Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 05 Ιανουαρίου 2016 15:56
Τις εκτιμήσεις και τις τάσεις στον κλάδο της κρουαζιέρας για το 2016 δημοσίευσε η Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας (CLIA), η οποία το νέο έτος αναμένει 24 εκατ. επιβάτες έναντι 15 εκατ. το 2006 και μόλις 1,4 εκατ. το 1980.
Τις εκτιμήσεις και τις τάσεις στον κλάδο της κρουαζιέρας για το 2016 δημοσίευσε η Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας (CLIA), η οποία το νέο έτος αναμένει 24 εκατ. επιβάτες έναντι 15 εκατ. το 2006 και μόλις 1,4 εκατ. το 1980.
Εντός του 2016 θα δρομολογηθούν 27 νέα ποντοπόρα κρουαζιερόπλοια, ποταμόπλοια και άλλα ειδικά κρουαζιερόπλοια μέσα - μια επένδυση συνολικού ύψους άνω των 6.5 δισεκατομμυρίων μόνο για ποντοπόρα κρουαζιερόπλοια. Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες δέχονται επίσης πολύ μεγαλύτερη ζήτηση για τα ταξίδια κρουαζιέρας. Οκτώ στους δέκα ταξιδιωτικούς πράκτορες, μέλη της CLIA δήλωσαν πως αναμένουν αύξηση στις πωλήσεις κρουαζιέρας το 2016 σε σχέση με πέρυσι.
«Σε μια προσπάθεια να γίνει η κρουαζιέρα η καλύτερη δυνατή εμπειρία διακοπών, ο κλάδος συνεχίζει να εξελίσσεται, ενισχύοντας την άποψη ότι υπάρχει πραγματικά μια κρουαζιέρα για κάθε στυλ ταξιδιώτη και προϋπολογισμό», δήλωσε ο Cindy D' Aoust , αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της CLIA .
Η κρουαζιέρα αποφέρει ένα σημαντικό, θετικό αντίκτυπο στην οικονομία σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι δαπάνες του κλάδου της Κρουαζιέρας ανήλθαν στα 119,9 δισεκατομμύρια παγκοσμίως , προσφέροντας εργασία πλήρους απασχόλησης σε 939.232 υπαλλήλους, με συνολικό εισόδημα 39.3 δισεκατομμύρια το 2014.
Ακολουθούν οι 13 τάσεις στον κλάδο κρουαζιέρας που αναδεικνύουν το πώς ο κλάδος έχει εξελιχθεί ώστε να συμβαδίσει με τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των σύγχρονων ταξιδιωτών:
- Ανάπτυξη της κρουαζιέρας σε ποτάμι - Οι κρουαζιέρες σε ποτάμι γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς, αναδεικνύοντας την αξία και την μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία που προσφέρουν στους επίδοξους ταξιδιώτες κρουαζιέρας. Οι εταιρείες κρουαζιέρας, που είναι μέλη της CLIA αναπτύσσουν επί του παρόντος 170 κρουαζιερόπλοια με την προσθήκη 18 νέων πλοίων για το 2016, μια αύξηση άνω του 10 τοις εκατό.
- Περισσότερα πλοία, περισσότερες επιλογές - Το 2015, υπάρχουν συνολικά 471 κρουαζιερόπλοια* με επιπλέον 27 ποντοπόρα κρουαζιερόπλοια, ποταμόπλοια και άλλα ειδικά κρουαζιερόπλοια προγραμματισμένα να βρίσκονται εν ενεργεία το 2016.
- Στο χάρτη - Πριν από πέντε χρόνια, τα ταξίδια κρουαζιέρας ήταν σχεδόν άγνωστα στην Ασία. Σήμερα, η περιοχή είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη στον κλάδο της κρουαζιέρας. Μεταξύ 2012 και 2014, ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκε από 775.000 σε περίπου 1,4 εκατομμύρια επιβάτες, ένα ετήσιο σύνθετο ποσοστό αύξησης 34 τοις εκατό.
- Καλημέρα για την κρουαζιέρα – Ενώ η Ασία συνεχίζει να αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς, η Αυστραλία εξακολουθεί επίσης να σημειώνει αύξηση ρεκόρ. Μάλιστα, η κρουαζιέρα στην Αυστραλία ξεπέρασε ένα σημαντικό ορόσημο το 2014, με τους επιβάτες να ανέρχονται σε περισσότερους από ένα εκατομμύριο σε ένα ημερολογιακό έτος. Μέσα σε δέκα χρόνια, οι επιβάτες κρουαζιέρας της Αυστραλίας έχουν αυξηθεί κατά έξι φορές, από μια βάση 158.000 επιβατών το 2004.
