«Η μητρική Media Saturn πιστεύει στην ελληνική αγορά και στο πλαίσιο αυτό θα συνεχίσει να επενδύει για την ενίσχυση του δικτύου της Media Markt στην Ελλάδα» επισημαίνει στη «Ν» ο αντιπρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Media Saturn Hellas Α.Ε. Σπύρος Ξένος.
Από την έντυπη έκδοση
Της Λέττας Καλαμαρά
[email protected]
«Η μητρική Media Saturn πιστεύει στην ελληνική αγορά και στο πλαίσιο αυτό θα συνεχίσει να επενδύει για την ενίσχυση του δικτύου της Media Markt στην Ελλάδα» επισημαίνει στη «Ν» ο αντιπρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Media Saturn Hellas Α.Ε. Σπύρος Ξένος.
Οπως τονίζει ο κ. Ξένος, «η ελληνική αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών από το 2009 μέχρι σήμερα έχει χάσει σημαντικό μέρος του τζίρου της. Θεωρούμε ότι σαν αγορά έχουμε φτάσει στα χαμηλότερα επίπεδα, συνεπώς εάν η κατάσταση της χώρας ομαλοποιηθεί ο τζίρος του κλάδου μπορεί να αυξηθεί και να φτάσει στα 2,5-2,8 δισ. ευρώ σε βάθος πενταετίας, από 1,8 δισ. ευρώ που αναμένεται να φτάσει το 2015».
Η γερμανική αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών διαθέτει 10 καταστήματα σε 3 μεγάλες πόλεις της χώρας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα) και το μερίδιο αγοράς της ανέρχεται στο 11%. Σύμφωνα με τον επιχειρηματικό σχεδιασμό υπάρχει η πρόβλεψη για το άνοιγμα επιπλέον 2-3 καταστημάτων εντός του 2016, μικρότερων σε μέγεθος από τα υπάρχοντα, εφόσον οι συνθήκες της αγοράς το επιτρέψουν. Να σημειωθεί πως το μοντέλο δημιουργίας μικρότερων καταστημάτων το έχει ακολουθήσει η εταιρεία και σε άλλες αγορές της Ευρώπης, προσαρμόζοντας τις δυνατότητές της στις ανάγκες της αγοράς.
Οσον αφορά τη ζήτηση κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους, παρά το γεγονός πως συνήθως πρόκειται για την πιο ελπιδοφόρα και αποδοτική περίοδο της χρονιάς λόγω εορτών, φέτος εκτιμάται πως θα είναι μια δύσκολη περίοδος για τη λιανική των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, κυρίως λόγω της φορολογικής επιβάρυνσης των καταναλωτών και των αυξημένων εξόδων των ελληνικών νοικοκυριών.
Ενθαρρυντικά μηνύματα
Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν, όπως τονίζεται από τη Media Markt, κάποια ενθαρρυντικά μηνύματα που έρχονται από ορισμένες κατηγορίες της αγοράς, όπως είναι η αυξημένη ζήτηση για τις έξυπνες φορητές συσκευές, παρά τα χαμηλά περιθώρια κέρδους που τις συνοδεύουν, καθώς και από τις λευκές συσκευές, που αντίθετα χαρακτηρίζονται από ικανοποιητικό περιθώριο κέρδους για τους λιανέμπορους.
Αναφορικά με τις επιδόσεις και τους στόχους της Media Markt στην Ελλάδα, ο κ. Ξένος διευκρινίζει πως «ο ισολογισμός της εταιρείας συνεχώς βελτιώνεται και αυτό είναι ενθαρρυντικό». Σύμφωνα με τα πρώτα αποτελέσματα της οικονομικής χρήσης 2014/2015 που ολοκληρώθηκε στις 30/9/2015, η εταιρεία εμφανίζει σημαντικότατη μείωση ζημιών και φαίνεται πως αρχίζει να αποδίδει το σχέδιο αναδιάρθρωσης που ολοκληρώθηκε μεσούσης της οικονομικής κρίσης. Ο τζίρος της υπολογίζεται στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη οικονομική χρήση του 2013/2014, οπότε και είχε ανέλθει στα 186 εκατ. ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί πως η εταιρεία έχει ενεργοποιήσει και το ψηφιακό κανάλι πωλήσεων με το ομώνυμο ηλεκτρονικό κατάστημα, το οποίο εμφανίζει ανοδικό ρυθμό, ακολουθώντας τη θετική τάση του ηλεκτρονικού εμπορίου που παρατηρείται και στην ελληνική αγορά. Η Media Markt στην Ελλάδα απασχολεί περίπου 800 άτομα.
Σύμφωνα με τη στρατηγική της εταιρείας, στόχος της είναι η βελτίωση της απόδοσης ανά κατάστημα, καθώς και η βελτίωση του δείκτη κερδοφορίας της. Η διοίκηση εστιάζει λιγότερο στην επένδυση για απόκτηση μεριδίου και περισσότερο στην προστασία της ρευστότητας της εταιρείας και της κερδοφορίας της.