Στις 15 Δεκεμβρίου θα κατατεθούν οι προσφορές για τον διαγωνισμό αξιοποίησης του ΟΛΠ έπειτα από σχετικό αίτημα των ενδιαφερόμενων επενδυτών, όπως έγινε γνωστό χθες κατά την εφ’ όλης της ύλης συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα με τον πρόεδρο του ΕΒΕΠ Βασίλη Κορκίδη.
Από την έντυπη έκδοση
Των Γιάννη Κανουπάκη και Φάνη Ζώη
Στις 15 Δεκεμβρίου θα κατατεθούν οι προσφορές για τον διαγωνισμό αξιοποίησης του ΟΛΠ έπειτα από σχετικό αίτημα των ενδιαφερόμενων επενδυτών, όπως έγινε γνωστό χθες κατά την εφ’ όλης της ύλης συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα με τον πρόεδρο του ΕΒΕΠ Βασίλη Κορκίδη.
Ο κ. Κορκίδης επανέλαβε την πρόταση που είχε καταθέσει το Επιμελητήριο για τη δημιουργία ενός κοινοπρακτικού σχήματος από φορείς των ΟΤΑ, Επιμελητηρίων, θεσμικών φορέων και ενώσεις χρηστών των υπηρεσιών του ΟΛΠ για την αγορά μετοχών του. O κ. Δρίτσας από την πλευρά του φαίνεται να επιμένει στην εξαίρεση και άλλων στοιχείων ενεργητικού από το «χαρτοφυλάκιο» του ΟΛΠ, επισημαίνοντας ότι εκτός από την εξαίρεση της ακτογραμμής Δραπετσώνας, λιμενικών εγκαταστάσεων και αρχαιολογικών χώρων, γίνεται προσπάθεια να εξαιρεθεί από τη σύμβαση παραχώρησης και το Πορθμείο Περάματος, κινήσεις που προβληματίζουν, όπως είναι φυσικό, τους ενδιαφερόμενους επενδυτές.
Να σημειωθεί επίσης ότι η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΤΛΕ) με ανακοίνωσή της εγκαλεί το ΤΑΙΠΕΔ γιατί διαρρέει ότι τελείωσε η διαβούλευση για τη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και Ελληνικού Δημοσίου, σημειώνοντας ότι πρόκειται για «μέγα ψέμα». Οσον αφορά τη σύμβαση παραχώρησης, δεν έχει κατατεθεί πρόσκληση για διαπραγματεύσεις της σύμβασης παραχώρησης στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ, επισημαίνει και προσθέτει ότι η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης είναι σύμφωνα με τον νόμο αποκλειστικό θέμα του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΠ και οποιαδήποτε άλλη μεθόδευση είναι παράνομη. Ουσιαστικό ενδιαφέρον για τον ΟΛΠ εξακολουθούν να επιδεικνύουν η κινεζική Cosco, η ολλανδική APM Terminals (θυγατρική της δανέζικης Maersk) και οι Φιλιππινέζοι της International Container Terminal Services (ICTS).
Στη συνάντηση, παρόντων και του α’ αντιπροέδρου Δημήτρη Μαθιού, του οικονομικού επόπτη Νίκου Μανεσιώτη και του επιχειρηματία - μέλους Γιάννη Πολυχρονόπουλου, τέθηκε επίσης το ζήτημα της επαναπροκήρυξης, εντός της εβδομάδας, από τη ΓΑΙΑΟΣΕ του διαγωνισμού για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, λαμβάνοντας υπ’ όψιν πως πρόκειται για ένα έργο πνοής με τη δημιουργία χώρων αποθήκευσης, μεταφόρτωσης και κέντρων διανομής, συνολικής αξίας 200 εκατ. ευρώ. Υπογραμμίσθηκαν, δε, οι μέχρι σήμερα επιπτώσεις στην εισαγωγική και εξαγωγική, εμπορική δραστηριότητα του λιμανιού λόγω των capital controls, αλλά και οι τρόποι επαναλειτουργίας των Ναυπηγείων.
Στον διαγωνισμό τον προσεχή Μάρτιο, οπότε και εκπνέει η τετράμηνη προθεσμία που θα προβλέπει η προκήρυξη, αναμένεται να συμμετέχουν οι Κινέζοι της Cosco οι οποίοι είχαν συμμετάσχει και στον προηγούμενο διαγωνισμό του 2009, ο οποίος κηρύχθηκε άγονος. Σε επαφές που έχει κάνει η διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ με τους υποψήφιους επενδυτές έχει ενημερωθεί πως το έργο θα διεκδικήσει και η Grivalia Properties, συμφερόντων της καναδικής Fairfax Financial -μεγαλομετόχου της Eurobank- που επίσης συμμετείχε στον προηγούμενο διαγωνισμό. Επαφές έχουν γίνει και με τις Goldair, Med Log, Food Link και Rede Plan, που επίσης είχαν κατέβει στον προηγούμενο διαγωνισμό. Τα 588 στρέμματα θα προσφερθούν προς παραχώρηση, ανάπτυξη και εκμετάλλευση ως ενιαία έκταση και όχι τμηματικά, καθώς αυτό εκτιμάται ως το καλύτερο μοντέλο για την ανάπτυξη του Θριάσιου.
Οπως δήλωσε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, το τάιμινγκ της προκήρυξης για το μεγάλο Logistic Center του Θριάσιου θεωρείται θετικό, καθώς συμπίπτει χρονικά με την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για τον ΟΛΠ, προσδίδοντας υπεραξία στον Πειραιά, αφού κάθε μεγάλο λιμάνι χρειάζεται δίπλα του ένα σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο. «Το ΕΒΕΠ -πρόσθεσε ο κ. Κορκίδης- υποστηρίζοντας τα συμφέροντα χιλιάδων πειραϊκών επιχειρήσεων, οι οποίες απασχολούν πάνω από 200.000 εργαζόμενους, με ιδιαίτερα σημαντική, εξαγωγική, ναυπηγοεπισκευαστική και ναυτιλιακή δραστηριότητα, συνεχίζει να εργάζεται προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης του λιμανιού του Πειραιά, με σκοπό την ανάδειξή του ως τον μεγαλύτερο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, σε Κέντρο “Logistics”, αλλά και σε ένα παγκόσμιο κόμβο θαλάσσιων μεταφορών, κρουαζιέρας, ναυπηγοεπισκευής και διαμετακομιστικού εμπορίου. Σε ένα λιμάνι που αλλάζει, σε μία Ελλάδα που πρέπει να αλλάξει, το ΕΒΕΠ τολμά εμπράκτως…».
Στη συνάντηση συζητήθηκαν ακόμη και θέματα ΕΣΠΑ, με τον κ. Δρίτσα να ευχαριστεί τον πρόεδρο του ΕΒΕΠ για τις προτάσεις που κατέθεσε σχετικά με τον Αναπτυξιακό Νόμο και το νέο ΕΣΠΑ, και τον ενημέρωσε ότι το υπουργείο συμπεριέλαβε το maritime cluster, το port cluster και τη ναυπηγοεπισκευαστική επιχειρηματικότητα. Επίσης, πρότεινε να συμμετάσχει εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου στην Επιτροπή Κρουαζιέρας, που θα συσταθεί εντός των ημερών.