Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 27 Ιανουαρίου 2016 07:00

Ο Πειραιάς διεθνές ναυτιλιακό κέντρο

Πρόταση στον δήμαρχο του Πειραιά Γιάννη Μώραλη να αναλάβει πρωτοβουλία προκειμένου να επιστρέψει η διοργάνωση της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης Ποσειδώνια στο μεγάλο λιμάνι της χώρας κατέθεσε από το πάνελ του ναυτιλιακού συνεδρίου της «Ναυτεμπορικής» ο πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες.

Από την έντυπη έκδοση

Πρόταση στον δήμαρχο του Πειραιά Γιάννη Μώραλη να αναλάβει πρωτοβουλία προκειμένου να επιστρέψει η διοργάνωση της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης Ποσειδώνια στο μεγάλο λιμάνι της χώρας κατέθεσε από το πάνελ του ναυτιλιακού συνεδρίου της «Ναυτεμπορικής» ο πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες.

Πρόσκληση που αποδέχθηκε ο κ. Μώραλης, ο οποίος κάλεσε σε συνεργασία όλους τους φορείς προκειμένου να εργαστούν γα την αναβάθμιση της πόλης σε ναυτιλιακό κέντρο.

Για τον σημαντικό ρόλο του λιμανιού του Πειραιά μίλησε και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι λιμάνι της ακτοπλοΐας είναι ο Πειραιάς και τα σενάρια για την ανάπτυξη του λιμανιού του Λαυρίου δεν υφίστανται διότι δεν είναι λειτουργικό.

Από τη θέση του γενικού διευθυντή του ΟΛΠ, ο κ. Σταύρος Χατζάκος επεσήμανε ότι η «Παγόδα», το κτήριο που φιλοξενούσε για δεκαετίες την έκθεση προτού αποδειχθεί πολύ μικρό για να συνεχίσει να τη φιλοξενεί, έχει κριθεί διατηρητέο και δεν μπορούν να γίνουν παρεμβάσεις ώστε να μεγαλώσει και να διεκδικήσει και πάλι την έκθεση.

Λίγα χιλιόμετρα μακρύτερα, στο λιμάνι της Ελευσίνας, μετέφερε το σκηνικό ο πρόεδρος της Ενωσης Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων, Γιάννης Κοτζιάς. Ο κ. Κοτζιάς χαρακτήρισε πολύ ακριβά τα τιμολόγια που χρεώνει το λιμάνι προκειμένου να δέσουν τα πλοία της ποντοπόρου, λόγω της κρίσης στις ναυλαγορές.

«Οι τιμές είναι ακριβότερες κατά 40% τουλάχιστον σε σχέση με τη Τουρκία και αποστερούν την ευρύτερη περιοχή από την παρουσία πλοίων, που δίνουν δουλειά σε δεκάδες, ίσως και σε εκατοντάδες εταιρείες που ασχολούνται με τις υπηρεσίες προς τη ναυτιλία» τόνισε.

Ο κ. Κόντες υπογράμμισε ότι «οι γεωπολιτικές αναταράξεις και οι τρομοκρατικές επιθέσεις στην ευρύτερη περιοχή έφεραν περισσότερη κίνηση στην ελληνική κρουαζιέρα βραχυπρόθεσμα.

Όμως μακροπρόθεσμα αυτό δεν είναι προς όφελος του κλάδου και τούτο γιατί όλες οι εταιρείες επανασχεδιάζουν αυτές τις γραμμές και έτσι μακροπρόθεσμα δεν είναι θετικό να υπάρχει ανησυχία στην περιοχή μας».

Από την πλευρά του ο κ. Κοτζιάς ανέφερε επίσης ότι οι Ελληνες εφοπλιστές χρειάζονται τον Ελληνα μεσίτη. «Είμαστε στο πλευρό των πλοιοκτητών και προσπαθούμε να δίνουμε αυτό το οποίο πρέπει, δηλαδή αξιοπιστία, γνώση, συμβουλές, εξυπηρέτηση, 24ωρες το 24ωρο στο πλευρό του πλοιοκτήτη» σημείωσε.

Ο κ. Σακέλλης στην τοποθέτησή του δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην αναγκαιότητα κατανόησης του ιδιωτικού χαρακτήρα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών  και ζήτησε να σταματήσει η διακριτική μεταχείριση των εταιρειών του κλάδου σε σχέση με τις αερομεταφορές, αλλά και τις χερσαίες επιχειρήσεις.

«Πρέπει να γίνει επιτέλους κατανοητό ότι οι αεροπορικές εταιρείες λειτουργούν ανταγωνιστικά με τις θαλάσσιες. Η διακριτική μεταχείριση και αντιμετώπιση στρεβλώνει τον ανταγωνισμό σε βάρος των θαλάσσιων συγκοινωνιών», σημείωσε.