Μείωση στην ελληνική αγορά εργασίας κατά 41% προκύπτει από τα στοιχεία της έρευνας της εταιρίας συμβούλων Kantor Humanis για την αγορά στελεχών στο τρίτο τρίμηνο του 2005, σύμφωνα με την οποία στο διάστημα Ιουλίου - Σεπτεμβρίου 2005 δημοσιεύτηκαν 644 αγγελίες έναντι 1.096 αγγελιών που δημοσιεύτηκαν στο διάστημα Απριλίου - Ιουνίου 2004.
Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο (γ’ τρίμηνο 2004) παρατηρείται περαιτέρω μείωση κατά 9%, καθώς στο γ’ τρίμηνο 2004 το σύνολο των αγγελιών που δημοσιεύτηκε ανήλθε στις 706 έναντι των 644 που δημοσιεύτηκαν στο φετινό τρίμηνο.
Σύμφωνα με την έρευνα της Kantor Humanis, οι κλάδοι Υπηρεσίες, Εμπόριο και Βιομηχανία συγκεντρώνουν τον κύριο όγκο της αγοράς εργασίας. Παρατηρώντας διαχρονικά την κατανομή ζήτησης στελεχών στους κλάδους αυτούς, διαπιστώνεται ότι οι Υπηρεσίες διατηρούν την πρώτη θέση στη ζήτηση στελεχών. Παρόλα αυτά σε απόλυτα μεγέθη, το τελευταίο τρίμηνο οι αγγελίες έχουν μειωθεί στις 256 από τις 387 που είχαν δημοσιευθεί στο Β’ τρίμηνο. Ανάλογη μείωση παρουσίασαν το Εμπόριο στις 133 από 355 και η Βιομηχανία στις 128 από 244.
Την υψηλότερη ζήτηση στην αγορά σημειώνουν τα στελέχη των Πωλήσεων, των Οικονομικών Υπηρεσιών και Παραγωγής και οι ειδικότητες αυτές αντιπροσωπεύουν το 57% της αγοράς εργασίας στελεχών. Εκτός από τους κλάδους Παραγωγής και Εξυπηρέτησης Πελατών που από το προηγούμενο έτος έχουν σημαντική άνοδο, όλες οι άλλες επαγγελματικές ειδικότητες σημείωσαν πτώση ζήτησης σε σχέση με τα περασμένα τρίμηνα και με το περασμένο έτος. Εντυπωσιακή είναι η μεταβολή στη ζήτηση στελεχών Εσωτερικού Ελέγχου και Operations που ενώ σημειώνουν αυξητικές τάσεις σε σχέση με το 2004, τείνουν να έχουν μείωση ζήτησης από το τελευταίο τρίμηνο.
Στο σύνολο των 644 αγγελιών του γ' τριμήνου, το 67% των αγγελιών εμφανίστηκαν στα έντυπα μέσα, ενώ οι αγγελίες που δημοσιεύτηκαν στο διαδίκτυο εκπροσωπούν το 33% των αγγελιών του τριμήνου, διατηρώντας τα σχετικά ποσοστά που είχαν και το προηγούμενο τρίμηνο, δείχνοντας πλέον ότι η επιλογή μεταξύ έντυπων και ηλεκτρονικών πηγών αναζήτησης στελεχών έχει λίγο ως πολύ σταθεροποιηθεί.
Σχετικά ισομερής είναι η σχέση μεταξύ ανώνυμων και επώνυμων αγγελιών, καθώς φαίνεται ότι περίπου οι μισές επιχειρήσεις που δημοσιεύουν αγγελίες, προτιμούν να μην αναφέρουν το όνομα της επιχείρησης, αν και στην πλειοψηφία αναφέρουν τον ευρύτερο χώρο δραστηριότητας της εταιρίας.