Εως την Παρασκευή αναμένεται να κρατήσει η νέα «μάχη» με τους εκπροσώπους των θεσμών, η οποία ξεκινάει και πάλι επί ελληνικού εδάφους, αυτή τη φορά με αντικείμενο τη λίστα με 13 προαπαιτούμενα αλλά και το ασφαλιστικό, το οποίο θα βρεθεί στο επίκεντρο των διαπραγματεύσεων ακόμη και αν δεν υπάρξει συμφωνία σε αυτή τη φάση.
Από την έντυπη έκδοση
Των Νίκου Μπέλλου, Θάνου Τσίρου και Έφης Τριήρη
Εως την Παρασκευή αναμένεται να κρατήσει η νέα «μάχη» με τους εκπροσώπους των θεσμών, η οποία ξεκινάει και πάλι επί ελληνικού εδάφους, αυτή τη φορά με αντικείμενο τη λίστα με 13 προαπαιτούμενα αλλά και το ασφαλιστικό, το οποίο θα βρεθεί στο επίκεντρο των διαπραγματεύσεων ακόμη και αν δεν υπάρξει συμφωνία σε αυτή τη φάση.
Χθες στο Eurogroup οριστικοποιήθηκε το κείμενο των 13 προαπαιτούμενων, το οποίο παρουσιάζει σήμερα η «Ν», και περιέχει αλλαγές σε σχέση με το προσχέδιο, που είχε δημοσιεύσει επίσης η «Ν» στις 28 Νοεμβρίου.
Οπως προκύπτει, μια σημαντική αλλαγή είναι η «μετάθεση» του θέματος πώλησης των «κόκκινων» δανείων που αφορούν την πρώτη κατοικία και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις για την 1η αξιολόγηση. Ο τελικός κατάλογος αναφέρει: «Για δάνεια που δόθηκαν σε ιδιοκτήτες πρώτης κατοικίας καθώς και δάνεια μικρομεσαίων επιχειρήσεων και καταναλωτών, το πλαίσιο εφαρμογής (σ.σ.: οι διαδικασίες πώλησης) θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο της πρώτης αξιολόγησης του προγράμματος του ESM».
Ετσι, για τα «κόκκινα» δάνεια και την πώλησή τους σε distress funds, η διαπραγμάτευση σε αυτή τη φάση, θα αφορά αποκλειστικά τα επιχειρηματικά δάνεια, ενώ για τα δάνεια της 1ης κατοικίας και των μικρομεσαίων, η ρύθμιση του θέματος αναβάλλεται για τον Ιανουάριο - Φεβρουάριο κατά την 1η αξιολόγηση.
Αρμόδια κυβερνητική πηγή παραδέχεται όμως ότι για τα επιχειρηματικά δάνεια η διαπραγμάτευση θα είναι σκληρή. «Προσπαθούμε να εξαιρέσουμε από τη διαδικασία της πώλησης τα δάνεια των επιχειρήσεων που θα κριθούν βιώσιμες επιχειρηματικά», τονίζει κυβερνητικός παράγοντας, σημειώνοντας ωστόσο ότι η μέθοδος χαρακτηρισμού μιας επιχείρησης ως «βιώσιμης» θα αποτελέσει πεδίο αντιπαράθεσης με τους εκπροσώπους των τεσσάρων θεσμών. Εκτός από τις βιώσιμες επιχειρήσεις, η ελληνική πλευρά θέλει να προστατεύσει και τις υπερχρεωμένες επιχειρήσεις, οι οποίες μπορεί να μην κρίνονται βιώσιμες με αυστηρά οικονομικά και επιχειρηματικά κριτήρια αλλά παίζουν από την άλλη σημαντικό ρόλο για την ελληνική οικονομία. Το παράδειγμα που επικαλείται κυβερνητικό στέλεχος χωρίς να θέλει να κατονομάσει εταιρεία, έχει να κάνει με τον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας.
