Ανοικτό αφήνει το ΤΑΙΠΕΔ το ενδεχόμενο να παραταθεί η χρονική διάρκεια των διαπραγματεύσεων με την Cosco προκειμένου να επιτύχει αύξηση του τιμήματος για την πώληση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά.
Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Ανοικτό αφήνει το ΤΑΙΠΕΔ το ενδεχόμενο να παραταθεί η χρονική διάρκεια των διαπραγματεύσεων με την Cosco προκειμένου να επιτύχει αύξηση του τιμήματος για την πώληση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά.
Οπως δηλώνουν πηγές του ΤΑΙΠΕΔ, αύριο συνεδριάζει το διοικητικό συμβούλιο προκειμένου να εξεταστεί η βελτιωμένη πρόταση της Cosco. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στις δύο πλευρές αναμένεται να κρατήσουν μέχρι την τελευταία στιγμή.
«Εάν η προσφορά της Cosco δεν είναι ικανοποιητική, τότε το Ταμείο μπορεί να ζητήσει περαιτέρω βελτίωσή της. Με βάση τη διαδικασία, το Ταμείο έχει το δικαίωμα να κηρύξει άγονο τον διαγωνισμό, αν κρίνει ότι η προσφορά δεν είναι ικανοποιητική» ανέφεραν χαρακτηριστικά κύκλοι του Ταμείου και προσέθεσαν: «Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται μέχρι τελευταία στιγμή για να πετύχουμε το υψηλότερο δυνατό τίμημα».
Οι φήμες
Οσον αφορά το ύψος της πρώτης προσφοράς της Cosco, το Ταμείο κρατά σιγήν ιχθύος, ενώ την ίδια περίοδο παρουσιάζονται μια σειρά από προβλήματα που θα δικαιολογούσαν ενδεχομένως ένα χαμηλότερο τίμημα από την Cosco.
Ζητήματα όπως είναι τα προβλήματα με τον προβλήτα Ι και τη ρωγμή στη γερανογέφυρα, οι απαιτήσεις των δήμων που ανέρχονται σε δεκάδες εκατ. ευρώ, αλλά και το γεγονός ότι ο ΟΛΠ σήμερα -εφόσον εξαιρεθούν τα έσοδα από το Σ.ΕΜΠΟ που διαχειρίζεται η Cosco- είναι ζημιογόνος.
Ωστόσο, άλλες πλευρές υποστηρίζουν ότι η Cosco που βρίσκεται πλέον στον Πειραιά πολλά χρόνια γνωρίζει τον τρόπο να γυρίσει τον ΟΛΠ σε κερδοφορία σε σύντομο χρονικό διάστημα, ενώ σε ό,τι αφορά τις απαιτήσεις τρίτων, ο ΟΛΠ έχει κερδίσει όλες τις δικαστικές διαμάχες εκτός από μία απέναντι στο Κερατσίνι. Η συγκεκριμένη υπόθεση είχε ατυχή εξέλιξη για τον ΟΛΠ για τυπικούς λόγους και όχι για λόγους ουσίας.
Τέλος, όσον αφορά τα προβλήματα που έχουν καταγραφεί στις γερανογέφυρες του προβλήτα Ι του Σ.ΕΜΠΟ που διαχειρίζεται ακόμα ο ΟΛΠ, οι απαραίτητες επισκευές, εφόσον χρειαστούν, προβλέπονται από το επενδυτικό πρόγραμμα.
ΟΜΥΛΕ
Τις τέσσερις αιτίες βάσει των οποίων εναντιώνεται στην πώληση του ΟΛΠ αναλύει η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος.
Ειδικότερα, ως πρώτο ζήτημα αναδεικνύει το γεγονός ότι μόνο η Cosco κατέθεσε προσφορά. Η ΟΜΥΛΕ σημειώνει ότι αυτό συνέβη διότι ήδη κατέχει το φιλέτο του ΟΛΠ, τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, ο οποίος της έχει παραχωρηθεί από το 2010 για 40 χρόνια.
Δεύτερη παρατήρηση είναι η καταβολή του ετήσιου ενοικίου από την Cosco στον ΟΛΠ για τη διαχείριση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Σ.ΕΜΠΟ. Η ΟΜΥΛΕ υποστηρίζει ότι η οικονομική προσφορά των Κινέζων για το λιμάνι αντιστοιχεί περίπου σε δέκα ετήσια ενοίκια της Cosco προς τον ΟΛΠ.
Επίσης, σύμφωνα με την ΟΜΥΛΕ, το ΤΑΙΠΕΔ «παραβίασε κατάφωρα την προβλεπόμενη διαδικασία, αφού διαπραγματευόταν προνομιακά μόνο με την Cosco και εκ των υστέρων απέστειλε στο Δ.Σ. του ΟΛΠ το οριστικό σχέδιο, με βάση το οποίο είχε κατατεθεί η οικονομική προσφορά της Cosco, αναφέροντας ψευδώς στην παρ. στ’ ότι αυτό είχε συνομολογηθεί με τον ΟΛΠ».
Πάντως από το ΤΑΙΠΕΔ επισημαίνουν ότι όλα έγιναν νόμιμα και ότι η διαδικασία της πώλησης θα συνεχιστεί κανονικά.
Οι ίδιες πηγές ανέφεραν στη «Ν» ότι παράλληλα με το οικονομικό αντάλλαγμα, στους στόχους του Ταμείου είναι και η γενικότερη ανάπτυξη του ευρύτερου Πειραιά μέσω των επενδύσεων που θα γίνουν στο λιμάνι. Επενδύσεις που είναι αδύνατον να γίνουν από τον ΟΛΠ σήμερα και οι οποίες ξεπερνούν τα 300 εκατ. ευρώ.