Πάνω από το 40% των προϊόντων που πουλήθηκαν στην Κίνα μέσω διαδικτύου πέρσι ήταν είτε απομιμήσεις είτε κακής ποιότητας, αναφέρει το επίσημο πρακτορείο ειδήσεων της Κίνας Σινχουά, δίνοντας μια εικόνα της έκτασης του προβλήματος που «στοιχειώνει» τον ανερχόμενο κλάδο των διαδικτυακών πωλήσεων.
Πάνω από το 40% των προϊόντων που πουλήθηκαν στην Κίνα μέσω διαδικτύου πέρσι ήταν είτε απομιμήσεις είτε κακής ποιότητας, αναφέρει το επίσημο πρακτορείο ειδήσεων της Κίνας Σινχουά, δίνοντας μια εικόνα της έκτασης του προβλήματος που «στοιχειώνει» τον ανερχόμενο κλάδο των διαδικτυακών πωλήσεων.
Σύμφωνα με την αναφορά, η οποία παραδόθηκε στους ανώτατους αξιωματούχους της χώρας σήμερα, λιγότερα από το 59% των προϊόντων που πουλήθηκαν μέσω του διαδικτύου πέρσι ήταν αυθεντικά ή καλής ποιότητας.
Η Κίνα προσπαθεί να αποτινάξει τη φήμη της ως χώρα κατασκευής παραποιημένων προϊόντων και απομιμήσεων, το οποίο είναι μεγάλο πρόβλημα για γνωστές μάρκες που θέλουν να διεισδύσουν στην κινεζική αγορά, όπως η Apple με το iPhone και η γραμμή πολυτελών προϊόντων LVMH.
Η γιγαντιαία κινεζική διαδικτυακή επιχείρηση Alibaba Group Holding έχει δώσει μάχη για να μείνει εκτός της αμερικανικής «μαύρης λίστας» προϊόντων-μαϊμού.
Στην αναφορά του, το πρακτορείο κάλεσε τις αρχές να «αυξήσουν τους νόμους σχετικά με το διαδικτυακό εμπόριο, να βελτιώσουν την επόπτευσή του και να ξεκαθαρίσουν τα δικαιώματα των καταναλωτών και τις ευθύνες των πωλητών». Πρόσθεσε ότι αυτά ήταν αναγκαία λόγω της αλματώδους αύξησης των διαδικτυακών πωλήσεων, οι οποίες ανέβηκαν κατά 40% πέρσι σε 2,8 τρισεκατομμύρια γιουάν (441,84 δισεκατομμύρια δολάρια).
Η Κίνα θέλει να ενδυναμώσει την προστασία των καταναλωτών που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο, όπου υπάρχουν αρκετές ασάφειες για το πώς μπορούν οι καταναλωτές να διεκδικήσουν αποζημίωση ή ευθύνες από τους πωλητές. Σύμφωνα με την έκθεση, πέρσι καταγράφηκαν 77.800 παράπονα καταναλωτών για τις διαδικτυακές αγορές τους, μια απότομη αύξηση 356,6% από το 2013.
Πηγές: ΑΜΠΕ, Reuters