«Τι θα σήμαινε για τις μεταφορές προϊόντων και τις μετακινήσεις πολιτών από και προς τις νησιωτικές περιοχές της χώρας ενδεχόμενη πώληση των “κόκκινων” δανείων μιας ναυτιλιακής εταιρείας, κίνηση που θα οδηγούσε ενδεχομένως και στην αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος της επιχείρησης ή στη μεταβίβαση περιουσιακών της στοιχείων;», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Ιδιωτικοποίηση ΑΔΜΗΕ
Εκτός από τα «κόκκινα» δάνεια, φλέγον θέμα είναι και η ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ. Το τελικό κείμενο με τα 13 προαπαιτούμενα που πρέπει να εκπληρωθούν προκειμένου να ξεκλειδώσει η δόση του ενός δισ. ευρώ αναφέρει ότι «Οι αρχές θα πρέπει να κάνουν μη αναστρέψιμα βήματα (συμπεριλαμβανομένης της ανακοίνωσης ημερομηνίας υποβολής δεσμευτικών προσφορών) για την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ, εκτός αν παρουσιαστεί κάποιο εναλλακτικό σχέδιο με ισοδύναμα αποτελέσματα σε όρους ανταγωνισμού και προσέλκυσης επενδύσεων, πάντα με κριτήριο τις βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές και έχουν συμφωνηθεί με τους θεσμούς για την πλήρη αποδέσμευσή του από τη ΔΕΗ».
Η ελληνική κυβέρνηση φέρεται να έχει ήδη καταθέσει εναλλακτικό σχέδιο. Αυτό προβλέπει, σύμφωνα με πληροφορίες, την απόσχιση του ΑΔΜΗΕ και τη μετατροπή του σε καινούργια εταιρεία. Ουσιαστικά, η πρόταση προβλέπει ότι θα γίνει split των μετοχών της ΔΕΗ. Για κάθε υφιστάμενη μετοχή θα προκύψουν δύο καινούργιες. Η μία θα αφορά τον ΑΔΜΗΕ, κάτι που σημαίνει ότι το Δημόσιο θα βρεθεί να κατέχει μετά από αυτή τη διαδικασία, πλειοψηφικό πακέτο μετοχών στη ΔΕΗ και πλειοψηφικό πακέτο μετοχών στον ΑΔΜΗΕ. Επειδή από αυτή τη διαδικασία θα ζημιωθεί η ΔΕΗ, θα προβλεφθεί μια διαδικασία αποζημίωσης της επιχείρησης, η οποία όμως θα γίνει σε βάθος 10ετίας. Το προϊόν της αποζημίωσης θα είναι -πιθανότατα- τα ίδια τα κέρδη του ΑΔΜΗΕ.
Για τον ΑΔΜΗΕ μίλησε χθες και ο υπουργός Περιβάλλοντος Π. Σκουρλέτης. «Τα δίκτυα της ενέργειας πρέπει να είναι κάτω από δημόσιο έλεγχο» τόνισε και ανέφερε ότι η τρόικα έχει αποδεχτεί τη συζήτηση πάνω σε αυτή την κατεύθυνση. «Ιδεολογική εμμονή υπάρχει σε κάποιους από τους συνομιλητές μας, μπορεί να υπάρχουν κι άλλα πράγματα από πρόθεση», πρόσθεσε ο υπουργός Περιβάλλοντος.
Συνεδρίαση Eurogroup
Σε παρότρυνση της κυβέρνησης να υιοθετηθεί από τη Βουλή εντός της εβδομάδας το δεύτερο πακέτο των προαπαιτούμενων προέβησαν χθες αξιωματούχοι της Ευρωζώνης και εταίροι, στη διάρκεια της συνεδρίασης του Εurogroup, ενώ σήμερα αποφασίζεται και εκταμιεύεται αυθημερόν από τον ΕΜΣ το ποσό των 2,71 δισ. ευρώ για την ανακεφαλαιοποίηση της Εθνικής Τράπεζας.
