ΣΤΗΝ ΑΣΙΑ θα κάνει το 60% των επενδύσεών της την επόμενη τριετία, η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία ειδών πολυτελείας στον κόσμο, Gucci Group NV, καθώς επεκτείνεται σε μερικές από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές, σύμφωνα με τον ανώτατο εκτελεστικό διευθυντή της, Robert Polet.
Η εταιρεία, που ανήκει στην γαλλική PPR SA, σχεδιάζει να ανοίξει 10 καταστήματα Gucci στην Κίνα τα επόμενα τρία χρόνια, σύμφωνα με συνέντευξη που παραχώρησε χθες ο Polet στο γραφείο του στο Μιλάνο. Υπάρχουν σήμερα επτά καταστήματα Gucci στα ηπειρωτικά της χώρας και ένα κατάστημα Boucheron, στη Σαγκάη.
«Τρεις είναι οι χώρες που σκεφτόμαστε ότι θα έχουν εκπληκτική ανάπτυξη στο μέλλον και μία από αυτές είναι η Κίνα», είπε ο Polet, 50 ετών. Η Gucci θα κάνει την είσοδό της και στην αγορά της Ινδίας το επόμενο έτος και θα επεκταθεί και στη Ρωσία, σύμφωνα με τον ίδιο.
Η Gucci και οι ανταγωνίστριές της, όπως η LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA, η μεγαλύτερη εταιρεία ειδών πολυτελείας στον κόσμο, ευνοούνται από την οικονομική ανάπτυξη του 9% στην Κίνα, ανάπτυξη, που δημιουργεί εκατομμυριούχους και αυξάνει τη ζήτηση σε όλη την Ασία. Η Gucci οδηγεί τα κέρδη της PPR, στην οποία ανήκουν επίσης τα πολυκαταστήματα Printemps και η αλυσίδα καταστημάτων με έπιπλα, Conforama, καθώς η ζήτηση στη Γαλλία παραμένει στάσιμη.
Ο όμιλος προσπαθεί ακόμη να αναζωογονήσει τη φίρμα Yves Saint Laurent, έξι χρόνια μετά την απόκτηση του σήματός της, μία από τις εννέα του χαρτοφυλακίου της. Η Gucci, προσέλαβε νέο εκτελεστικό διευθυντή, καθώς επίσης και νέο σχεδιαστή για την Yves Saint Laurent, η οποία είχε ζημίες 69 εκατ. ευρώ (83 εκατ. δολ.) το 2004. Ο Polet, αρνήθηκε να πει το πότε η φίρμα θα επιστρέψει στην κερδοφορία, λέγοντας μόνο ότι αυτό θα χρειαστεί χρόνο.
«Ο χρόνος είναι χρήμα», ανέφερε ο Carlo Pambianco, ο ιδρυτής της Pambianco Strategia di Impresa, εταιρείας συμβούλων μόδας, με έδρα το Μιλάνο, συμπληρώνοντας: «Η Υves Saint Laurent τρώει το 1/4 των κερδών της Gucci. Πόσο καιρό θα το αντέξουν αυτό;».
Οι πωλήσεις της Gucci στην περιφέρεια Ασίας-Ειρηνικού, αυξάνονται 30% ετησίως, σύμφωνα με τον Polet. Η περιφέρεια, εκτός της Ιαπωνίας, αντιπροσωπεύει το 20% των πωλήσεών μας διεθνώς, συμπλήρωσε.
Οι συνολικές πωλήσεις του ομίλου, σημείωσαν αύξηση 11%, στο 1,35 δισ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο της χρήσης και τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 76%, φθάνοντας στα 107,4 εκατ. ευρώ.
Ο Polet, σχεδιάζει να ανοίξει τρία καταστήματα στην Ινδία μέχρι το τέλος του επόμενου έτους και επεκτείνεται στη Ρωσία, μέσω της συνεργασίας του με ντόπιους επιχειρηματίες και με franchising.
«Το σήμα Gucci αποδίδει στη Ρωσία, τα Bottega Veneta έχουν καλή επίδοση, όπως επίσης και τα Yves Saint Laurent, που έχουν εξαιρετική θέση και κάνουν καλές πωλήσεις», είπε ο Polet.
O ίδιος, είχε πει τον Δεκέμβριο ότι θα διπλασιάσει τις πωλήσεις των προϊόντων με το σήμα Gucci, στα 3 δισ. ευρώ ετησίως, μέσα σε επτά χρόνια. Η πρόβλεψη συνεπάγεται αύξηση 10% σε ετήσια βάση. Οι πωλήσεις των προϊόντων με το σήμα «Gucci», σημείωσαν αύξηση 14% το πρώτο εξάμηνο της χρήσης.
Η Gucci, ιδρύθηκε το 1923 στη Φλωρεντία από τον Guccio Gucci, που ανέπτυξε τις δραστηριότητές της, χρησιμοποιώντας εικόνες από ιππασία στις τσάντες και στα παπούτσια που παρήγαγε. Η Gucci, έγινε γνωστή από τις δερμάτινες τσάντες με τις κόκκινες και πράσινες ρίγες, ενώ το όνομά της έγινε πασίγνωστο στη δεκαετία του 50 για τις ψάθινες τσάντες της.
Ο Polet ανέλαβε την Gucci τον Ιούλιο του 2004, μετά την αποχώρηση του διάσημου σχεδιαστή Tom Ford και του ανώτατου εκτελεστικού διευθυντή της, Domenico De Sole.. Ο Polet, πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος της Unilever, βοήθησε στην αναζωογόνηση του ομίλου, δίνοντας μεγαλύτερη αυτονομία στους επικεφαλής των εννέα σημάτων της εταιρείας, σε συνδυασμό με την αύξηση των δαπανών για διαφημίσεις και προβολή, κατά περίπου 20%.
«Από την ηγεσία των δύο ανθρώπων, πήγαμε στην αντίστοιχη των 20 ανθρώπων», είπε ο Polet, συμπληρώνοντας: «Δημιουργήσαμε εννέα ομάδες για κάθε σήμα μας».
Ο Pambianco είπε, ότι μεγάλη πρόκληση για τον Polet είναι να βρει τόσα πολλά και ικανά στελέχη.
«Στελέχη υπάρχουν τρία το τάλιρο», είπε χαρακτηριστικά ο Pambianco. «Το θέμα είναι να βρει επιχειρηματίες που μπορούν να διευθύνουν αυτά τα σήματα», κατέληξε.
Επίσης ο Polet πιέζει την Gucci να επεκταθεί στα κοσμήματα και στα ανδρικά ενδύματα. Οι πωλήσεις της σε κοσμήματα ήταν περίπου 105 εκατ. δολ. και το τμήμα αυτό, είχε τις ένατες καλύτερες πωλήσεις στον κόσμο μεταξύ των επώνυμων κοσμημάτων.
Ο Polet έχει θέσει το 2007 ως χρονιά κατά την οποία τα σήματα, συμπεριλαμβανομένου του Alexander McQueen και του Stella McCartney πρέπει να ισορροπήσουν. «Εάν αυτό δεν επιτευχθεί, θα πρέπει να αποφασίσουμε τι θα τα κάνουμε», κατέληξε.