Εργα ύψους 309 εκατ. ευρώ μέχρι το 2021 για λιμενικές υποδομές και εξοπλισμούς -μεταξύ των οποίων και ο έκτος προβλήτας- περιλαμβάνει το master plan της ΟΛΘ Α.Ε. για την ανάπτυξη του λιμανιού σε ορίζοντα 25ετίας -μέχρι το 2040- και το businees plan πενταετίας που εγκρίθηκαν από το δ.σ. του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Από την έντυπη έκδοση
Της Βάσως Βεγίρη
[email protected]
Εργα ύψους 309 εκατ. ευρώ μέχρι το 2021 για λιμενικές υποδομές και εξοπλισμούς -μεταξύ των οποίων και ο έκτος προβλήτας- περιλαμβάνει το master plan της ΟΛΘ Α.Ε. για την ανάπτυξη του λιμανιού σε ορίζοντα 25ετίας -μέχρι το 2040- και το businees plan πενταετίας που εγκρίθηκαν από το δ.σ. του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», το εν λόγω master plan -το οποίο δεν έχει δημοσιοποιηθεί- προβλέπει συνολικά έργα ύψους 830 εκατ. ευρώ μέχρι το 2040, ενώ στα έργα των 309 εκατ. ευρώ του business plan μέχρι το 2021 περιλαμβάνεται το έργο του 6ου προβλήτα-αύξησης δυναμικότητας του ΣΕΜΠΟ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων).
Για το συγκεκριμένο έργο είχε τρέξει προ πενταετίας διαγωνισμός, ο οποίος όμως δεν είχε τελικά ολοκληρωθεί, με τιμές που κινούνταν κατόπιν εργολαβικής έκπτωσης 50% από τη μειοδότρια τότε εταιρεία («Μοχλός») στα 150 εκατ. ευρώ για την κατασκευή και στα 85 εκατ. ευρώ για εξοπλισμό.
Καταψήφισαν
Το ύψος, πάντως, των επενδύσεων που προβλέπονται μέχρι το 2021 (309 εκατ. ευρώ) χαρακτηρίζεται ως εσκεμμένα χαμηλό από τους εργαζομένους -καταψήφισαν το business plan και το master plan- ενώ υποστηρίζουν ότι αυτές θα μπορούσαν να ξεπερνούν τα 500 εκατ. ευρώ και μάλιστα με ίδια χρηματοδότηση από τον ΟΛΘ χωρίς αυτός να ιδιωτικοποιηθεί.
Επίσης, υποστηρίζουν ότι δεν έγινε διαβούλευση μαζί τους και προσανατολίζονται σε νέο γύρο κινητοποιήσεων ενάντια στην πώληση του ΟΛΘ.
Σχετικές ανακοινώσεις θα πραγματοποιηθούν την ερχόμενη εβδομάδα. Παράλληλα, εκφράζουν ανησυχία για το πώς θα καλυφθούν οι προβλεπόμενες θέσεις εργασίας, περί τις 200 που προβλέπει το σχέδιο, εκφράζοντας την αντίθεση στο μοντέλο που έχει υιοθετηθεί από την Cosco στον ΟΛΠ.
Οσον αφορά την πορεία ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ, κατά τη χθεσινή επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας δήλωσε μόνο ότι προχωρούν οι διαδικασίες αξιοποίησης του λιμανιού.
Σύμφωνα με το εξαγγελθέν χρονοδιάγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ, η διαδικασία πώλησης του ΟΛΘ αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Απρίλιο, με την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών από πλευράς των υποψήφιων επενδυτών που είχαν προεπιλεγεί από τον πρώτο γύρο (συνολικά οκτώ), ενώ σύμφωνα με σχετικές δηλώσεις του κ. Πιτσιόρλα ο προσδιορισμός του τιμήματος για τον ΟΛΘ θα γίνει υπό τον όρο υλοποίησης επενδύσεων και η τελική αξιολόγηση των δεσμευτικών προσφορών θα γίνει με βάση όχι μόνο οικονομικά, αλλά και ποιοτικά κριτήρια.
Αποτελέσματα
Για το σύνολο της χρήσης 2015 ο ΟΛΘ εκτιμάται ότι διατήρησε ισχυρή κερδοφορία. Στο εννεάμηνο της χρονιάς είχε καταγράψει μείωση 4,48% στις εργασίες του και 11,18% στην προ φόρων κερδοφορία του, με κύκλο εργασιών 38,111 εκατομμυρίων ευρώ έναντι 39,897 εκατομμυρίων ευρώ στο εννεάμηνο του 2014, προ φόρων κέρδη 18,686 εκατομμύρια ευρώ έναντι 21,038 εκατ. ευρώ και μετά φόρων κέρδη 13,527 εκατ. ευρώ έναντι 15,838 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο της προηγούμενης χρήσης (μείωση 14,59%).
Το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε 18,384 εκατ. ευρώ έναντι των 18,995 εκατ. ευρώ (μείωση 3,22%), ενώ τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 20,315 εκατ. ευρώ έναντι 21,664 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2014 (μείωση 6,23%).