«Ο δεύτερος κατάλογος των προαπαιτούμενων συμφωνήθηκε τον Νοέμβριο, τώρα περιμένουμε να υιοθετηθούν και ζητήσαμε από την κυβέρνηση να το κάνει το συντομότερο, ελπίζουμε έως τα μέσα Δεκεμβρίου», υπογράμμισε ο πρόεδρος του Εurogroup, Γερούν Ντέισελμπλουμ. Στο πλαίσιο αυτό υπενθύμισε ότι η εφαρμογή των προαπαιτούμενων συνδέεται με την εκταμίευση της υποδόσης του 1 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον κ. Ντέισελμπλουμ, είναι επείγον να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη προς την ελληνική οικονομία και στις τράπεζες, ώστε να επιστρέψουν οι ξένοι επενδυτές και να επαναφέρουν τα χρήματα οι καταθέτες. «Ολα τα παραπάνω δεν μπορούν να γίνουν παρά μέσω της επιτυχίας του προγράμματος, εάν εκτροχιαστεί το πρόγραμμα δεν θα υπάρξει επίτευξη του στόχου», είπε ο πρόεδρος του Εurogroup.
Για τις τράπεζες υπογράμμισε ότι η ανακεφαλαιοποίηση ολοκληρώνεται με μεγάλη επιτυχία και μαζική συμμετοχή ιδιωτών επενδυτών, προσθέτοντας ότι θα χρειαστούν μόνο 5,5 δισ. ευρώ για τις τέσσερις μεγάλες τράπεζες, ποσό πολύ μικρότερο από τις αρχικές εκτιμήσεις.
Ερωτηθείς εάν τα χρήματα που έχουν προβλεφθεί για τις τράπεζες και δεν χρησιμοποιηθούν θα αποτελέσουν ένα «μαξιλάρι» για μελλοντικές ανάγκες του προγράμματος, ο κ. Ντέισελμπλουμ απέφυγε να απαντήσει, υπογραμμίζοντας «δεν γνωρίζουμε το ακριβές ποσό γιατί βρίσκεται σε διαδικασία η ανακεφαλαιοποίηση και άλλων μικρότερων τραπεζών σε συντονισμό μεταξύ της ΤτΕ και της Κομισιόν», ενώ ανέφερε ότι «όσα χρήματα δεν χρειαστούν, δεν θα εκταμιευτούν».
Για το ταμείο αποκρατικοποιήσεων και απαντώντας σε άλλη ερώτηση, είπε ότι «με δεδομένο ότι δεν θα χρειαστούν τα 25 δισ. ευρώ και επειδή πλέον δεν γνωρίζουμε τα μελλοντικά έσοδα που θα έχει το κράτος από τη συμμετοχή του στις συστημικές τράπεζες, θα υπάρξει μείωση του στόχου, αλλά αυτή τη στιγμή δεν γνωρίζουμε πόση θα είναι».
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι, πριν αρχίσει η συνεδρίαση, ο κ. Ντέισελμπλουμ προσερχόμενος και ερωτηθείς για τις επιδόσεις της Ευρωζώνης το 2015 απάντησε ότι υπήρξαν θετικές και αρνητικές στιγμές.
Στις θετικές ανέφερε την ισχυροποίηση της οικονομικής ανάκαμψης σχεδόν σε όλες τις χώρες, «εκτός από μία», ενώ στις αρνητικές ανέφερε το ότι χάθηκε πολύς χρόνος με την Ελλάδα.«Από οικονομικής πλευράς έχουμε λόγους να είμαστε αισιόδοξοι» ανέφερε, λέγοντας ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν πολλά άλλα θέματα που απασχολούν την Ευρώπη, αλλά η οικονομία βελτιώνεται.
Από την πλευρά του, ο επίτροπος Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων Πιερ Μοσκοβισί αναφέρθηκε σε δύο ενθαρρυντικές εξελίξεις σε σχέση με την Ελλάδα: η πρώτη αφορά τις ανακεφαλαιοποιήσεις των τραπεζών, όπου θα χρειαστούν πολύ λιγότερα χρήματα, και η δεύτερη έχει να κάνει με την ύφεση της οικονομίας, που θα είναι μικρότερη των αρχικών εκτιμήσεων.
Ειδικότερα, όπως είπε, φέτος η αύξηση του ΑΕΠ προβλέπεται να είναι μηδενική, ενώ του χρόνου αναμένεται μια υποχώρηση της τάξης του 0,7%. «Βέβαια οι προβλέψεις ενέχουν ρίσκο, αλλά προτιμώ να είναι προς τη θετική κατεύθυνση (οι προβλέψεις) παρά στην αρνητική», επεσήμανε.
