Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 04 Νοεμβρίου 2005 13:21

Λέτσε - Υπογραφή της συμφωνίας για τον ελληνο-ιταλικό αγωγό φυσικού αερίου

Υπογράφεται σήμερα στο Λέτσε της Ιταλίας, από τον υπουργό Ανάπτυξης Δημήτρη Σιούφα και τον υπουργό Παραγωγικών Δραστηριοτήτων της Ιταλίας Κλαούντιο Σκαγιόλα, η διακρατική συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας για την κατασκευή του ελληνο-ιταλικού αγωγού φυσικού αερίου.

Η κατασκευή του ελληνο-ιταλικού αγωγού φυσικού αερίου αποτελεί, ουσιαστικά, επέκταση του ελληνο-τουρκικού αγωγού. Με την υλοποίηση των δύο έργων, η χώρα μας μετατρέπεται σε δίαυλο μεταφοράς μεγάλων ποσοτήτων φυσικού αερίου από την περιοχή της Κασπίας και την Κεντρική Ασία στις ενεργοβόρες αγορές της δυτικής Ευρώπης.

Επισημαίνεται, ότι το έργο αποτελεί έναν από τους 5 άξονες προτεραιότητας των Διευρωπαϊκών Δικτύων Ενέργειας, καθώς η μεταφορά φυσικού αερίου από τις ενεργειακές πηγές της Ανατολής προς την Ευρώπη είναι στρατηγική επιδίωξη της Ε.Ε.

Στην κατασκευή του αγωγού θα συμμετέχουν η ΔΕΠΑ Α.Ε. και η ιταλική εταιρεία ενέργειας EDISON.

Μέσω της Ελλάδας, ο αγωγός προβλέπεται να μεταφέρει 8 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου προς την Ιταλία με δυνατότητα περαιτέρω διεύρυνσης της χωρητικότητάς του. Η διαμετακόμιση του αερίου θα ξεκινά από την Κομοτηνή και θα φθάνει στη Νέα Μεσημβρία μέσω του υπάρχοντος ελληνικού δικτύου. Από εκεί θα κατασκευαστεί αγωγός με διάμετρο 36" και μήκος περίπου 300 χλμ., ο οποίος θα μεταφέρει το αέριο στο Σταυρολιμένα.

Ο υποθαλάσσιος αγωγός, μήκους 212 χλμ. και διαμέτρου 32", θα μεταφέρει το αέριο στο Οτράντο της Ιταλίας. Η κατασκευή και η εκμετάλλευση του υποθαλάσσιου αγωγού φυσικού αερίου θα γίνει από την εταιρεία Poseidon, που θα ιδρυθεί με ίσα ποσοστά συμμετοχής από τη ΔΕΠΑ και την Edison.

Οι επενδύσεις της ΔΕΠΑ Α.Ε. για την κατασκευή όλου του τμήματος από την Κομοτηνή έως τη Δυτική Θεσπρωτία θα ανέλθουν σε 600 εκατ. ευρώ, ενώ το επενδυτικό κόστος του υποθαλάσσιου αγωγού, που θα κατασκευάσουν από κοινού η ΔΕΠΑ και η Edison, μέσω της εταιρείας Poseidon εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 300 εκατ. ευρώ.

Το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στα τέλη του 2009.