Θετικό πρόσημο διατηρεί η αγορά των αρωματοπωλείων, καθώς, παρά την αδυναμία μεμονωμένων καταστημάτων να επιβιώσουν επί μακρόν, νέα concept κάνουν ολοένα την εμφάνισή τους, ενώ συνεχίζουν να επεκτείνονται και υφιστάμενα σήματα, χάρη στη σύγχρονη τάση για value for money αγορές, που ευνοεί τα προϊόντα private label και τα… «χύμα».
Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Θετικό πρόσημο διατηρεί η αγορά των αρωματοπωλείων, καθώς, παρά την αδυναμία μεμονωμένων καταστημάτων να επιβιώσουν επί μακρόν, νέα concept κάνουν ολοένα την εμφάνισή τους, ενώ συνεχίζουν να επεκτείνονται και υφιστάμενα σήματα, χάρη στη σύγχρονη τάση για value for money αγορές, που ευνοεί τα προϊόντα private label και τα… «χύμα».
Επίσης, το σχετικά χαμηλό αρχικό κόστος για την ανάπτυξη ενός καταστήματος καθιστά την επένδυση ελκυστική για τους υποψήφιους franchises, oι οποίοι συχνά παραβλέπουν άλλα στοιχεία, οικονομικά και μη.
Αξιόλογες επιχειρηματικές κινήσεις σημειώνονται το τελευταίο διάστημα σε δίκτυα όπως η Perfumeworld ή το IQ Parfumerie.
Η Perfumeworld είναι ελληνική εταιρεία που δραστηριοποιείται στην αγορά από το 2008, διαθέτοντας τα προϊόντα της σε ένα δίκτυο 10 καταστημάτων, με το μέσο κόστος επένδυσης για καταστήματα 20-40 τ.μ. να υπολογίζεται στα 21 - 23 χιλ. ευρώ. Η εταιρεία επεκτείνεται μέσω συνεργασιών franchise από το 2013.
Το ίδιο έτος ανακοίνωσε ότι εισέρχεται στην αγορά του franchise και η επιχειρηματική οικογένεια Ζώνιου, που συνδέεται με τον κλάδο του αρώματος από το 1977, όταν ο Δοξάκης Ζώνιος, που διέθετε εγκαταστάσεις στη Θεσσαλονίκη, ίδρυσε τη δική του εταιρεία αρωματοποιίας. Τα καταστήματα με το brand Zoniou αποτελούν έμπνευση της δεύτερης γενιάς αρωματοποιών της οικογένειας και συγκεκριμένα της Νίκης Ζώνιου. Υπολογίζεται ότι για έξοδα εξοπλισμού και αρχικό εμπόρευμα το κόστος για ανάπτυξη καταστήματος δεν ξεπερνά τα 14 χιλ. ευρώ.
Μια καινοτόμο πρόταση λάνσαρε τα τελευταία χρόνια η IQ Parfumerie. Πρόκειται για μια δική της πατέντα, για τη διάθεση αρωμάτων μέσω αυτόματης πώλησης, δίνοντας ταυτόχρονα στον καταναλωτή τη δυνατότητα να προμηθεύεται το προϊόν αναλλοίωτο, αποφεύγοντας τη χρήση των συμβατικών εμπορικά διαθέσιμων δοχείων, τα οποία περιέχουν αέρα ή/και κάνουν χρήση αέρα στη διαδικασία διανομής του αρώματος. Το δίκτυο καταστημάτων της αγγίζει τα 20 και η επένδυση κυμαίνεται από 4 έως 80 χιλ. ευρώ.
Το «άρωμα ονείρου» είναι ένα concept που διαθέτει 14 καταστήματα στη Βόρεια Ελλάδα, περιοχή απ’ όπου άλλωστε εκπορεύονται και τα περισσότερα σήματα του κλάδου, λόγω τόσο κάποιων παραδοσιακών αρωματοποιείων όσο και της εγγύτητας με αγορές φθηνών αλλά καλής ποιότητας πρώτων υλών. Ενδεικτικό άλλωστε είναι το concept Refan το οποίο έφερε στην αγορά η Εψιλον 5.
Στην αγορά, ωστόσο, συναντάμε σήμερα μια πληθώρα σημάτων που συνεχώς αυξάνουν. Για παράδειγμα, το Aromatico χαρακτηρίζεται από τα στοιχεία του γρήγορου κέρδους, του χαμηλού κόστους επένδυσης και της εμπορευσιμότητας του είδους.
Προβάλλει ως ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα την τεχνογνωσία παραγωγής ποιοτικών αρωμάτων τα οποία είναι πιστά αντίγραφα των επώνυμων αρωμάτων. Το αρχικό κόστος επένδυσης υπολογίζεται μεταξύ 7 και 10 χιλ. ευρώ.
Επίσης η εταιρεία aromataxyma.gr, όπως αναφέρει στην επίσημη ιστοσελίδα της, υποστηρίζει επιχειρηματικές δράσεις με κόστος επένδυσης από 6 έως 9 χιλ. ευρώ.