Ο κ. Μοσκοβισί πρόσθεσε ότι σήμερα επιστρέφουν στην Ελλάδα οι εκπρόσωποι των θεσμών για να συνεχίσουν τις συζητήσεις με την κυβέρνηση, ενώ σημείωσε και αυτός την προθεσμία που είχε τεθεί στο προηγούμενο Eurogroup για εφαρμογή του δεύτερου πακέτου των προαπαιτούμενων μέχρι τα μέσα του μήνα, ώστε να μην υπάρξει περαιτέρω καθυστέρηση του χρονοδιαγράμματος.
«Υπάρχουν μπροστά μας δύσκολες αποφάσεις, όπως αυτές στον δημοσιονομικό τομέα και στο συνταξιοδοτικό, η Ελλάδα απέδειξε ότι μπορεί να πάρει αναγκαίες αποφάσεις προς το συμφέρον της και είναι προς το συμφέρον της χώρας αυτές οι αποφάσεις» είπε, διαβεβαιώνοντας ότι η Κομισιόν θα κάνει ό,τι περνάει από τη χέρι της για να βοηθήσει τη χώρα.
Τέλος, ο επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ΕΜΣ), Κλάους Ρέγκλινγκ, κάνοντας έναν απολογισμό, είπε ότι στους τέσσερις μήνες που εφαρμόζεται το πρόγραμμα έγιναν δύσκολες μεταρρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της οικονομίας.
Σύμφωνα με τον αξιωματούχο του ταμείου διάσωσης της Ευρωζώνης, μέχρι σήμερα η Ελλάδα έχει λάβει στο πλαίσιο του τρίτου προγράμματος 17,7 δισ. ευρώ.
Ο επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ΕΜΣ), Κλάους Ρέγκλινγκ, επεσήμανε ότι την περασμένη Πέμπτη εγκρίθηκαν 2,72 δισ. ευρώ για την ανακεφαλαιοποίηση της Τράπεζας Πειραιώς, ενώ σήμερα το πρωί το διοικητικό συμβούλιο του ΕΜΣ θα εγκρίνει το αίτημα της ΕΤΕ για 2,71 δισ. ευρώ, χρήματα που θα εκταμιευτούν εντός της ημέρας. Και αυτός τόνισε ότι ένα πολύ μεγάλο μέρος από τα 25 δισ. ευρώ που είχαν προβλεφθεί για τις τράπεζες δεν θα χρειαστεί.
Βουλή: Νομοσχέδια για δεύτερο πακέτο και συχνότητες TV
Την ερχόμενη εβδομάδα η κυβέρνηση θα καταθέσει στη Βουλή προς ψήφιση το δεύτερο πακέτο προαπαιτούμενων, το οποίο συνδέεται με την υποδόση του 1 δισ. ευρώ, όπως αποφασίστηκε σε σύσκεψη, χθες, του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και τους αρμόδιους υπουργούς.
Στόχος της κυβέρνησης είναι το σχετικό νομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα να έχει ψηφιστεί έως τις 18 Δεκεμβρίου. Στη σύσκεψη συζητήθηκε επίσης το θέμα των διαγωνισμών για τις τηλεοπτικές συχνότητες, αλλά και το ζήτημα του ΑΔΜΗΕ, για το οποίο εκφράζεται αισιοδοξία για την πορεία διαπραγμάτευσης με τους θεσμούς.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Τσίπρας έδωσε οδηγίες στους παριστάμενους συνεργάτες του να ετοιμαστεί νομοσχέδιο, με δράσεις ενός «παράλληλου προγράμματος», το οποίο θα πρέπει να ψηφιστεί έως το τέλος του έτους.
Σε ό,τι αφορά τη διαγωνιστική διαδικασία για τις τηλεοπτικές συχνότητες, κυβερνητικοί κύκλοι επισημαίνουν τη δήλωση του Προέδρου της Βουλής Νίκου Βούτση, ο οποίος έχει ενημερώσει την αντιπολίτευση ότι θα ξεκινήσει τις διαβουλεύσεις με τα κόμματα για τη νόμιμη σύνθεση του ΕΣΡ και του ΑΣΕΠ, θέτοντας μάλιστα ως χρονικό περιθώριο την 20ή Δεκεμβρίου.
