Η πτώση του ρυθμού ανάπτυξης των κινεζικών εισαγωγών και εξαγωγών μέσα στη χρονιά αποτυπώθηκε στα οικονομικά αποτελέσματα της Cosco Pacific για το γ’ τρίμηνο του έτους, με τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας να διαμορφώνονται στα 74,5 εκατ. δολάρια, χαμηλότερα κατά 14,3% από το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014.
Από την έντυπη έκδοση
Η πτώση του ρυθμού ανάπτυξης των κινεζικών εισαγωγών και εξαγωγών μέσα στη χρονιά αποτυπώθηκε στα οικονομικά αποτελέσματα της Cosco Pacific για το γ’ τρίμηνο του έτους, με τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας να διαμορφώνονται στα 74,5 εκατ. δολάρια, χαμηλότερα κατά 14,3% από το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014.
Τα έσοδα του ομίλου έφτασαν τα 201,8 εκατ. δολάρια από 216,1 εκατ. δολάρια το περσινό τρίτο τρίμηνο, ενώ τα έσοδα στο εννεάμηνο ανήλθαν σε 604,2 εκατ. δολάρια από 656,3 εκατ. δολάρια πέρυσι. Οσον αφορά τα κέρδη του εννεάμηνου, έφτασαν τα 238,9 εκατ. δολάρια αυξημένα κατά 2,2% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2014.
Συνολικά η διακίνηση cotainerships από τα λιμάνια της Cosco τελικά αυξήθηκε κατά 0,3% το γ’ τρίμηνο και έφτασε τα 17,65 εκατ. και κατά 2,8% αντίστοιχα το εννεάμηνο, όπου τα διακινηθέντα containers ανήλθαν σε 51,48 εκατ.
Ωστόσο, η μείωση των τιμών στο leasing αλλά και στο resale των containers είχε αρνητικό αντίκτυπο στα αποτελέσματα της εταιρείας το γ’ τρίμηνο του 2015. Ο κινεζικός όμιλος που διαχειρίζεται τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά και αναμένεται να καταθέσει δεσμευτική προσφορά για την αγορά του 51% (συν 16% σε βάθος πενταετίας) των μετοχών του ΟΛΠ, σημειώνει σε ανακοίνωσή του ότι και η κερδοφορία των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων διεθνώς επιβραδύνθηκε λόγω του μικρότερου ρυθμού ανάπτυξης του κλάδου σε σύγκριση με τις προηγούμενες χρονιές.
Οσον αφορά το leasing των containerships ο εκτελεστικός διευθυντής της Cosco Pacific σημείωσε επίσης ότι οι τιμές μίσθωσης έχουν πέσει κάτω από τα επίπεδα του 2012 και παραμένουν εκεί σταθερά, χωρίς να γνωρίζει κανείς με ακρίβεια πότε θα επανακάμψουν.
Επισημαίνεται ότι το ΑΕΠ της Κίνας αυξήθηκε κατά 6,9% το γ’ τρίμηνο του έτους και ήταν η πρώτη φορά μετά το 2009 που έπεσε κάτω από το 7%.
Η διακίνηση
Με τη διακίνηση στο λιμάνι του Πειραιά να κινείται πάντως με ανοδικούς ρυθμούς, κατά 2,2% πάνω το γ’ τρίμηνο του έτους, παρά τις επιπτώσεις που είχαν τα capital controls στην ελληνική οικονομία, η συνολική διακίνηση teu από την Cosco Pacific έφτασε τα 17,65 εκατ. από 17,60 εκατ. το γ’ τρίμηνο του 2014.
Σε επίπεδο εννεάμηνου διακινήθηκαν συνολικά από τα κινέζικα λιμάνια 51,48 εκατ. teu έναντι 50,08 εκατ. πέρυσι. Από τα λιμάνια της εταιρείας στο εσωτερικό της Κίνας (εκτός Χονγκ Κονγκ και Σιγκαπούρης) διακινήθηκαν συνολικά 14,14 εκατ. teu και 41,02 εκατ. teu αντίστοιχα σε τρίμηνο και εννεάμηνο σημειώνοντας άνοδο κατά 0,9% και 2,4%. Αντίθετα, από τα λιμάνια εκτός Κίνας διακινήθηκαν 2,37 εκατ. teu και 7,16 εκατ. teu αντίστοιχα καταγράφοντας πτώση κατά 2,7% το γ’ τρίμηνο του έτους και αύξηση κατά 2,2% το φετινό εννεάμηνο.
Από το λιμάνι του Πειραιά στο γ’ τρίμηνο του έτους εξυπηρετήθηκαν 771.654 teu από 754.876 teu πέρσι, ενώ στο εννεάμηνο η συνολική διακίνηση έφτασε τα 2,25 εκατ. από 2,22 εκατ. πέρυσι. Το λιμάνι του Πειραιά μάλιστα κοντεύει να φτάσει το πρώτο σε διακίνηση λιμάνι της Cosco εκτός Κίνας, που βρίσκεται στο Σουέζ, από το οποίο φέτος έχουν διακινηθεί 2,28 εκατ. teu στο εννεάμηνο, κατά 269.000 λιγότερα από το περσινό αντίστοιχο διάστημα.
Ο όμιλος
Στον αντίποδα της κερδοφορίας που εμφανίζει η Cosco Pacific, παρά τις πιέσεις της αγοράς, μια άλλη μεγάλη εταιρεία του κινεζικού κρατικού ομίλου Cosco, η Cosco Corp, η οποία είναι μία από τις μεγαλύτερες ναυπηγικές βιομηχανίες στον κόσμο ενώ ελέγχει και πλωτές πλατφόρμες εξόρυξης, αναμένεται να καταγράψει ζημιές το γ’ τρίμηνο του έτους που θα ανακοινωθεί στις 12 Νοεμβρίου.
Σε ανακοίνωσή της η εταιρεία που διαπραγματεύεται τις μετοχές της στο χρηματιστήριο της Σιγκαπούρης σημειώνει ότι τα αποτελέσματά της θα επηρεαστούν αρνητικά από την πτώση των τιμών του πετρελαίου αλλά και από τη μείωση των νέων παραγγελιών για πλοία που καταγράφεται παγκοσμίως. Παράλληλα και η Cosco Holding που διαχειρίζεται τα πλοία του ομίλου σχεδιάζει τη συγχώνευσή της με την άλλη μεγάλη κρατική κινεζική ναυτιλιακή εταιρεία, την China Shipping, προκειμένου να καταφέρουν να αντέξουν στην πίεση που τους ασκεί ο παγκόσμιος ανταγωνισμός σε συνδυασμό με τα προβλήματα που δημιουργεί η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας.