Σχέδιο για προμήθεια φυσικού αερίου σε περιοχές όπου δεν υπάρχουν δίκτυα, με τη μεταφορά του δια θαλάσσης ή οδικώς σε υγροποιημένη ή συμπιεσμένη μορφή, εκπονεί η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ), όπως ανέφερε την Τρίτη ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Θόδωρος Κιτσάκος.
Σχέδιο για προμήθεια φυσικού αερίου σε περιοχές όπου δεν υπάρχουν δίκτυα, με τη μεταφορά του δια θαλάσσης ή οδικώς σε υγροποιημένη ή συμπιεσμένη μορφή, εκπονεί η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ), όπως ανέφερε την Τρίτη ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Θόδωρος Κιτσάκος.
Οι Περιφέρειες στις οποίες αναμένεται να εφαρμοστεί σε πρώτη φάση το σχέδιο, είναι η Στερεά Ελλάδα και η Ανατολική Μακεδονία - Θράκη, με ορίζοντα υλοποίησης το 2018.
Μιλώντας σε εκδήλωση, ο κ. Κιτσάκος ανέφερε ότι τα σχέδια εκπονούνται σε συνεργασία με τις Περιφέρειες που θα αναλάβουν και μέρος του κόστους για την κατασκευή των απαιτούμενων δικτύων διανομής του αερίου στους τελικούς καταναλωτές, νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Η ΔΕΠΑ βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τη ρωσική Gazprom για την οριστικοποίηση του ύψους της ρήτρας που θα καταβληθεί, λόγω των χαμηλών καταναλώσεων του 2014, η οποία θα επηρεάσει και τις τιμές πώλησης του αερίου.
Για το 2015, η πρώτη εικόνα είναι ότι δεν θα υπάρξει αντίστοιχο πρόβλημα, καθώς οι καταναλώσεις ήταν μεγαλύτερες, λόγω αυξημένης ηλεκτροπαραγωγής από φυσικό αέριο. Στη διαιτησία βρίσκεται η διαφορά με την τουρκική BOTAS, από την οποία, επίσης, η ΔΕΠΑ αγοράζει αέριο με προοπτική έκδοσης της απόφασης ως τις 30 Ιουνίου.
Αναφερόμενος στις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις προς την εταιρεία, ο κ. Κιτσάκος εξήγησε ότι διαμορφώνονται στα 190 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το μεγαλύτερο μέρος οφείλεται από τη Βιομηχανία Λιπασμάτων (90 εκατ.), την ΟΣΥ (λεωφορεία με 23 εκατ.) και τη Βιομηχανία Ζάχαρης (10 εκατ.). Στόχος της ΔΕΠΑ, όπως τονίστηκε, είναι να διατηρηθούν οι εταιρείες εν ζωή, αλλά και να διαφυλαχθούν τα συμφέροντά της με την άσκηση των νόμιμων δικαιωμάτων.
Τόνισε, εξάλλου, ότι το θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία της αγοράς επιτρέπει σε πελάτες της ΔΕΠΑ να αγοράζουν φυσικό αέριο από δημοπρασίες και να μεταπωλούν ποσότητες σε άλλες επιχειρήσεις, αποσπώντας έτσι σημαντικό μερίδιο αγοράς.
Αναφερόμενος στις διεθνείς διασυνδέσεις, ο κ. Κιτσάκος επικέντρωσε το ενδιαφέρον στην Ιταλία, λόγω μεγέθους αγοράς, αλλά και του πλεονεκτήματος που αποτελεί για τη ΔΕΠΑ η ύπαρξη κοινής εταιρείας με την ιταλική EDISON.
Σε ό,τι αφορά τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό για τον οποίο υπεγράφη πρόσφατα στη Σόφια η τελική επενδυτική απόφαση, ανέφερε ότι οι εξελίξεις θα εξαρτηθούν από τα αποτελέσματα της διερεύνησης του ενδιαφέροντος της αγοράς για προμήθεια αερίου από τον αγωγό, που είναι σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθεί στα τέλη Φεβρουαρίου. Από το συγκεκριμένο «market test» θα εξαρτηθεί και η συμμετοχή της ΔΕΠΑ στο σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου που σχεδιάζεται στην Αλεξανδρούπολη.
Ο κ. Κιτσάκος δήλωσε τέλος ανοιχτός στην προοπτική εισαγωγής της εταιρείας στο Χρηματιστήριο.
Πηγή: ΑΜΠΕ