Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 02 Φεβρουαρίου 2016 21:02

Η Η&Μ επενδύει σε δίκτυο, e-πωλήσεις και στην Κύπρο

Συνεχίζει την πορεία υψηλών επιδόσεων στην ελληνική αγορά η σουηδική αλυσίδα H&M, που έκλεισε την οικονομική χρήση 2014/2015 με αύξηση πωλήσεων 19% σε ευρώ (ή 23% σε σουηδικές κορόνες), ενώ συνεχίζει να επενδύει σε επέκταση δικτύου -με ετήσιο στόχο αύξηση φυσικών καταστημάτων κατά 3-4 και ενεργοποίηση online πωλήσεων- δημιουργώντας έτσι τις προϋποθέσεις για επίτευξη κύκλου εργασιών πέριξ των 200 εκατ. ευρώ τη νέα χρονιά, με βάση τις εκτιμήσεις.

Από την έντυπη έκδοση

Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]

Συνεχίζει την πορεία υψηλών επιδόσεων στην ελληνική αγορά η σουηδική αλυσίδα H&M, που έκλεισε την οικονομική χρήση 2014/2015 με αύξηση πωλήσεων 19% σε ευρώ (ή 23% σε σουηδικές κορόνες), ενώ συνεχίζει να επενδύει σε επέκταση δικτύου -με ετήσιο στόχο αύξηση φυσικών καταστημάτων κατά 3-4 και ενεργοποίηση online πωλήσεων- δημιουργώντας έτσι τις προϋποθέσεις για επίτευξη κύκλου εργασιών πέριξ των 200 εκατ. ευρώ τη νέα χρονιά, με βάση τις εκτιμήσεις.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η μητρική εταιρεία, το δίκτυο στην Ελλάδα εμφάνισε πωλήσεις 176,36 εκατ. ευρώ (ή 1,637 δισ. σουηδικές κορόνες) από 142,97 εκατ. ευρώ (ή 1,327 δισ. σουηδικές κορόνες) στην προηγούμενη χρήση.

Οι ανοδικές τάσεις στα έσοδα εννεαμήνου (+20%) συνεχίστηκαν στο δ’ τρίμηνο, αν και με ηπιότερο ρυθμό.

Στο συγκεκριμένο διάστημα, που αφορά την περίοδο Σεπτεμβρίου - Νοεμβρίου 2015, αποτυπώθηκαν στην ελληνική αγορά οι πρώτες επιπτώσεις από τα capital controls.

Παρ’ όλα αυτά, η σουηδική αλυσίδα συνέχιζε να κερδίζει μερίδια αγοράς εμφανίζοντας πωλήσεις 47,62 εκατ. ευρώ (442 εκατ. σουηδικές κορόνες) από 41,80 εκατ. ευρώ (ή 388 εκατ. σουηδικές κορόνες) στην αντίστοιχη περίοδο της προηγούμενης χρήσης, με αύξηση 14% σε σουηδικό και 12% σε τοπικό νόμισμα.

Τον Δεκέμβριο

Καλύτερες επιδόσεις σημείωσε το δίκτυο τον Δεκέμβριο, αλλά αυτές δεν περιλαμβάνονται στην οικονομική χρήση που έκλεισε και περιλαμβάνει την περίοδο Δεκέμβριος 2014 - Νοέμβριος 2015, κατά την οποία το δίκτυο της H&M αριθμούσε 32 καταστήματα.

Μάλιστα, το 32ο αφορούσε επένδυση στο flagship store της αλυσίδας, στο κέντρο της Αθήνας, στο ιστορικό «κτήριο-σύμβολο» της οδού Ερμού 11.

Η εταιρεία για τη νέα χρονιά έχει ήδη προγραμματίσει το άνοιγμα ενός νέου καταστήματος, του 33ου του δικτύου, την άνοιξη στο εμπορικό κέντρο Mare West στην Κόρινθο.

Υπενθυμίζεται ότι η Η&Μ Ελλάδος, που ξεκίνησε τη λειτουργία της τον Μάρτιο του 2007 στην Αθήνα, σήμερα έχει παρουσία σε 11 πόλεις ανά την επικράτεια (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Ρόδο, Βόλο, Ιωάννινα, Ξάνθη, Καλαμάτα, Κομοτηνή, Πάτρα και Χανιά).

Τα σχέδια

Επιπλέον το 2016 η H&M σχεδιάζει να επεκτείνει την παρουσία της στην Κύπρο με την ανάπτυξη θυγατρικής εταιρείας, την εποπτεία της οποίας θα έχει από την Ελλάδα η Sandrine Galparoli, Country Manager Η&Μ Ελλάδος και Βουλγαρίας.

Τη νέα χρονιά η H&M σχεδιάζει επίσης ενίσχυση της παρουσίας της στην εγχώρια αγορά και μέσω ηλεκτρονικών πωλήσεων, ενώ μελλοντικά θα εξεταστεί το ενδεχόμενο τοποθέτησης και άλλων brands από το χαρτοφυλάκιο του σουηδικού ομίλου (COS, Monki, Weekday, & Other Stories και Cheap Monday).

Με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση των μεριδίων της στην εγχώρια αγορά, εγκαινιάζει e-shop στην Ελλάδα, όπως και σε οκτώ ακόμη χώρες: Ιρλανδία, Ιαπωνία, Κροατία, Σλοβενία, Εσθονία, Λετονία, Λιθουανία και Λουξεμβούργο.

Στον κόσμο

Αναφορικά με τις επιδόσεις του παγκόσμιου δικτύου σημειώνεται ότι οι συνολικές πωλήσεις του ομίλου στη χρήση 2014/2015 συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ ανήλθαν σε 210 δισ. σουηδικές κορόνες ή 22,58 δισ. ευρώ και εξαιρουμένου του ΦΠΑ ανήλθαν σε 180,8 δισ. σουηδικές κορόνες ή 19,35 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 19% σε σουηδικό και κατά 11% σε τοπικά νομίσματα.

Τα κέρδη του ομίλου μετά από φόρους αυξήθηκαν κατά 5%, σε 20,898 δισ. σουηδικές κορόνες ή 2,25 δισ. ευρώ, ενώ το δίκτυο ενισχύθηκε με 413 καταστήματα φτάνοντας στα 3.924, με 148.000 εργαζόμενους, σε 61 αγορές.

Σύμφωνα με τον Karl-Johan Persson, CEO της μητρικής εταιρείας, οι πωλήσεις αναπτύσσονται ικανοποιητικά για όλες τις μάρκες του χαρτοφυλακίου, ενώ τα στοιχεία του 2015 έδειξαν ότι και η κερδοφορία ενισχύθηκε παρά την ισχυρή συναλλαγματική ισοτιμία του δολαρίου.

Αυτές οι επιδόσεις πριμοδοτούν τα σχέδια για περαιτέρω ισχυρή επέκταση το 2016, με στόχο τα 425 νέα καταστήματα.