Κατά 13,16% μειώθηκε το β΄ εξάμηνο του 2015 η λιανική τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία της γενικής γραμματείας εμπορίου και προστασίας του καταναλωτή, η οποία επικαλείται στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων.
Κατά 13,16% μειώθηκε το β΄ εξάμηνο του 2015 η λιανική τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία της γενικής γραμματείας εμπορίου και προστασίας του καταναλωτή, η οποία επικαλείται στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων.
Συγκεκριμένα, κατά το στάδιο της επεξεργασίας, για την απλή αμόλυβδη βενζίνη, οι τιμές platts, σε ευρώ/λίτρο μειώθηκαν κατά 35,32% ενώ οι μέσες σταθμικές ex-factory τιμές (προ τελών και φόρων, συμπεριλαμβανομένων εξόδων (φορτωτικά) μειώθηκαν κατά 32,87%.
Περαιτέρω, συνεχίζει η γενική γραμματεία, οι τιμές των τελικών προϊόντων πετρελαιοειδών επιβαρύνονται με διαφόρων ειδών φόρους και τέλη, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων είναι ανελαστικοί, δηλαδή δεν υπολογίζονται με βάση την τιμή αλλά με βάση την πωλούμενη ποσότητα. Συγκεκριμένα η τιμή της απλής αμόλυβδης βενζίνης επιβαρύνεται με:
Τέλος, τα έξοδα λειτουργίας και τα περιθώρια κέρδους των εταιρειών εμπορίας και των πρατηρίων λιανικής πώλησης προστίθενται στα ανωτέρω και έτσι διαμορφώνεται η τελική τιμή λιανικής πώλησης. Κατά την εξεταζόμενη περίοδο οι μεσοσταθμικές πανελλαδικές τιμές πώλησης των εταιρειών εμπορίας , σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων, σημείωσαν πτώση κατά 14,09% (1,526 σε 1,311 €/λτ) ενώ οι μέσες τιμές λιανικές πώλησης στα πρατήρια μειώθηκαν κατά 13,16% (από 1,581 σε 1,373 €/λτ)
Ως αποτέλεσμα:
Από τα παραπάνω στοιχεία, καταλήγει η γραμματεία, δεν προκύπτουν ενδείξεις για φαινόμενα αισχροκέρδειας στο δίκτυο διακίνησης και εμπορίας της βενζίνης. Παραμένει, βεβαίως, ως βασική προτεραιότητα η πάταξη του λαθρεμπορίου και των φαινομένων νοθείας συνολικά στα πετρελαιοειδή, πράγμα που μπορεί να αντιμετωπιστεί δραστικά, μεταξύ άλλων και με την εγκατάσταση του συστήματος εισροών – εκροών σε όλο το φάσμα διακίνησης των πετρελαιοειδών.