θα έχουν τη δυνατότητα να προσχωρήσουν για το υπόλοιπο της οφειλής τους και εκείνοι οι πελάτες, οι οποίοι έχουν ήδη προβεί σε διακανονισμό των οφειλών τους με βάση το ισχύον σήμερα σύστημα. Η καταβολή της 1ης δόσης θα πραγματοποιείται με την έγκριση του διακανονισμού. Από το παραπάνω πρόγραμμα εξαιρούνται οι περιπτώσεις πελατών με ρευματοκλοπή, για τους οποίους συνεχίζουν να ισχύουν τα προβλεπόμενα στον ισχύοντα Κανονισμό Διακανονισμών.
2. Μετά την ολοκλήρωση του παραπάνω προγράμματος, από 01.08.2016 και εξής, οι Οικιακοί πελάτες, οι Επαγγελματίες και οι Επιχειρήσεις, θα μπορούν πλέον να ρυθμίσουν τις οφειλές τους σύμφωνα με το νέο Πρόγραμμα Διακανονισμών, ως εξής:
Πελάτες χωρίς αντισυμβατική συμπεριφορά:
Πελάτες με αντισυμβατική συμπεριφορά (αυθαίρετη παραβίαση μετρητή):
Από τις παραπάνω ρυθμίσεις εξαιρούνται οι εποχικοί πελάτες, για τους οποίους προβλέπονται ειδικές ρυθμίσεις, καθώς επίσης: οι αγρότες, οι ενταγμένοι στο Μητρώο των Ευάλωτων πελατών, οι Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης- Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) και οι Οργανισμοί Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ/ΓΟΕΒ), οι οποίοι ήδη απολαμβάνουν ευνοϊκών ρυθμίσεων.
3. Προϋπόθεση ισχύος του διακανονισμού είναι η εμπρόθεσμη εξόφληση των τρεχόντων λογαριασμών. Ακόμη όμως και σε περίπτωση, κατά την οποία, λόγω αδυναμίας, στη διάρκεια ενός ημερολογιακού έτους δεν καταβληθεί μια δόση ο διακανονισμός συνεχίζεται κανονικά από τον επόμενο μήνα. Σε περίπτωση μη καταβολής περισσοτέρων της μίας δόσεων εντός ενός ημερολογιακού έτους, ο διακανονισμός εξακολουθεί να ισχύει με την προϋπόθεση καταβολής όλων – πλην μίας - των οφειλομένων δόσεων.
Μέσω της ανακοίνωσής της, η ΔΕΗ καλεί όλους τους πελάτες της με ληξιπρόθεσμες οφειλές να ανταποκριθούν στη νέα πρόταση για ρύθμιση. Όπως τονίζεται, ειδικά οι επιχειρηματικοί πελάτες (επαγγελματίες και επιχειρήσεις), εφόσον ενταχθούν σε ρύθμιση, εκτός του ότι επιλύουν μια χρονίζουσα σοβαρή εκκρεμότητα τους, εξασφαλίζουν και τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα επιβράβευσης «ΣΥΝΕΠΕΙΑ» που εγκαινιάζει η ΔΕΗ από 1ης Απριλίου το οποίο επιβραβεύει τους συνεπείς επιχειρηματικούς πελάτες παρέχοντας έκπτωση 10% στην αξία του ρεύματος.
Όπως υπογραμμίζει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ κ. Μανώλης Παναγιωτάκης «όλοι έχουν πλέον την ευκαιρία να τακτοποιήσουν τις υποχρεώσεις τους έναντι της Επιχείρησης, πράγμα καθοριστικής σημασίας για την οικονομική της ευρωστία. Με αυτό τον τρόπο, εκτός των άλλων, θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για ακόμη μεγαλύτερη ελάφρυνση των καταναλωτών, με προοπτική τη μείωση και των τιμολογίων των συνεπών οικιακών πελατών, μετά την πρόσφατη μείωση των τιμολογίων των συνεπών επιχειρηματικών πελατών».