Την επιτάχυνση της προσαρμογής του κανονιστικού πλαισίου για την αυτοκινητοβιομηχανία και την εφαρμογή του θα επιδιώξει η Κομισιόν αφού διευρευνηθούν και από τα κράτη - μέλη τα πραγματικά περιστατικά του σκανδάλου Volkswagen, ανέφερε η Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς της Ε.Ε., Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα, απαντώντας σε ερωτήσεις ευρωβουλευτών.
Την επιτάχυνση της προσαρμογής του κανονιστικού πλαισίου για την αυτοκινητοβιομηχανία και την εφαρμογή του θα επιδιώξει η Κομισιόν αφού διευρευνηθούν και από τα κράτη - μέλη τα πραγματικά περιστατικά του σκανδάλου Volkswagen, ανέφερε η Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς της Ε.Ε., Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα, απαντώντας σε ερωτήσεις ευρωβουλευτών.
Παράλληλα ωστόσο, η κ. Μπιενκόφσκα συνέστησε στα κράτη-μέλη «ψυχραιμία, ώστε να αποφευχθούν οι ασυνάρτητες δράσεις που θα μπορούσαν να έχουν αρνητικές συνέπειες και απώλεια των οφελών της εσωτερικής αγοράς για τους πολίτες».
Οι δηλώσεις της Επιτρόπου, ήρθαν ως απάντηση σε ερώτηση ευρωβουλευτών τεσσάρων Επιτροπών, για το πώς σκοπεύει να ελέγξει και να αντιμετωπίσει το θέμα της ρύπανσης του αέρα από τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Με αφορμή το σκάνδαλο της Volkswagen, και λαμβάνοντας υπόψη την υγεία των πολιτών, την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στους ευρωπαϊκούς μηχανισμούς έγκρισης, και την προστασία της ποιότητας του ατμοσφαιρικού αέρα, οι ευρωβουλευτές ζήτησαν πληροφορίες για τα παρακάτω :
Τέλος, οι ευρωβουλευτές, ζητήσανε να μάθουν με ποιό τρόπο η Επιτροπή σκοπεύει να ενημερώνει το Κοινοβούλιο για τις έρευνές της.
Απαντώντας εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα (Πολωνία), εξήγησε ότι στο Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας της 1ης Οκτωβρίου, η Επιτροπή και τα κράτη-μέλη συμφώνησαν να δράσουν γρήγορα και συλλογικά για το θέμα.
Στην πράξη, αυτό αφορά - τη διερεύνηση και τον καθορισμό των πραγματικών περιστατικών και την εφαρμογή των υφιστάμενων κανόνων.
Η Επίτροπος, αφού ανέλυσε διεξοδικά τις σκέψεις της για το πώς θα μπορέσουν να υλοποιηθούν τα προτεινόμενα, ανέφερε ότι εντείνονται οι προσπάθειες στην ΕΕ, (αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο) για την ανάπτυξη νέων κύκλων δοκιμών ελέγχου, που θα αντικατοπτρίζουν τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης.
Παράλληλα ωστόσο, η Επίτροπος ζήτησε από τα κράτη-μέλη «ψυχραιμία, ώστε να αποφευχθούν οι ασυνάρτητες δράσεις που θα μπορούσαν να έχουν αρνητικές συνέπειες και απώλεια των οφελών της εσωτερικής αγοράς για τους πολίτες», όπως επίσης και να χρησιμοποιηθεί το τρέχον περιστατικό «ως ευκαιρία για την ενίσχυση της συνεργασίας ανάμεσα στην Επιτροπή, τα κράτη -μέλη, το Κοινοβούλιο, αλλά και την βιομηχανία και την κοινωνία, ώστε να εγκριθούν και να εφαρμοσθούν γρήγορα οι νέοι κανόνες» υπογράμμισε.
Να σημειωθεί ότι κατά τη δεύτερη σύνοδο της Ολομέλειας στο Στρασβούργο στις 26 Οκτωβρίου, θα έλθει σε ψηφοφορία στην Ολομέλεια, κοινή πρόταση ψηφίσματος για το σκάνδαλο Volkswagen, που αναμένεται να υποβληθεί από την πλειοψηφία των πολιτικών ομάδων.
Πηγή: ΑΜΠΕ