Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 09 Αυγούστου 2005 15:27

Α. Αλαβάνος: Σε κατάσταση ημιπληγίας το Αιγαίο

Συνάντηση με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλη Κεφαλογιάννη είχε σήμερα ο πρόεδρος του Συνασπισμού, Αλέκος Αλαβάνος, προκειμένου να ενημερωθεί για τα προβλήματα στο χώρο της ελληνικής ακτοπλοΐας.

Όπως είπε ο κ. Αλαβάνος μετά το τέλος της συνάντησης, «πρέπει να σταματήσει το Αιγαίο να βρίσκεται σε κατάσταση ημιπληγίας. Ορισμένα νησιά θα πρέπει να έχουν τακτική ακτοπλοϊκή σύνδεση. Αλλά και με τα νησιά τα οποία αποτελούν τις κότες με τα “χρυσά αυγά” για τους εφοπλιστές, υπάρχουν προβλήματα με το ύψος των ναύλων, με το ωράριο και τα προβλήματα με την ύπαρξη μονοπωλιακών καταστάσεων μέσα από τη διαπλοκή των μεγάλων εφοπλιστικών εταιριών.

O πρόεδρος του ΣΥΝ στάθηκε ιδιαίτερα στα προβλήματα (ακτοπλοϊκής σύνδεσης, τροφοδοσίας κ.α.) που αντιμετωπίζει μεγάλος αριθμός νησιών στο Αιγαίο, όπως η Τήλος, η Λέρος ή η Αστυπάλαια, τα οποία όπως είπε, «θα καταντήσουν να είναι βραχονησίδες στο Αιγαίο, λαμβάνοντας υπόψιν και τη διάρθρωση των ζητημάτων εξωτερικής πολιτικής».

Ο κ. Αλαβάνος ζήτησε από πλευράς ελληνικής πολιτείας ουσιαστικές και μακροπρόθεσμες παρεμβάσεις:

α) Την αναστολή της ευρωπαϊκής οδηγίας 3577/92 σχετικά με την άρση του «καμποτάζ» και την ελευθερία ανταγωνισμού στις θαλάσσιες μεταφορές, η οποία, όπως σημείωσε, οδήγησε σε αυτή την κατάσταση ημιπληγίας την ακτοπλοΐα -κάτι που όπως είπε ο κ. Αλαβάνος, πρέπει να προχωρήσει η ελληνική κυβέρνηση και προς την Ε.Ε. αξιοποιώντας την αρχή που υποτίθεται ότι υποστηρίζει η Ε.Ε. περί ιδιαιτερότητας των νησιωτικών χωρών, δηλαδή ειδικών μέτρων στα οποία δεν μπορεί να εφαρμόζεται η αρχή της ελευθερίας της αγοράς.

β) Τη δημοσιοποίηση από την κυβέρνηση του ύψους των ενισχύσεων-επιδοτήσεων που έχουν δοθεί στις διάφορες εταιρείες για τα δρομολόγια στις άγονες γραμμές. «Εταιρείες οι οποίες δεν ανταποκρίνονται (οι περισσότερες) στις υποχρεώσεις τους. Υπάρχουν αυστηρότατες ποιοτικές προδιαγραφές και καταγραφή των υποχρεώσεων των εταιρειών. Η κυβέρνηση οφείλει να ζητήσει πίσω τις ενισχύσεις οι οποίες έχουν δοθεί σε εταιρείες που αποδείχθηκαν και αποδεικνύονται καθημερινά αφερέγγυες απέναντι στις υποχρεώσεις που έχουν αναλάβει», τόνισε ο κ. Αλαβάνος.

γ) Τη διαμόρφωση σαφούς πλαισίου δημόσιας πολιτικής στο θέμα της ακτοπλοΐας η οποία πρέπει να έχει κοινωνική, αναπτυξιακή, τουριστική διάσταση και να μπορεί να καλύπτει τόσο τις ειδικές ανάγκες του καλοκαιριού όσο και του χειμώνα.

δ) τη στήριξη πρωτοβουλιών κοινωνικού χαρακτήρα οι οποίες παίρνονται από διάφορους φορείς για την επίλυση του οξυμένου προβλήματος για μια σειρά νησιών. «Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι εάν σήμερα ορισμένες εταιρείες λαϊκής βάσης, όπως λέγονταν, είναι χρεοκοπημένες, αυτό δεν οφείλεται στο ότι δημιουργήθηκαν, αλλά στο ότι εκφυλίστηκαν μέσα από παιχνίδια στο χρηματιστήριο, πράγμα το οποίο οδήγησε και στην κατάρρευσή τους», σημείωσε ο πρόεδρος του ΣΥΝ.

ε) Λήψη μέτρων για την αύξηση της ενδοεπικοινωνίας των νησιών.

στ) Αμεση αξιοποίηση ορισμένων από τα πλοία της ΔΑΝΕ, τα οποία θα μπορούσαν

Τέλος, όπως έκανε γνωστό ο κ. Αλαβάνος, στη συνάντηση συζητήθηκαν και τα προβλήματα των ναυτεργατών, όπως ζητήματα απασχόλησης, σύνθεσης πληρωμάτων, συνταξιοδότησης, στήριξης του ΝΑΤ, κ.ά. «Θέσαμε επίσης μια σειρά θέματα που αφορούν στους λιμενικούς, ιδιαίτερα το ζήτημα του μεγάλου αριθμού αντικανονικών μεταθέσεων που έχουν γίνει τελευταία, οι μεγάλες καθυστερήσεις στις προσλήψεις, η μη καταβολή αποζημιώσεων για τους υπηρετούντες στις παραμεθόριες περιοχές, κ.ά., με συνέπεια οι εργαζόμενοι σε αυτό το σώμα, να υπερφορτώνονται με καθήκοντα που είναι πάρα πολύ δύσκολο να επιτελέσουν σε αυτές τις συνθήκες», πρόσθεσε ο πρόεδρος του ΣΥΝ.