Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 16 Σεπτεμβρίου 2005 15:48

Hellastat: Σε φάση αναδιοργάνωσης οι αλυσίδες ηλεκτρικών ειδών

Σημαντικές εξελίξεις μεταβάλλουν το επιχειρηματικό τοπίο στο οποίο δραστηριοποιούνται οι αλυσίδες πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών, επισημαίνει σε έρευνά της η Hellastat.

Στις εξελίξεις αυτές περιλαμβάνονται η είσοδος αλλοδαπών επιχειρήσεων με άμεσο (Media Markt) ή έμμεσο τρόπο (Dixons), ο πόλεμος τιμών και προσφορών στους καταναλωτές για την απόκτηση των αγαθών και η αρνητική κατάσταση στα εισοδήματα και τη χρέωση των νοικοκυριών, σε συνδυασμό με την άνοδο του κόστους ζωής, η οποία μεταφράζεται σε οριακή αύξηση του όγκου λιανικών πωλήσεων κατά 0,7%, το α’ εξάμηνο του 2005.

Ως συνέπεια των διεργασιών αυτών, σύμφωνα με τη Hellastat, η αγορά βρέθηκε το 2004 σε οριακό σημείο, παρουσιάζοντας μηδενική ανάπτυξη, έναντι αύξησης 6,7% το 2003, ενώ μεγάλο προβληματισμό σε προμηθευτές και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα προκάλεσε η εμφάνιση ζημιών και έντονης έλλειψης ρευστότητας σε ορι-σμένες από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου.

Σήμερα στην ελληνική αγορά εφαρμόζονται τρία μοντέλα λειτουργίας των σημείων πώλησης:

• Υπερκαταστήματα, με τεράστιους εκθεσιακούς χώρους, άνω των 2.000 τμ

• Αλυσίδες μεγάλων καταστημάτων,

• Μικρότερα καταστήματα, συνοικιακής-τοπικής εμβέλειας, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων έχει προσχωρήσει σε έναν από τους τρεις μεγαλύτερους συνεταιριστικούς προμηθευτικούς οργανισμούς-δίκτυα (EXPERT, Elec-tronet, ΣΕΗΟΣ-Euronics), λαμβάνοντας προμήθειες σε ανταγωνιστικό κόστος έναντι των μεγαλύτερων επιχειρή-σεων και λειτουργώντας υπό κοινή εταιρική εικόνα και προβολή marketing.

Σύμφωνα με τη Hellastat, ανεξάρτητα από το μέγεθος του καταστήματος και τη γεωγραφική κάλυψη, οι επιχειρήσεις του χώρου ανταγωνίζονται –εκτός από την τιμή και τις ευκολίες πληρωμής- στην παροχή κατά το δυνατόν προσωπικής εξυπηρέτησης για την κάλυψη των αναγκών του καταναλωτή. Από παράγοντες του χώρου υπογραμμίζεται ο ρόλος του brand name για τη δημιουργία μακρόχρονης σχέσης με τους πελάτες, λειτουργώντας ως ισχυρό εργαλείο επιβίωσης για τις αλυσίδες ελληνικών συμφερόντων.

Παράλληλα, προβάλλεται ως μονόδρομος η χρηματοοικονομική (προμηθευτές και τράπεζες) και λειτουργική (εφοδιαστική αλυσίδα & logistics, οργανωτική αποτελεσματικότητα, συστήματα πληροφορικής) αναδιάρθρωση των ελληνικών συμφερόντων επιχειρήσεων, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις εντεινόμενες προκλήσεις.