- Ειδικοί της κρουαζιέρας – Ο κλάδος της κρουαζιέρας συνεχίζει να αξιοποιεί την εμπειρία των ειδικών με στόχο τον καλύτερη σχεδιασμό του ταξιδιωτικού προγράμματος. Σήμερα , υπάρχουν πάνω από 30.000 ταξιδιωτικοί πράκτορες, μέλη της CLIA σε παγκόσμιο επίπεδο σε σύγκριση με τους 12.000 ταξιδιωτικούς πράκτορες το 2010.
- Συνδεσιμότητα και Κρουαζιέρα – Η επιθυμία των πελατών να παραμένουν συνδεδεμένοι ηλεκτρονικά ενώ ταξιδεύουν έχει γίνει προτεραιότητα για τον κλάδο της κρουαζιέρας. Τα περισσότερα από τα κρουαζιερόπλοια σήμερα προσφέρουν μια μεγάλη ποικιλία λειτουργιών όπως Wi- Fi, εν πλω αποστολή γραπτών μηνυμάτων και επιλογές δεδομένων.
- Αγάπη για την πολυτέλεια – Η επιθυμία για πολυτελή ταξίδια συνεχίζει να αυξάνεται. Εξειδικευμένες κρουαζιέρες ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις με εκδρομές με ιστιοπλοϊκά, με προσωπικές υπηρεσίες concierge , ιδιωτικές εκδρομές, γκουρμέ γεύματα και προσωπική υπηρεσία μπάτλερ.
- Γνωστά brands εν πλω – Οι γραμμές κρουαζιέρας αξιοποιούν το ενδιαφέρον των brands για την προώθηση των εμπορικών σημάτων τους στους νέους ταξιδιώτες κρουαζιέρας. Γνωστά brands ταξιδεύουν εν πλώ: από τα φιλικά προς την οικογένεια LEGO και Dr. Seuss, μέχρι τα πολυτελή Hermes και Veuve Clicquot, αλλά και τις γνωστές επιλογές για φαγητό όπως τα εστιατόρια Johnny Rockets και Margaritaville.
- Τα πλοία είναι ο προορισμός - Ενώ τα κρουαζιερόπλοια κάποτε θεωρούνταν ένα μέσο μεταφοράς για να φτάσουμε σε ένα επιθυμητό προορισμό, σήμερα, για πολλούς, ένα κρουαζιερόπλοιο προσφέρει την εμπειρία ενός προορισμού. Τα σημερινά κρουαζιερόπλοια προσφέρουν πρωτόγνωρες εμπειρίες και ανέσεις στους ταξιδιώτες: από παραγωγές του Μπρόντγουεϊ και καταστήματα γνωστών σχεδιαστών μέχρι εναέριες διαδρομές και συγκρουόμενα.
- Διανυκτέρευση- Πολλά κρουαζιερόπλοια προσφέρουν διανυκτερεύσεις σε καθορισμένα λιμάνια προσέγγισης για να προσφέρουν στους επιβάτες τους την ευκαιρία να απολαύσουν πλήρως τις διαθέσιμες εμπειρίες που προσφέρει ο προορισμός.
- Μεγάλες Ταξιδιωτικές Εμπειρίες – Η κρουαζιέρα έχει γίνει μια δημοφιλής επιλογή για οικογενειακή επανένωση ή για τις οικογενειακές διακοπές- εμπειρία μιας ζωής. Με ανέσεις που έχουν σχεδιαστεί για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες κάθε ηλικίας, από τα μικρά παιδιά μέχρι τους ηλικιωμένους, οι κρουαζιέρες προσφέρουν την συντροφικότητα (και την ανεξαρτησία) που καθιστά ένα οικογενειακό, και μάλιστα διαφορετικών γενεών, ταξίδι επιτυχημένο.
- Κρουαζιέρα με Εθελοντισμό – Περισσότερες κρουαζιέρες με εθελοντικό χαρακτήρα είναι διαθέσιμες από το 2016 με διάφορα πλοία, συμπεριλαμβανομένων και εκδρομών για να βοηθηθούν περιοχές που έχουν ανάγκη σε όλο τον κόσμο. Αυτές οι εθελοντικού περιεχομένου κρουαζιέρες προσφέρουν μια θαυμάσια ευκαιρία για να υπάρξει μια ουσιώδης διαφορά στις κοινότητες που τα κρουαζιερόπλοια επισκέπτονται και συγχρόνως μια σπάνια εμπειρία για να αγκαλιαστεί η τοπική κουλτούρα.
- Προσαρμογή στη Πολιτισμική ιδιαιτερότητα- Οι γραμμές κρουαζιέρας συνεχίζουν να προσαρμόζουν τα κρουαζιερόπλοια τους βάσει της κουλτούρας των επιβατών. Στα πλοία ενσωματώνονται από επιλεγμένα καταστήματα μέχρι και εστιατόρια, με στόχο να εξυπηρετήσουν τις ξεχωριστές πολιτισμικές ανάγκες των επισκεπτών, σεβόμενοι πάντα τους τόπους προορισμού.