Οικονομία & Αγορές
Δευτέρα, 24 Οκτωβρίου 2005 15:11

Βουλγαρία: 300 ελληνικές επιχειρήσεις στον κλάδο ενδύματος

Σε περίπου 300 ανέρχονται οι επιχειρήσεις ελληνικών συμφερόντων με παρουσία στον κλάδο του ενδύματος στη Βουλγαρία, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ενωση Παραγωγών και Εισαγωγέων Κλωστοϋφαντουργικών και Ενδυμάτων της γειτονικής χώρας.

Την ισχυρή ελληνική παρουσία σε έναν κλάδο που εξάγει το 85% της παραγωγής του και απασχολεί πάνω από 150.000 εργαζομένους στη Βουλγαρία, στοιχειοθετεί και η έρευνα που πραγματοποίησε τον περασμένο Νοέμβριο η κρατική Υπηρεσία Ξένων Επενδύσεων της χώρας (InvestBulgaria Agency).

Σύμφωνα με την έρευνα, τρεις ελληνικές επιχειρήσεις περιλαμβάνονται στη λίστα των 13 μεγαλύτερων ξένων επενδυτών στον κλάδο της κλωστοϋφαντουργίας-ένδυσης. Πρόκειται για τις "Blue Point", "Κosmos Textile" και "Παγγαία".

Στο μεταξύ, σε μια εποχή που η επέλαση των κινέζικων κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων απειλεί να αλώσει τις δυτικές αγορές, η Βουλγαρία δείχνει να αντιστέκεται στις πιέσεις. Σύμφωνα με τη βουλγαρική στατιστική υπηρεσία, η χώρα κατόρθωσε να συγκρατήσει την πτώση στις εξαγωγές της στο 1,9% κατά το πρώτο εξάμηνο του 2005, τάση που αναμένεται να αναστραφεί μέχρι το τέλος του 2005.

Σύμφωνα με στοιχεία της Ενωσης Παραγωγών και Εισαγωγέων Κλωστοϋφαντουργικών και Ενδυμάτων, τα οποία κοινοποίησε και το γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στη Σόφια, η καλή επίδοση της Βουλγαρίας έναντι της Κίνας οφείλεται στην καλύτερη συσκευασία, την υψηλότερη ποιότητα και την ταχεία διανομή. Πάντως, αν και οι εξαγωγές ενδυμάτων από τη Βουλγαρία αυξήθηκαν στο εξάμηνο κατά 4,5%, δεν συνέβη το ίδιο στα πλεκτά ρούχα (όπου οι εξαγωγές συρρικνώθηκαν σε ποσοστό 13%, λόγω του ανταγωνισμού από την Κίνα).

Στη βουλγαρική αγορά ράβονται και "βγαίνουν" προς τα έξω επώνυμα ξένα ρούχα, όπως των εταιρειών Burberrys, Prada, Armani, Hugo Boss, Mexx, Max Mara, Escada, Mango, Esprit, Levi Strauss, Pepper Jeans, Benetton και Triumph. Επίσης, τα τελευταία χρόνια, σημαντικός αριθμός βουλγαρικών εταιρειών δεν αρκείται στην ξένη ετικέτα, αλλά επιχειρεί να εξάγει τα δικά τους επώνυμα προϊόντα (χωρίς αυτά να αποτελούν, πάντως, σημαντικό μέρος των βουλγαρικών εξαγωγών).

Στο πρώτο εξάμηνο, οι βουλγαρικές εξαγωγές κλωστοϋφαντουργικών και ενδυμάτων ανήλθαν σε 823,69 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, το εμπορικό πλεόνασμα από τις εξαγωγές του κλάδου διαμορφώθηκε στα 132,9 εκατ. ευρώ, μειωμένο κατά 5,11 εκατ. ευρώ σε σχέση με πέρυσι.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