Στους μηχανικούς λογισμικού της εταιρείας επέρριψε χθες την ευθύνη για την τοποθέτηση συστήματος αναστολής των ρύπων στα αυτοκίνητα της εταιρείας, ο επικεφαλής του αμερικανικού παραρτήματος της Volkswagen, Μάικλ Χορν, επιμένοντας ότι οι διευθυντές του ομίλου στη Γερμανία και στις ΗΠΑ δεν είχαν γνώση του θέματος.
Στους μηχανικούς λογισμικού της εταιρείας επέρριψε χθες την ευθύνη για την τοποθέτηση συστήματος αναστολής των ρύπων στα αυτοκίνητα της εταιρείας, ο επικεφαλής του αμερικανικού παραρτήματος της Volkswagen, Μάικλ Χορν, επιμένοντας ότι οι διευθυντές του ομίλου στη Γερμανία και στις ΗΠΑ δεν είχαν γνώση του θέματος.
Καταθέτοντας σε ειδική επιτροπή στη Βουλή των Αντιπροσώπων των Ηνωμένων Πολιτειών, ο Χορν είπε ότι «ήταν μερικοί μηχανικοί λογισμικού που έβαλαν [το σύστημα], για κάποιο λόγο», ενώ εξήγησε ότι η μέθοδος ελέγχου των εκπομπών διαφέρει μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης λόγω των διαφορετικών επιτρεπτών ορίων ρύπων.
Ο Χόρν ανέφερε ότι η εταιρεία ειδοποίησε τις αμερικανικές αρχές ότι χρησιμοποιούσε συστήματα αναστολής ελέγχου των εκπομπών στις 3 Σεπτεμβρίου φέτος (2015), και ότι πριν από αυτό ο ίδιος δεν είχε ιδέα τι ήταν αυτά τα συστήματα. Ζήτησε επίσης συγγνώμη και υποσχέθηκε να συνεργαστεί με την επιτροπή.
Αυτό ωστόσο δεν εμπόδισε τους βουλευτές να εξαπολύσουν δριμεία κριτική εναντίον του και εναντίον της εποπτεύουσας αρχής των ΗΠΑ.
Ο αντιπρόσωπος Κρις Κόλλινς (Ρεπουμπλικανός), απέρριψε κατηγορηματικά τους ισχυρισμούς του Χορν ότι η χρήση των συστημάτων αναστολής δεν ήταν απόφαση της ηγεσίας της εταιρείας. Μιλώντας για την τοποθέτηση του συστήματος που χρησιμοποίησε η εταιρεία, σημείωσε: «Είτε ολόκληρη η εταιρεία σας είναι ανίκανη σε ό,τι αφορά τη δημιουργία δικής της πατέντας - πράγμα που δεν πιστεύω ούτε για δευτερόλεπτο - είτε είναι συνεργοί σε ανώτατα κλιμάκια σε μια τεράστια συγκάλυψη που συνεχίζεται και σήμερα»
Ο αντιπρόσωπος Μάικλ Μπέρτζες (Ρεπουμπλικανός) άσκησε σφοδρή κριτική στον αντιπρόσωπο της εποπτικής αρχής, της Υπηρεσίας Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA), σημειώνοντας ότι η υπηρεσία, με ετήσιο προϋπολογισμό 100 εκατομμυρίων δολαρίων (όπως επιβεβαίωσε ο αντιπρόσωπός της), δεν κατάφερε να ανακαλύψει την παρατυπία που βρήκε μια πανεπιστημιακή μελέτη με προϋπολογισμό λιγότερο από 70.000 δολάρια.
Χθες η EPA γνωστοποίησε ότι η Volkswagen αναμένεται να της παραδώσει την επόμενη εβδομάδα ένα προκαταρκτικό σχέδιο με πρόταση διόρθωσης του λογισμικού για συσκευές αναστολής που τοποθέτησε σε αυτοκίνητα Passat μεταξύ του 2012 και 2014.
Στο μεταξύ, η πολιτεία του Τέξας μήνυσε την εταιρεία για ψευδή διαφήμιση αυτοκινήτων με υποτιθέμενη καθαρή τεχνολογία.
Στη Γερμανία, ο όμιλος έθεσε χθες σε διαθεσιμότητα 10 ανώτατα στελέχη. Το σκάνδαλο, η μεγαλύτερη επιχειρηματική κρίση στην 78χρονη ιστορία της Volkswagen, εξανάγκασε σε παραίτηση των διευθυντή της Μάρτιν Βίντερκορν, επικεφαλής επί πολλά χρόνια.
Νωρίς χθες, Γερμανοί εισαγγελείς πραγματοποίησαν αιφνιδιαστική έρευνα στα κεντρικά και σε άλλα γραφεία της εταρείας στο πλαίσιο έρευνας για να διαπιστωθεί αν η εταιρεία παραποίησε ελέγχους και στην Ευρώπη.
Πηγές: ΑΜΠΕ, Reuters