Η νόμιμη συγκρότηση του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης είναι όρος εκ των ων ουκ άνευ για να αρχίσει η διαδικασία για τις τηλεοπτικές συχνότητες.
Οι ίδιοι παράγοντες σημειώνουν ότι εάν τα κόμματα της αντιπολίτευσης δεν συμβάλλουν, «η κυβέρνηση δεν θα μείνει με τα χέρια σταυρωμένα».
Για άλλη μια φορά, στη σύσκεψη συζητήθηκε και το ασφαλιστικό, σε συνδυασμό με την πορεία του κοινωνικού διαλόγου, καθώς και η προσπάθεια της κυβέρνησης να βρει εναλλακτικές λύσεις, ώστε οι περικοπές του 1,8 δισ. ευρώ να μην προέλθουν από τη μείωση των κύριων συντάξεων.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η κυβέρνηση θα πρέπει να εισηγηθεί εντός του Ιανουαρίου την ασφαλιστική μεταρρύθμιση και να επιτύχει την ψήφισή της από τη Βουλή. Σύμφωνα με την κυβερνητική εκπρόσωπο Ολγα Γεροβασίλη, δεν πρέπει να προεξοφλούνται περικοπές, καθώς «η ασφαλιστική μεταρρύθμιση θα περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αναχρηματοδότησης του συστήματος από διάφορες πηγές και από την αξιοποίηση της περιουσίας των Ταμείων. Σκοπός μας είναι η μεταρρύθμιση να εξασφαλίζει εδώ και τώρα την προστασία των χαμηλών και των μεσαίων συντάξεων και καμία περικοπή στη βασική σύνταξη».
Το οριστικό κείμενο με τα 13 προαπαιτούμενα
1. Μετά την παρουσίαση στο ΚΥΣΥΠ, οι Αρχές θα προτείνουν για συζήτηση σημείωση ή έγγραφο που θα προτείνει διάφορες επιλογές για βασικές αποφάσεις σχετικά με τον σχεδιασμό της ανεξάρτητης γραμματείας εσόδων, έτσι ώστε να διασφαλιστεί η ταχύτερη σύνταξη και η έγκαιρη υιοθέτηση της νομοθεσίας για την πρώτη αξιολόγηση.
2. Οι Αρχές θα λάβουν μέτρα για να εξασφαλίσουν τη συλλογή εσόδων: α. υιοθέτηση μέτρων, συμπεριλαμβανομένης νομοθεσίας εάν χρειαστεί, για την καταγραφή χώρων αποθήκευσης καυσίμων (μόνιμων ή κινητών) για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου στα καύσιμα, β. διορισμός επιτροπής προμηθειών που θα καταφέρει να ολοκληρώσει την αγορά λογισμικού για ανάλυση του δικτύου ΦΠΑ με σκοπό την αντιμετώπιση τριγωνικών συναλλαγών στον ΦΠΑ (τύπου καρουζέλ).
3. Υγεία: Η κυβέρνηση θα εκδώσει α. υπουργική απόφαση για την εφαρμογή του clawback στα νοσοκομεία, β. υπουργική απόφαση για την προς τα κάτω αναθεώρηση των τιμών των ιδιωτικών διαγνωστικών κέντρων ώστε να ευθυγραμμιστούν οι δαπάνες στα επίπεδα του clawback.
4. Λειτουργία επιτροπής στο Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ) που θα αξιολογεί και θα εγκρίνει διορισμούς μελών διοικητικού συμβουλίου και προέδρων στις τράπεζες. Θα περιλαμβάνει α. συμφωνία για τους δεσμευτικούς Ορους Αναφοράς όσον αφορά τη διαδικασία επιλογής, β. δυνατότητα του ΤΧΣ να υποβάλει στο EWG πρόταση για τις αμοιβές των μελών της επιτροπής, που έχει συμφωνηθεί με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και γ. συμφωνία σε ένα χρονοδιάγραμμα για τα επόμενα βήματα με σκοπό την ολοκλήρωση των διορισμών έως τα τέλη Δεκεμβρίου του 2015.
