Στα τέλη του 2018 προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία ο ελληνοβουλγαρικός αγωγός μεταφοράς φυσικού αερίου (IGB), σύμφωνα με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνο Σκουρλέτη, ο οποίος εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι σύντομα θα λυθεί το θέμα της βιωσιμότητας του έργου, ώστε η κατασκευή του να ξεκινήσει σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα στο δεύτερο εξάμηνο του 2016.
Στα τέλη του 2018 προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία ο ελληνοβουλγαρικός αγωγός μεταφοράς φυσικού αερίου (IGB), σύμφωνα με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνο Σκουρλέτη, ο οποίος εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι σύντομα θα λυθεί το θέμα της βιωσιμότητας του έργου, ώστε η κατασκευή του να ξεκινήσει σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα στο δεύτερο εξάμηνο του 2016.
Κατά την τελετή υπογραφής της Τελικής Επενδυτικής Συμφωνίας από τις εμπλεκόμενες εταιρείες, που πραγματοποιήθηκε στην Σόφια, ο κ. Σκουρλέτης χαρακτήρισε τον IGB έργο στρατηγικής γεωπολιτικής σημασίας με πολλαπλά οφέλη, καθώς συμβάλλει στην επίτευξη των στόχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την αύξηση της ενεργειακής ασφάλειας και την ολοκλήρωση της αγοράς ενέργειας.
«Η Ελλάδα ήδη μετατρέπεται σε ενεργειακό κόμβο για τα Βαλκάνια και σε αυτό συνεισφέρουν τα δύο μεγάλα έργα κατασκευής αγωγών φυσικού αερίου, ο TAP και ο IGB -που ύστερα από μακρές διαπραγματεύσεις παίρνουν το δρόμο της υλοποίησης- αλλά και το νέο terminal LNG (Υγροποιημένο Φυσικό αέριο) στην Αλεξανδρούπολη, που θα αποτελέσει μία νέα ενεργειακή πύλη και θα διασφαλίσει νέες ποσότητες φυσικού αερίου για την τροφοδοσία της ελληνικής και της περιφερειακής αγοράς», είπε ο υπουργός.
Ακόμη ανέφερε ότι ο ελληνοβουλγαρικός αγωγός θα παίξει καθοριστικό ρόλο στη διαφοροποίηση των πηγών ενέργειας, αλλά και στη δημιουργία εναλλακτικών οδών, μέσω του Κάθετου διαδρόμου, για την προμήθεια φυσικού αερίου στις χώρες της Νοτιοανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης».
Στην Κοινοπραξία του έργου μετέχουν η Poseidon, κοινή εταιρεία της ΔΕΠΑ και της ιταλική Edison με ποσοστό 50% και η κρατική εταιρεία ενέργειας της Βουλγαρίας, BEH που ελέγχει το υπόλοιπο 50%.
Η μεταφορική ικανότητα του αγωγού θα είναι σε πρώτη φάση 3 δισ. κυβικά μέτρα αερίου ετησίως, με προοπτική επαύξησης στη συνέχεια και το ύψος της επένδυσης προϋπολογίζεται σε 240 εκατ. ευρώ. Ο IGB έχει ενταχθεί στη λίστα των έργων ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος.
Ως προς τις πηγές προμήθειας του αερίου οι εναλλακτικές περιλαμβάνουν το Αζερμπαϊτζάν μέσω διασύνδεσης με τον αγωγό ΤΑΡ, υγροποιημένο φυσικό αέριο από το υφιστάμενο σταθμό της Ρεβυθούσας ή το νέο που σχεδιάζεται στην Αλεξανδρούπολη ενώ πληροφορίες από το ΥΠΕΝ αναφέρουν ότι έχει εκφραστεί ενδιαφέρον και από αμερικανική εταιρία για την εισαγωγή σχιστολιθικού αερίου (shale gas) που θα μεταφέρεται σε υγροποιημένη μορφή στη χώρα μας, μέσω του συγκεκριμένου αγωγού.