Συνεχίζει με αμείωτη ένταση το επενδυτικό της πρόγραμμα η Eletson Corporation, αξιοποιώντας τις θετικές για τους πλοιοκτήτες συνθήκες στην αγορά ναυπηγήσεων. Η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρεία των οικογενειών Καρασταμάτη, Κέρτσικοφ, Χατζηελευθεριάδη συμφώνησε με τα κινεζικά ναυπηγεία Shanghai Waigaoqiao για τη ναυπήγηση τεσσάρων δεξαμενόπλοιων τύπου LR2 στην πολύ ανταγωνιστική τιμή των 50 εκατ. δολ. το ένα.
Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Συνεχίζει με αμείωτη ένταση το επενδυτικό της πρόγραμμα η Eletson Corporation, αξιοποιώντας τις θετικές για τους πλοιοκτήτες συνθήκες στην αγορά ναυπηγήσεων. Η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρεία των οικογενειών Καρασταμάτη, Κέρτσικοφ, Χατζηελευθεριάδη συμφώνησε με τα κινεζικά ναυπηγεία Shanghai Waigaoqiao για τη ναυπήγηση τεσσάρων δεξαμενόπλοιων τύπου LR2 στην πολύ ανταγωνιστική τιμή των 50 εκατ. δολ. το ένα.
Η επένδυση αυτή έρχεται σαν συνέχεια έπειτα από μία άλλη συμφωνία ναυπήγησης τριών πλοίων μεταφοράς υγραερίου (LPG Carriers) συνολικού ύψους 140 εκατ. δολ. περίπου.
Η νέα συμφωνία για τα δεξαμενόπλοια με τα κινεζικά ναυπηγεία Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding αφορά ειδικότερα τη ναυπήγηση τριών πλοίων μεταφορικής ικανότητας 115.000 dwt τύπου «long range two» (LR2), τα οποία αναμένεται να παραληφθούν το 2017 και το 2018. Η συμφωνία προβλέπει την άμεση ναυπήγηση τριών δεξαμενόπλοιων και μία οψιόν για ένα ακόμη.
Πηγές της εταιρείας ανέφεραν ότι η κίνηση αυτή στοχεύει στην αντικατάσταση μεγαλύτερης ηλικίας πλοίων, καθώς όταν θα παραληφθούν τα τρία νεότευκτα δεξαμενόπλοια η Eletson θα διαχειρίζεται μεταξύ άλλων και aframaxes ηλικίας 15-17 ετών.
Η Eletson παραδοσιακά διαχειρίζεται, σύμφωνα με τους Lloydslist, πλοία ηλικίας μέχρι 20 ετών. Ηδη φέτος προχώρησε στην πώληση ενός δεξαμενόπλοιου MR, ηλικίας 20 ετών και ενός LR1 ηλικίας 22 ετών.
Η παραγγελία στα κινεζικά ναυπηγεία SWS είναι η πρώτη από πλευράς της ελληνικής εταιρείας που αφορά δεξαμενόπλοια καθώς είχε προηγηθεί μία παραγγελία για πέντε πλοία μεταφοράς υγραερίου στα ναυπηγεία Sinopacific Shipbuilding. Κύκλοι της αγοράς ανέφεραν ότι η Eletson τοποθέτησε τις παραγγελίες στα κινεζικά ναυπηγεία καθώς είναι τα πιο αναγνωρισμένα από τη συγκεκριμένη χώρα στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, ενώ επίσης η τιμή ναυπήγησης είναι πολύ ικανοποιητική για τον πλοιοκτήτη.
Η Eletson δραστηριοποιείται τόσο στη μεταφορά πετρελαίου όσο και υγραερίου και χημικών προϊόντων. Ελέγχει έναν στόλο από 21 δεξαμενόπλοια, μεταφορικής ικανότητας 1.557.850 dwt, εν λειτουργία, 6 LPG/NH3 carriers μεταφορικής ικανότητας 197.940 κυβικών μέτρων και δύο LEG carrier με συνολική μεταφορική ικανότητα 24.000 κ.μ. Ολα τα πλοία της Eletson φέρουν την ελληνική σημαία καθώς η πλοιοκτησία έχει τη στήριξη του ελληνικού νηολογίου.
Η Eletosn έχει ακόμη υπό ναυπήγηση άλλα οκτώ πλοία μεταφοράς υγραερίου και χημικών.
Επισημαίνεται ότι η Eletson Corporation δραστηριοποιείται στην αγορά μεταφοράς υγραερίου από το 2009. Ωστόσο, πιο έντονα κινήθηκε μετά το 2013 όταν και συνέστησε κοινοπραξία αρχικής αξίας 700 εκατ. δολ. με την Blackstone. Τα υπό ναυπήγηση LPG Carriers καθώς και τα εν λειτουργία ανήκουν την κοινοπραξία στην οποία η Eletson κατέχει το 60%.
Στο μεταξύ μπορεί οι ναύλοι στα δεξαμενόπλοια LR2 να γνώρισαν τις προηγούμενες ημέρες μία μικρή πίεση στα 26.750 δολ. κατά μέσο όρο την ημέρα, από 27.250 δολάρια την ημέρα μία εβδομάδα πριν, όμως την ίδια στιγμή στα μεγάλα δεξαμενόπλοια και ειδικότερα στα VLCC η εικόνα είναι πολύ πιο ενθαρρυντική.
Ο ημερήσιος ναύλος στα VLCC ξεπέρασε τα 100.000 δολ. στη γραμμή Αραβικός Κόλπος - Ιαπωνία, κάτι που είχε να συμβεί από το 2008.
Η έκρηξη των ναύλων οφείλεται σύμφωνα με τους αναλυτές στην αυξημένη ζήτηση φορτίων από την Κίνα, καθώς αυτή η εβδομάδα είναι εβδομάδα διακοπών στην αχανή αυτή χώρα. Ηταν τέτοιο το επίπεδο της ζήτησης για ναυλώσεις που για τις επόμενες τέσσερις εβδομάδες υπήρχαν διαθέσιμα μόνο 45 VLCC στον Αραβικό Κόλπο για φόρτωση στη spot αγορά, το χαμηλότερο επίπεδο διαθεσιμότητας του τρέχοντος έτους όπως αναφέρει η Lloydslist. Η σφιχτή αγορά έχει αναγκάσει τους ναυλωτές να πληρώσουν υψηλότερες τιμές spot για τα πλοία, παρά το γεγονός ότι οι ναυλώσεις θα μειωθούν τις επόμενες ημέρες. Η τελευταία φορά που οι ναύλοι ξεπέρασαν τα επίπεδα των 100.000 δολαρίων ήταν τον Ιούλιο του 2008.