Μία ακόμη ποσοστιαία μονάδα έχασε τον Φεβρουάριο ο δείκτης τιμών ναυπηγήσεων, σύμφωνα με το China Newbuilding Price Index, κλείνοντας στις 829 μονάδες που αποτελεί νέο αρνητικό ρεκόρ.
Από την έντυπη έκδοση
Μία ακόμη ποσοστιαία μονάδα έχασε τον Φεβρουάριο ο δείκτης τιμών ναυπηγήσεων, σύμφωνα με το China Newbuilding Price Index, κλείνοντας στις 829 μονάδες που αποτελεί νέο αρνητικό ρεκόρ.
Παρά το γεγονός ότι η πτώση τον Φεβρουάριο ήταν μικρότερη από την αντίστοιχη του Ιανουαρίου (-1,8%), δεν κατέστη εφικτό να αναστραφεί η καθοδική τάση.
«Είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς αν η αγορά έφτασε στα κατώτερα όριά της», σημειώνει ο Liu Xunliang, διευθύνων σύμβουλος της China Newbuilding Price Index και προσθέτει ότι «ακόμα δεν υπάρχουν θετικά σημάδια στον ορίζοντα».
Μάλιστα, η πτώση ήταν γενική, σε όλες τις κατηγορίες των συμβατικών πλοίων και πιο συγκεκριμένα κατά 1% στα bulker, κατά 0,9% στα δεξαμενόπλοια και κατά 0,5% στα containerships.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, η κατάσταση, τουλάχιστον στην Κίνα, αναμένεται να χειροτερέψει τους επόμενους μήνες, καθώς πολλές ναυτιλιακές εταιρείες στερεύουν από κεφάλαια και καθώς πιέζονται από τις τράπεζες δεν αποκλείεται να αφήσουν τις παραγγελίες στη μέση.
Αναφέρονται μάλιστα και σε ναυτιλιακές εταιρείες οι οποίες αναγκάστηκαν να προχωρήσουν σε πώληση για scrap νέων πλοίων τους προκειμένου να αποπληρώσουν τρέχουσες υποχρεώσεις.
Ακόμα ένας αρνητικός για τα ναυπηγεία παράγοντας είναι ότι οι τράπεζες έχουν μειώσει ακόμα περισσότερο το ποσοστό με το οποίο δανειοδοτούν τις ναυτιλιακές εταιρείες για την επένδυση. «Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι τα ναυπηγεία καλούνται να καλύψουν το κενό που δημιουργείται» σημειώνουν οι αναλυτές και τονίζουν: «Και αν τα μεγάλα ναυπηγεία μπορούν να αντεπεξέλθουν στις νέες προκλήσεις, οι μικρότερες μονάδες πολύ δύσκολα θα καταφέρουν να αντέξουν την πίεση που θα τους ασκηθεί».