Το κλείσιμο του εργοστασίου της Contitech ΙΜΑΣ Α.Ε. (έδρα Βόλος), 100% θυγατρικής του γερμανικού πολυεθνικού ομίλου Continental AG, ανακοίνωσε η διοίκηση της εταιρείας σε συνάντηση με τους εργαζομένους, σε συνέχεια του προγράμματος εθελουσίας εξόδου που είχε θέσει σε ισχύ τον Ιανουάριο.
Από την έντυπη έκδοση
Της Βάσως Βεγίρη
[email protected]
Το κλείσιμο του εργοστασίου της Contitech ΙΜΑΣ Α.Ε. (έδρα Βόλος), 100% θυγατρικής του γερμανικού πολυεθνικού ομίλου Continental AG, ανακοίνωσε η διοίκηση της εταιρείας σε συνάντηση με τους εργαζομένους, σε συνέχεια του προγράμματος εθελουσίας εξόδου που είχε θέσει σε ισχύ τον Ιανουάριο.
Οπως έχει δημοσιεύσει η «Ν» σε προηγούμενο ρεπορτάζ, η βιομηχανία ελαστικών μεταφορικών ιμάντων Contitech ΙΜΑΣ Α.Ε. έθεσε τον Ιανουάριο σε ισχύ πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου για 60 άτομα, υπό την απειλή -σύμφωνα με τους εργαζομένους- του λουκέτου και με προθεσμία συμμετοχής μέχρι τις 22 Ιανουαρίου. Με το πρόγραμμα αυτό έφυγαν 52 εργαζόμενοι. Ακολούθησαν απολύσεις, κινητοποιήσεις των εργαζομένων και συναντήσεις εργαζομένων και διοίκησης στα γραφεία Οργανισμού Μεσολάβησης και Διαιτησίας (ΟΜΕΔ).
Σύμφωνα ωστόσο με τους εργαζομένους, ενώ στην τελευταία προγραμματισμένη -προ ολίγων ημερών- συνάντησή τους με τον διευθυντή του εργοστασίου, οι ίδιοι προσήλθαν με πρόταση για υπογραφή σύμβασης εργασίας που θα περιελάμβανε περικοπή των συνολικών αποδοχών της τάξης του 8% και αποδοχή εκ περιτροπής εργασίας για 24 μέρες τον χρόνο από 36 που ζητούσε η εταιρεία, τους ανακοινώθηκε ότι το εργοστάσιο διακόπτει τη λειτουργία του από την Καθαρά Δευτέρα (χθες) και θα καταβάλει στους εργαζομένους (περί τους 140) αποζημιώσεις και πρόσθετο ποσό ύψους 40.000 ευρώ για τον καθένα, μέσω νέου προγράμματος οικειοθελούς αποχώρησης που θα ολοκληρωθεί στις 21 Μαρτίου.
Από πλευράς του γερμανικού ομίλου, σύμφωνα με δηλώσεις στελέχους του, η απόφαση κλεισίματος του εργοστασίου αποδίδεται στο ότι η εξορυκτική βιομηχανία βρίσκεται σε οικονομική ύφεση εδώ και πολλούς μήνες, πρωτίστως λόγω της μειούμενης ζήτησης για τα παραγόμενα προϊόντα, αλλά και της συμπίεσης των τιμών για τα βασικά είδη της και οι συνθήκες αυτές έφεραν αντιμέτωπη την Contitech ΙΜΑΣ Α.Ε. με μια πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στον τομέα των μεταφορικών ταινιών, χαρακτηρίζοντάς την ως μια απόφαση αναπόφευκτη έπειτα από μήνες εντατικών, αλλά ανεπιτυχών διαπραγματεύσεων. Παράλληλα, διευκρίνισε ότι η απόφαση αυτή δεν επηρεάζει την παραγωγή συρματόσχοινων της ΣΥΡΜΑ Α.Ε., θυγατρικής της Contitech ΙΜΑΣ Α.Ε.
Υπενθυμίζεται ότι η Contitech ΙΜΑΣ Α.Ε. ήταν επί δεκαετίες κύριος προμηθευτής της ΔΕΗ. Σε μεγάλο διεθνή διαγωνισμό για κατασκευή ταινιοδρόμων, ύψους περίπου 72 εκατ. ευρώ, που διενήργησε η ΔΕΗ για τα ορυχεία της στη Δυτική Μακεδονία ο κύριος όγκος του έργου κατοχυρώθηκε στις αρχές του 2015 σε άλλη -πολωνική- εταιρεία (50 από τα 72 εκατ. ευρώ) και το μικρότερο μέρος στην ίδια (20 εκατ. ευρώ). Η διοίκησή της κατέθεσε ένσταση, η οποία απορρίφθηκε από τη νομική υπηρεσία της ΔΕΗ, που το καλοκαίρι του 2015 κατοχύρωσε το αρχικό αποτέλεσμα του διαγωνισμού. Παράλληλα, με επιστολή της στη διοίκηση της ΔΕΗ, όταν αναδείχθηκε αρχικά μειοδότης η πολωνική εταιρεία, η εταιρεία προειδοποιούσε ότι δυσμενές αποτέλεσμα του διαγωνισμού για την ίδια, «είτε για λόγους αμελητέας διαφοράς τιμής και χωρίς να υπολογίζονται τα κόστη για τον βασικό μέτοχο της ΔΕΗ είτε μη συγκρίνοντας το μέγεθος και την ποιότητα των εταιρειών, θα θέσει ευθέως σε αμφιβολία την παραμονή της εταιρείας μας στην Ελλάδα».
Η ανακοίνωση του κλεισίματος του εργοστασίου συζητήθηκε σε έκτακτη γενική συνέλευση των εργαζομένων στο Εργατικό Κέντρο Βόλου, με τη συμμετοχή τοπικών βουλευτών, και σήμερα αναμένεται να πραγματοποιηθεί τριμερής συνάντηση για το θέμα αυτό στην Αθήνα, χωρίς πάντως να διαφαίνονται ιδιαίτερα περιθώρια ανάκλησης της απόφασης κλεισίματος του εργοστασίου.