Αυστηρότερα κριτήρια στους ελέγχους καυσαερίων σε οχήματα, στο εξής και σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, προανήγγειλαν η Ευρωπαία επίτροπος Βιομηχανίας Μπιενκόβσκα και η αμερικανική Υπηρεσία Περιβάλλοντος EPA.
Αυστηρότερα κριτήρια στους ελέγχους καυσαερίων σε οχήματα, στο εξής και σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, προανήγγειλαν η Ευρωπαία επίτροπος Βιομηχανίας Μπιενκόβσκα και η αμερικανική Υπηρεσία Περιβάλλοντος EPA.
Οι αρμόδιες αρχές στις ΗΠΑ και στην Ε.Ε. ανακοίνωσαν, με αφορμή το σκάνδαλο με τις παραποιημένες τιμές ρύπων στα πετρελαιοκίνητα οχήματα της Volkswagen, ότι επίκειται η υιοθέτηση αυστηρότερων προδιαγραφών στους ελέγχους καυσαερίων.
Εκπρόσωπος της αμερικανικής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος EPA προανήγγειλε σε επιστολή προς τους κατασκευαστές αυτοκινήτων επιπρόσθετους ελέγχους, στους οποίους θα διαπιστώνονται οι τιμές των ρύπων σε κανονικές συνθήκες οδήγησης στον δρόμο και όχι, όπως μέχρι σήμερα, μόνο σε εργαστήρια.
Αποφασιστικό ήταν και το μήνυμα της αρμόδιας Ευρωπαίας επιτρόπου για τη Βιομηχανία Ελζμπιέτα Μπιενκόβσκα, η οποία έκανε λόγο για μηδενική ανοχή σε περιπτώσεις απάτης. Όπως είπε, Ε.Ε. έχει αναπτύξει τεστ εκπομπών για τον έλεγχο των οχημάτων στον δρόμο, η πραγματοποίηση των οποίων πρόκειται να αρχίσει από τον προσεχή Ιανουάριο.
Εν τω μεταξύ ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Ματίας Μίλερ, που ανέλαβε επισήμως τα καθήκοντά του χθες το βράδυ και παρουσιάστηκε στους εκπροσώπους του Τύπου, δεσμεύθηκε για πλήρη διαλεύκανση του σκανδάλου, προαναγγέλλοντας αυστηρότερους κανονισμούς σε ό,τι αφορά τη διεύθυνση της επιχείρησης.
Τεράστιο πλήγμα για το κύρος και τα οικονομικά της VW
Το σκάνδαλο δεν έχει πλήξει μόνο το κύρος της Volkswagen, αλλά έχει προκαλέσει και τεράστια οικονομική ζημιά. Από την Παρασκευή της προηγούμενης εβδομάδας μέχρι σήμερα η αξία των μετοχών της εταιρείας έχει πέσει κατά 34%, ενώ στον ορίζοντα διαγράφεται ο κίνδυνος πληρωμής αποζημιώσεων -όχι μόνο στο εξωτερικό.
Μεγάλα δικηγορικά γραφεία της Γερμανίας ετοιμάζονται να καταθέσουν στο δικαστήριο αγωγή για λογαριασμό κατόχων μετοχών της VW, ζητώντας αποζημίωση. Βασική κατηγορία είναι ότι η VW δεν τήρησε το νόμο περί διαπραγμάτευσης τίτλων. Βάση αυτού, κάθε εταιρεία που είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο θα πρέπει να ενημερώνει σχετικά με γεγονότα που ενδέχεται να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην χρηματιστηριακή τιμή της μετοχής.
Εκτός αυτού, πληθαίνουν στη Γερμανία οι φωνές που ζητούν αποζημιώσεις για όσους έχουν αγοράσει αυτοκίνητα της VW που είναι εφοδιασμένα με το ύποπτο λογισμικό που παραποιεί τις τιμές των εκπομπών ρύπων. Σύμφωνα με την πρόεδρο της κοινοβουλευτικής επιτροπής για θέματα προστασίας των καταναλωτών, την πολιτικό των Πρασίνων Ρενάτε Κύναστ, οι αγοραστές δικαιούνται αποζημίωση καθότι τα αυτοκίνητα δεν πληρούν τις συμφωνημένες προδιαγραφές.
Την άποψη αυτή στηρίζει έμμεσα και το γερμανικό υπουργείο Δικαιοσύνης. Εκπρόσωπός του κατέστησε σαφές ότι όταν ένα προϊόν παρουσιάζει ελλείψεις, ο καταναλωτής δικαιούται να ζητήσει από τον πωλητή να δώσει λύση. Μπορεί όμως να ζητήσει και έκπτωση, ακόμη και την ακύρωση της πώλησης.
Όπως δήλωσε χθες ο εκπρόσωπος του υπουργείου Δικαιοσύνης, «ενδεχομένως» και η παραποίηση των στοιχείων εκπομπής ρύπων αποτελεί περίπτωση προϊόντος που παρουσιάζει ελλείψεις.
Πηγή: Deutsche Welle