5. Νομοθεσία για το πτωχευτικό δίκαιο των νοικοκυριών: α. Υιοθέτηση της απαραίτητης δευτερογενούς νομοθεσίας για το σχέδιο οικονομικής βοήθειας προς τα ευάλωτα νοικοκυριά που θα διευκολύνει τις απαραίτητες πληρωμές στο πλαίσιο του πτωχευτικού δίκαιου των νοικοκυριών. β. Η Τράπεζα της Ελλάδος θα εκδώσει απόφαση για τη διαδικασία και τα κριτήρια που θα χρησιμοποιούνται για να καθοριστεί το μέγιστο της ικανότητας αποπληρωμής του δανειολήπτη, το ποσό που οι πιστωτές θα μπορούσαν να λάβουν σε περίπτωση επιβολής έκτακτης ανάγκης και πιθανών ζημιών για τους πιστωτές. γ. Ανάπτυξη ενός λεπτομερούς σχεδίου υλοποίησης για τη σύσταση ενός Γραφείου Πιστώσεων και Πλούτου μέχρι τα τέλη του Ιουνίου του 2016, που θα αποτελεί ανεξάρτητη αρχή και θα προσδιορίζει τις δυνατότητες πληρωμής των δανειοληπτών με σκοπό τη διευκόλυνση των τραπεζικών ιδρυμάτων.
6. Στρατηγική για τα «κόκκινα» δάνεια (NPL): α. υιοθέτηση της σχετικής νομοθεσίας που θα προβλέπει την άδεια και το ρυθμιστικό πλαίσιο των παρόχων μη τραπεζικών υπηρεσιών και τις μεταβιβάσεις δανείων, η οποία θα πρέπει να τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου του 2016. Για δάνεια που δόθηκαν σε ιδιοκτήτες πρώτης κατοικίας καθώς και δάνεια μικρομεσαίων επιχειρήσεων και καταναλωτών, το πλαίσιο εφαρμογής θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο της πρώτης αξιολόγησης του προγράμματος του ESM. β. Θα υπάρξει προπαρασκευαστική εργασία για εκσυγχρονισμό και τροποποίηση του νόμου που προβλέπει την εξωδικαστική επίλυση χρέους και θα περιλαμβάνει σημαντικά φορολογικά κίνητρα για τη συμμετοχή και των οφειλετών. γ. Πρόταση για τη δημιουργία ενός συντονισμένου μηχανισμού που θα εποπτεύεται από την Τράπεζα της Ελλάδος με εντολή να εξετάζει μεγάλα χρέη ιδιωτών και δημόσιων πιστωτών και θα πραγματοποιεί συγκεκριμένες ενέργειες για την επίλυση των «κόκκινων» δανείων. δ. Υποβολή Προεδρικού Διατάγματος για τη σύσταση ενός δικτύου πληροφόρησης χρέους και κέντρων πληροφόρησης χρέους. ε. Η Τράπεζα της Ελλάδος θα διορίσει έναν ειδικό εκκαθαριστή και θα καθιερώσει σύστημα αμοιβής για τους εκκαθαριστές με βάση την απόδοση σε διαβούλευση με το ΤΧΣ. στ. Το ΤΧΣ θα διορίσει ένα μέλος του δ.σ. και μία εσωτερική ομάδα αφοσιωμένη στην επίλυση των «κόκκινων» δανείων. ζ. Σύσταση ενός νέου δομικού σχεδίου για την εφαρμογή και την παρακολούθηση της στρατηγικής των NPL, συμπεριλαμβανομένης της καθιέρωσης ειδικής γραμματείας συντονισμού και γραφείου διαχείρισης στην Τράπεζα της Ελλάδος ώστε να στηρίζει το Κυβερνητικό Συμβούλιο Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους.
