Παράνομες θεωρεί στην εισήγησή του ο αρμόδιος για τις Μεταφορές Επίτροπος της Ε.Ε.,Ζακ Μπαρό, τις κρατικές επιχορηγήσεις προς τις Ολυμπιακές Αερογραμμές, ύψους άνω των 400 εκατ. ευρώ.
Όπως αναφέρει στο σημερινό πρωτοσέλιδό της η εφημερίδα «Το Βήμα», σε περιπτωση που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάνει δεκτή (κάτι που θεωρείται βέβαιο) την εισήγηση του Επιτρόπου, οι Ολυμπιακές Αερογραμμές θα οδηγηθούν σε κλείσιμο, ή σε διαδικασία εκκαθάρισης εν λειτουργία.
Σύμφωνα με το «Βήμα» η εξέλιξη αυτή τινάζει στον αέρα το διαγωνισμό για την πώληση της εταιρείες που βρίσκεται στο τελευταίο στάδιό του.
«Αν η Ελλάδα δεν εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της, όπως καθορίζονται στην τρέχουσα απόφαση, πρόθεση της Επιτροπής είναι να φέρει το θέμα ξανά στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Μπαρό.
Με το μνημόνιο-εισήγηση του κ. Μπαρό, το οποίο εστάλη προ ημερών στην Επιτροπή, κλείνει η έρευνα για την Ολυμπιακή Αεροπορία και τις Ολυμπιακές Αερογραμμές. Η Κομισιόν θα συνεδριάσει στις 6 Σεπτεμβρίου για να λάβει τις σχετικές αποφάσεις.
Στο μνημόνιο, μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι ο τρόπος ίδρυσης των Oλυμπιακών Αερογραμμών συνιστά παράνομη κρατική βοήθεια και είναι αντίθετος με τις συνθήκες της Ε.Ε.. Η απόδοση εξάλλου από τις Oλυμπιακές Αερογραμμές προς την Oλυμπιακή Αεροπορία και την Ελλάδα του leasing των αεροσκαφών με τιμές χαμηλότερες από τις αρχικές (συνόλου 37 εκατ. ευρώ το 2004 συν 2,75 εκατ. ευρώ) συνιστά παράνομη κρατική βοήθεια.
Ο γάλλος Eπίτροπος χαρακτηρίζει επίσης παράνομη κρατική βοήθεια τη μεταβίβαση από το ελληνικό κράτος προς την Oλυμπιακή Αεροπορία 130 εκατ. ευρώ, όπως και τη μεταβίβαση προς την Oλυμπιακή Αεροπορία κεφαλαίων ύψους 57 εκατ. ευρώ από τον Μάιο του 2004 έως τον Μάρτιο του 2005.
«Η συνεχιζόμενη ανεκτικότητα του ελληνικού κράτους απέναντι στην Ολυμπιακή Αεροπορία σε ό,τι αφορά τα χρέη της προς την Εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία, περίπου 362 εκατ. ευρώ για το χρονικό διάστημα μεταξύ Δεκεμβρίου 2002 και Δεκεμβρίου 2004, συνιστά παράνομη κρατική βοήθεια», συμπληρώνει το μνημόνιο.