Μικτά πρόσημα εμφανίζουν σήμερα τα κυριότερα χρηματιστήρια στην Ευρώπη, καθώς οι επενδυτές αναμένουν την αποψινή απόφαση της Federal Reserve για τη νομισματική πολιτική των ΗΠΑ.
Μικτά πρόσημα εμφανίζουν σήμερα τα κυριότερα χρηματιστήρια στην Ευρώπη, καθώς οι επενδυτές αναμένουν την αποψινή απόφαση της Federal Reserve για τη νομισματική πολιτική των ΗΠΑ.
Συγκεκριμένα, αυτή την ώρα (13.58) ο βρετανικός δείκτης FTSE 100 ενισχύεται κατά 0,16% στις 6.150 μονάδες, ο γερμανικός DAX καταγράφει κέρδη κατά 0,32% στις 9.966 μονάδες ενώ ο γαλλικός CAC 40 κινείται πτωτικά κατά 0,14% στις 4.467 μονάδες. Ο σύνθετος πανευρωπαϊκός δείκτης Stoxx 600 σημειώνει οριακές απώλειες κατά 0,26% στις 339,97 μονάδες.
Στο ταμπλό, η μετοχή της Credit Suisse υποχωρεί κατά 6,8% ενώ αντίθετα, η μετοχή Volkswagen ενισχύεται κατά 1,46% λόγω της βελτίωσης των πωλήσεων. Την ίδια ώρα, η μετοχή του Deutsche Boerse ενισχύεται κατά 0,66% ενώ του London Stock Exchange Group (LSE) διολισθαίνει κατά 0,31% στον απόηχο της απόφασης των δύο εταιρειών να προχωρήσουν σε συγχώνευση «μεταξύ ίσων».
Υπενθυμίζεται ότι στις 23 Φεβρουαρίου, οι δύο εταιρείες είχαν ανακοινώσει ότι εξετάζουν το ενδεχόμενο συγχώνευσής τους, μέσω της συγκρότησης μίας νέας, κοινής εταιρείας, η οποία θα απαρτίζεται κατά 54,4% από τους μετόχους του Deutsche Boerse και κατά 45,6% από τους μετόχους του LSE.
Εφόσον οι προσπάθειες ευοδωθούν, τότε θα συγκροτηθεί ο μεγαλύτερος ευρωπαϊκός χρηματιστηριακός πάροχος, ανταγωνιζόμενος τόσο τους αμερικανικούς CME Group και Intercontinental Exchange, όσο και τον κινεζικό Hong Kong Exchanges and Clearing.
Βάσει της κεφαλαιοποίησης των LSE και Deutsche Boerse, η αξία της νέας εταιρείας θα ανέρχεται στα 30,5 δισ. δολάρια. Xρέη εκτελεστικού διευθυντή στη νέα, κοινή εταιρεία αναμένεται να διατελέσει ο Carsten Kengeter.
Σημειώνεται ότι πρόκειται για την τρίτη κατά σειρά προσπάθεια συγχώνευσης των δύο ευρωπαϊκών χρηματιστηρίων. Πάντως, η ολοκλήρωση της συμφωνίας - εκτός των αντικειμενικών δυσκολιών - εναπόκειται και στην κρίση των εποπτικών, ανταγωνιστικών αρχών της Ε.Ε.
Στο μεταξύ, η τιμή του πετρελαίου εμφανίζει σημαντική άνοδο, καθώς τα συμβόλαια WTI ενισχύονται κατά 1,98% στα 37,06 δολάρια και τα συμβόλαια Brent κατά 1,81% στα 39,44 δολάρια.
Στην Ιαπωνία, ο Nikkei 225 υποχώρησε κατά 0,83% στις 16.974 μονάδες, ενώ στην Κορέα, ο Kospi ενισχύθηκε κατά 0,25% στις 1.975 μονάδες. Στην Αυστραλία, ο ASX 200 σημείωσε άνοδο κατά 0,15% στις 5.119 μονάδες.
Στην Κίνα, το χρηματιστήριο της Σαγκάη κινήθηκε ανοδικά κατά 0,21% στις 2.870 μονάδες, ενώ το χρηματιστήριο της Σένζεν υποχώρησε στο 1,08% και τις 461,18 μονάδες. Στο Χονγκ Κονγκ τέλος, ο Χανγκ Σενγκ εμφάνισε απώλειες κατά 0,40% στις 20.208 μονάδες.
Στα οικονομικά νέα της ημέρας, κατά 14% αυξήθηκαν τον Φεβρουάριο οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Συγκεκριμένα, ο αριθμός τους διαμορφώθηκε στα 1,06 εκατ. οχήματα έναντι 924.534 οχημάτων τον Ιανουάριο.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστικών Οχημάτων (ACEA), πρόκειται για τον καλύτερο Φεβρουάριο από το 2008. Οι ταξινομήσεις της Volkswagen, η οποία επλήγη από το πρόσφατο σκάνδαλο εκπομπής ρύπων, αυξήθηκαν κατά 8% λόγω κυρίως, της Audi και της Skoda.
Την ίδια ώρα, το ενδεχόμενο εμφάνισης ζημιών για το σύνολο του 2016 άφησε ανοιχτό ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Deutsche Bank, Tζον Κράιαν. «Νομίζω ότι αυτό το έτος δεν θα είναι κερδοφόρο» δήλωσε ο Κράιαν. «Ίσως έχουμε μικρά κέρδη ή μικρές ζημιές, δεν γνωρίζουμε ακριβώς» συνέχισε, σχετικά.
Τα αδύναμα οικονομικά αποτελέσματα της μεγαλύτερης ιδιωτικής τράπεζας της Γερμανίας αποδίδονται κυρίως, στην αναδιάρθρωση των τραπεζικών και επενδυτικών δραστηριοτήτων της Deutsche Bank. «Πρέπει να κάνουμε πολλά πράγματα φέτος, έτσι δεν πρόκειται να εμφανίσουμε κέρδη» κατέληξε ο Κράιαν, κατά τη διάρκεια ομιλίας του, στο Λονδίνο.
Παράλληλα, σημαντική βελτίωση εμφάνισε τον Ιανουάριο ο κατασκευαστικός κλάδος στις χώρες της Ευρωζώνης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη Eurostat, ο δείκτης παραγωγής στην Ευρωζώνη ενισχύθηκε κατά 3,6% έναντι του Δεκεμβρίου και κατά 6% έναντι του Ιανουαρίου του 2015.
Στις χώρες της Ε.Ε., η κατασκευαστική παραγωγή κατέγραψε άνοδο κατά 1,6% και κατά 4,4% αντίστοιχα. Η μεγαλύτερη ετήσια άνοδος σημειώθηκε στην Ισπανία (20,3%), στη Σουηδία (18%) και στη Σλοβακία (16,4%), ενώ η υψηλότερη πτώση στη Σλοβενία (23,4%), στην Ουγγαρία (20,2%) και στη Βουλγαρία (10,7%).
naftemporiki.gr