Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 11 Οκτωβρίου 2005 18:36

Χαμηλή βαθμολογία για το τουριστικό προϊόν

Πολλά από τα δομικά και διαχρονικά προβλήματα που επηρεάζουν την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού, εξακολουθούν να υφίστανται. Αυτό είναι το πρώτο συμπέρασμα της μελέτης με θέμα «Ανάλυση δεικτών ανταγωνιστικότητας σε Μεσογειακούς προορισμούς» που έγινε φέτος το καλοκαίρι με το συντονισμό του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και της εταιρείας συμβούλων THR, σε συνεργασία με το Σύνδεσμο Τουριστικών Επιχειρήσεων Κύπρου, το Turkish Tourism Investors Association, το Egyptian Tourism Federation, το Dubrovnik & Neretva County Tourist Board και το Spanish Confederation of Hotels and Tourism Enterprises.

Σύμφωνα με τις απαντήσεις των τουριστικών επιχειρηματιών, οι ελληνικοί προορισμοί και επιχειρήσεις, έναντι των υπολοίπων που συμμετείχαν στην έρευνα, χαρακτηρίζονται από σχετικά γηρασμένη υποδομή, υψηλό κόστος μισθοδοσίας και έντονη εποχικότητα.

Οι Ελληνες τουριστικοί επιχειρηματίες βαθμολογούν πολύ χαμηλά το επιχειρηματικό περιβάλλον και σημειώνουν την έλλειψη κατάλληλα εκπαιδευμένου προσωπικού. Από την άλλη μεριά, δηλώνουν πολύ ευχαριστημένοι από την υποστήριξη και εξυπηρέτηση που έχουν από τον κλάδο των προμηθευτών.

Από την πλευρά των τουριστών, η βαθμολογία τόσο ως προς την γενική ικανοποίηση από τις διακοπές, όσο και ως προς το value for money, είναι ικανοποιητική έως πολύ ικανοποιητική, χωρίς όμως να ξεπερνά τον μέσο όρο της αντίστοιχης βαθμολογίας των ανταγωνιστικών προορισμών.

Τα συμπεράσματα αυτά μαζί με άλλα θα παρουσιαστούν και θα αναλυθούν στο 4ο Συνέδριο του ΣΕΤΕ που θα γίνει στην Αθήνα την ερχόμενη Δευτέρα και Τρίτη, 17 & 18 Οκτωβρίου 2005. Στο Συνέδριο θα παρουσιαστούν επίσης μελέτη με θέμα την ανταγωνιστικότητα στον τουρισμό σε παγκόσμιο επίπεδο από την διεθνή εταιρεία συμβούλων Monitor Group.

Πηγή: ΑΠΕ