Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 14 Οκτωβρίου 2005 12:29

Ο ΟΤΕ για τις υπηρεσίες Audiotex

Διευκρινιστική ανακοίνωση σχετικά με τις υπηρεσίες Audiotex, και όσα του καταλογίζονται τις τελευταίες μέρες για τη λειτουργία των εν λόγω υπηρεσιών, εξέδωσε ο ΟΤΕ.

Όπως επισημαίνει στην ανακοίνωσή του ο Οργανισμός, «το να ζητείται ευθύνη από τον ΟΤΕ για το περιεχόμενο των υπηρεσιών Audiotex, είναι σαν να αναζητούνται ευθύνες από μία εταιρεία ηλεκτρικής ενέργειας για τη χρήση του ρεύματος που κάνει κάποιος που νόμιμα προμηθεύεται από αυτήν ρεύμα».

«Το να αναζητούνται ευθύνες, μόνο από τον ΟΤΕ για το περιεχόμενο των υπηρεσιών Audiotex», προστίθεται στη ανακοίνωση, «είναι σαν να ζητείται ευθύνη μόνο από έναν συγκεκριμένο πάροχο σε μία αγορά τηλεπικοινωνιών που είναι απελευθερωμένη: οι υπηρεσίες Audiotex προσφέρονται και μέσω εναλλακτικών παρόχων (δηλ. άλλων εταιρειών σταθερής τηλεφωνίας) και μέσω εταιρειών κινητής τηλεφωνίας». Ενώ σημειώνεται ότι στην περίπτωση που απασχόλησε πρόσφατα τη δημοσιότητα, ο πάροχος δεν ήταν ο ΟΤΕ.

Όπως υπογραμμίζει ο ΟΤΕ, οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών Audiotex είναι ανεξάρτητες από αυτόν, ενώ διευκρινίζει ότι οι εταιρείες Audiotex για να παρέχουν τις υπηρεσίες τους, συμβάλλονται με τηλεπικοινωνιακούς παρόχους σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, οι οποίοι τους διαθέτουν τηλεφωνικούς αριθμούς της σειράς 901 που τους έχει εκχωρήσει για το σκοπό αυτό η Ε.Ε.Τ.Τ. Οι εταιρίες παροχής υπηρεσιών Audiotex προωθούν με τη σειρά τους τις κλήσεις σε εκατοντάδες ή και χιλιάδες παρεπόμενους συνεργάτες τους π.χ. τηλεοπτικούς σταθμούς, call centers κ.α.

Όπως επίσης επισημαίνεται, οι αδειοδοτημένες από την Ε.Ε.Τ.Τ. εταιρείες παροχής υπηρεσιών Audiotex έχουν την αποκλειστική ευθύνη για το περιεχόμενο και τον τρόπο προώθησης, προβολής και παροχής των εν λόγω υπηρεσιών ανεξάρτητα αν παρέχουν τις υπηρεσίες τους αυτοτελώς ή μέσω παρεπόμενων συνεργατών τους.

Ο ΟΤΕ, σημειώνεται, ούτε γνωρίζει ούτε φυσικά έχει καμία σχέση με τυχόν παρεπόμενους συνεργάτες των εταιρειών παροχής υπηρεσιών Audiotex, πολύ δε περισσότερο δεν έχει υποχρέωση ή/ και αρμοδιότητα και εξουσία να τους ελέγχει.

Ωστόσο επιβάλλει κάποιες «ασφαλιστικές δικλείδες». Στο πλαίσιο αυτό ορίζεται ότι:

- η διάρκεια της επικοινωνίας σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη από 15 λεπτά (μετά το διάστημα αυτό η επικοινωνία διακόπτεται αυτομάτως για αποφυγή υπερβολικής χρέωσης).

- οι εταιρείες πάροχοι υποχρεούνται να γνωστοποιούν στους χρήστες, μέσα σε χρονική διάρκεια που δεν υπερβαίνει τα 15 δευτερόλεπτα από την αρχή της επικοινωνίας (εισαγωγικό μήνυμα), την ταυτότητα της υπηρεσίας και την χρέωσή της είτε συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. ή αναφερομένου χωριστά (+ Φ.Π.Α.).

Τέλος, όσον αφορά δηλώσεις-χαρακτηρισμούς από δημόσια πρόσωπα για τον ΟΤΕ σχετικά με το ανωτέρω θέμα, ο ΟΤΕ επιφυλάσσεται για κάθε νόμιμο δικαίωμά του.