Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 07 Σεπτεμβρίου 2005 09:26

Heineken: Μείωση των κερδών εξ αιτίας του κόστους διαφήμισης

ΜΕΙΩΣΗ 8,2% των κερδών της το πρώτο εξάμηνο, καθώς δαπάνησε περισσότερα σε διαφήμιση προκειμένου να αναχαιτίσει τη μείωση των πωλήσεων σε Ευρώπη και ΗΠΑ, αλλά και εξ αιτίας έκτακτων εξόδων, εμφάνισε η πέμπτη μεγαλύτερη ζυθοποιΐα της Ευρώπης, Heineken NV.

Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν στα 345 εκατ. ευρώ (430,8 εκατ. δολ.) ή 70 σεντς ανά μετοχή από 376 εκατ. ευρώ ή 77 σεντς, πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της εταιρείας, που εδρεύει στο Αμστερνταμ. Δέκα οικονομικοί αναλυτές που ρωτήθηκαν από το Bloomberg News, προέβλεπαν ότι τα κέρδη της Heineken θα ανήρχοντο σε 350,5 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία, δαπανά περίπου 100 εκατ. ευρώ φέτος στο μάρκετινγκ, συμπεριλαμβανομένου του αστέρα Brad Pitt, για να τονώσει τη ζήτηση σε Ευρώπη και ΗΠΑ, όπου εταιρεία πραγματοποιεί περίπου τα 2/ 3 των πωλήσεών της. Η κατανάλωση μπύρας στα μπαρ μειώνεται, μετά την απαγόρευση του καπνίσματος σε κάποιες χώρες, σε συνδυασμό με τη συρρίκνωση της οικονομικής ανάπτυξης, ενώ οι Αμερικανοί αυξάνουν την κατανάλωση άλλων ποτών και κρασιού, εις βάρος της μπύρας.

Η παραγωγός της μπύρας Amstel είχε έκτακτα έξοδο 34 εκατ. ευρώ, μετά τη μείωση των θέσεων εργασίας στη Γαλλία και την αλλαγή της δομή διοίκησής της στην Ευρώπη. Η ίδια είπε ότι περιμένει επιπλέον κόστος που σχετίζεται με μία νέα ζυθοποιΐα στην Ισπανία.

Η υποχώρηση του δολαρίου έναντι του ευρώ, επίσης μείωσε τα κέρδη της Heineken, σύμφωνα με την ανακοίνωση. Φέτος, τα καθαρά της κέρδη αναμένεται να κυμανθούν εντός των προβλέψεων της διοίκησής της.

Οι μετοχές της Heineken έχουν σημειώσει φέτος άνοδο 10%, υστερώντας της ανόδου 12% της ανταγωνίστριάς της InBev NV και 18% της SABMiller Plc. Οι μετοχές της Anheuser-Busch Cos., της μεγαλύτερης ζυθοποιΐας στον κόσμο, σημείωσαν την ίδια χρονική περίοδο πτώση 11%.