7. Οι Αρχές θα συνεχίσουν, όπως έχει συμφωνηθεί με τον ΟΟΣΑ, και θα υιοθετήσουν 10 ακόμη συστάσεις της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ για τα αναψυκτικά και τα πετρελαϊκά προϊόντα, σε προσθήκη αυτών που έχουν ολοκληρωθεί στο πλαίσιο της πρώτης σειράς από ορόσημα.
8. Οι Αρχές θα εκδώσουν σε συμφωνία με τους θεσμούς Υπουργική Απόφαση για την επανασύγκληση της διυπουργικής επιτροπής για τα κλειστά επαγγέλματα.
9. Στα διαρθρωτικά ταμεία, οι Αρχές α. θα εφαρμόσουν πλήρως τον Νόμο 4314/2014 για τα Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία, θα υιοθετήσουν όλες τις εξουσιοδοτημένες ενέργειες απαραίτητες για την ενεργοποίηση των διαθέσιμων κεφαλαίων και θα θέσουν σε εφαρμογή όλες τις προϋποθέσεις. β. Για τα πέντε προγράμματα αυτοκινητόδρομων και για το μετρό καθώς και για τα προγράμματα διαχείρισης λυμάτων και στερεών αποβλήτων, οι αρχές: 1. θα καταρτίσουν ένα σχέδιο δράσης με συμφωνηθέντα χρονοδιαγράμματα με τους αναδόχους ή τους εργολάβους, συμπεριλαμβανομένων των απαραίτητων δράσεων, για να αρθούν τα αδιέξοδα, 2. θα συμφωνήσουν με τους θεσμούς και θα συστήσουν μία διυπουργική συντονιστική επιτροπή για τον έλεγχο της υλοποίησης του σχεδίου δράσης αλλά και για να διασφαλιστεί ότι θα ληφθούν εγκαίρως οι αναγκαίες αποφάσεις.
10. Χωροταξικός σχεδιασμός και δασικός νόμος: Οι Αρχές α. θα παρουσιάσουν στους θεσμούς τις προτάσεις για πιθανές βελτιώσεις του νόμου 4269 για τον χωροταξικό σχεδιασμό και β. θα συμφωνήσουν με τους θεσμούς για το περιεχόμενο και θα υποβάλουν το Προεδρικό Διάταγμα για τον καθορισμό των δασών.
11. Ενέργεια: Οι Αρχές θα κάνουν μη αναστρέψιμα βήματα (συμπεριλαμβανομένης της ανακοίνωσης ημερομηνίας υποβολής δεσμευτικών προσφορών) για την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ, εκτός αν παρουσιαστεί κάποιο εναλλακτικό σχέδιο με ισοδύναμα αποτελέσματα σε όρους ανταγωνισμού και προσέλκυσης επενδύσεων, πάντα με κριτήριο τις βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές και έχουν συμφωνηθεί με τους θεσμούς για την πλήρη αποδέσμευσή του από τη ΔΕΗ.
12. Ιδιωτικοποίηση. Οι Αρχές α. θα εγκρίνουν το σχέδιο για το νέο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων ούτως ώστε να μπορεί να τεθεί σε λειτουργία όσο το δυνατόν πιο γρήγορα στις αρχές του 2016 και β. θα ολοκληρώσουν τις εκκρεμείς κυβερνητικές δράσεις που έχουν καθοριστεί από τους θεσμούς για το τέταρτο τρίμηνο του 2015.
13. Οι Αρχές α. θα υιοθετήσουν νόμο για την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου με ισχύ 1η Ιανουαρίου 2016, που θα θέτει τις βασικές παραμέτρους με δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο και θα είναι συμβατές με τους στόχους δαπανών μισθολογίου που έχουν συμφωνηθεί και με αποτελεσματική εφαρμογή σε όλο τον δημόσιο τομέα, συμπεριλαμβανομένης της αποσυμπίεσης της κατανομής μισθών σε όλο το φάσμα μισθών σε συνδυασμό με προσόντα, απόδοση, ευθύνη και θέση του προσωπικού, β. θα δεσμευτούν στη συνέχιση του κανόνα προσλήψεων του 2016, ενώ η αναλογία για τα έτη 2017-2019 θα καθοριστεί στο πλαίσιο του Μεσοπρόθεσμου 2016-19.