Και αυτοκίνητα στη Γερμανία έχουν επηρεαστεί από το σκάνδαλο της Volskwagen με τις μετρήσεις ρύπων, όπως ανακοίνωσε υπουργός της γερμανικής κυβέρνησης.
Και αυτοκίνητα στη Γερμανία έχουν επηρεαστεί από το σκάνδαλο της Volskwagen με τις μετρήσεις ρύπων, όπως ανακοίνωσε ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ Ντόμπριντ.
Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι πρόκειται για περίπου 2,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα, που έχουν κατασκευαστεί από τον συγκεκριμένο όμιλο, κυκλοφορούν στη χώρα και είναι εφοδιασμένα με το παράνομο λογισμικό εξαπάτησης των ελέγχων εκπομπών ρύπων.
Μιλώντας ενώπιον των κοινοβουλευτικών στην Μπούντεσταγκ, επισήμανε επίσης ότι ανάμεσα στα οχήματα με αυτό το λογισμικό, η αποκάλυψη της ύπαρξης του οποίου προκάλεσε παγκόσμιο σκάνδαλο, βρίσκονται και ελαφριά επαγγελματικά οχήματα.
Πρόσθεσε ότι οι κινητήρες που είναι εφοδιασμένοι με αυτό το σύστημα χρησιμοποιούν ντίζελ ως καύσιμο και είναι αυτοί του 1,6 λίτρου και των 2 λίτρων, όπως είχε ήδη αναφέρει την προηγουμένη, ενώ κατά τα φαινόμενα, όπως πρόσθεσε σήμερα μιλώντας στην ομοσπονδιακή Βουλή, το σκάνδαλο αφορά και τον κινητήρα του 1,2 λίτρου.
Μετά τις δηλώσεις Ντόμπριντ η μετοχή του ομίλου VW πήρε την κατιούσα στο χρηματιστήριο της Φραγκφούρτης, όπου το πρωί σημείωνε άνοδο. Έχανε 4,55% στις 16:50, βρισκόταν δηλαδή 34% κάτω από το επίπεδο της περασμένης Παρασκευής.
Η Volkswagen αναμένεται να ορίσει σήμερα τον Ματίας Μίλερ, επικεφαλής της μονάδας της Porsche, στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου του ομίλου και να αποπέμψει άλλα διευθυντικά στελέχη προκειμένου να δείξει ότι χειρίζεται με δυναμικό τρόπο το σκάνδαλο με τις παραποιημένες μετρήσεις για τις εκπομπές ρύπων.
Ο 62χρονος Μίλερ θα επιλεγεί κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του εποπτικού συμβουλίου, είπε πηγή με γνώση του θέματος, προκειμένου να αντικαταστήσει τον Μάρτιν Βίντερκορν, ο οποίος παραιτήθηκε προχθές, Τετάρτη, δηλώνοντας ότι η Volkswagen χρειάζεται μια νέα αρχή.
Το συμβούλιο που συνεδριάζει στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Βόλφσμπουργκ θα αποπέμψει, σύμφωνα με πηγές, τον επικεφαλής της αμερικανικής μονάδας, τους υψηλόβαθμους μηχανικούς στις μονάδες της Audi και της Porsche και τον επικεφαλής ανάπτυξης εμπορικού σήματος στη μονάδα της VW.
Η μεγαλύτερη παγκοσμίως αυτοκινητοβιομηχανία δέχεται πιέσεις για να δείξει ότι μπορεί να αντιμετωπίσει το μεγαλύτερο επιχειρηματικό σκάνδαλο στα 78 χρόνια της ιστορίας της.
Η μετοχή της έχει υποχωρήσει κατά 40% από την Παρασκευή όταν οι αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές είπαν πως η εταιρία παραδέχθηκε τη χρήση ειδικού λογισμικού που παραποιούσε τις μετρήσεις για τις εκπομπές ρύπων.
Το σκάνδαλο έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις, με τον υπουργό Μεταφορών της Γερμανίας να λέει ότι η εταιρεία παραποίησε τις τιμές των ελέγχων και στην Ευρώπη –όπου οι πωλήσεις της είναι πολύ υψηλότερες απ’ ό,τι στις ΗΠΑ– ενώ ρυθμιστικές και εισαγγελικές αρχές σε όλο τον κόσμο έχουν ξεκινήσει έρευνες.
Αναταράξεις έχουν προκληθεί και στην ευρύτερη αγορά αυτοκινήτου, με τις εταιρίες να φοβούνται μια πτώση των πωλήσεων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων και την επιβολή αυστηρότερων κανονισμών, ενώ οι πελάτες και οι αντιπρόσωποι πωλήσεων εμφανίζονται εξοργισμένοι που η Volkswagen δεν έχει πει ακόμα εάν θα προχωρήσει στην ανάκληση κάποιων οχημάτων.
Το έργο που θα κληθεί να φέρει σε πέρας ο Μίλερ, εάν επιβεβαιωθεί η επιλογή του, είναι τεράστιο. Η εταιρεία ανακοίνωσε την Τρίτη ότι το επίμαχο λογισμικό είχε εγκατασταθεί σε περίπου 11 εκατ. οχήματα σε όλο τον κόσμο.
Οι αναλυτές ελπίζουν ότι σήμερα Παρασκευή η εταιρεία ίσως ανακοινώσει ποια μοντέλα και ποια έτη κατασκευής επηρεάζονται και εάν θα χρειαστεί να γίνουν μετατροπές στα οχήματα. Αναμένουν επίσης ότι θα ανακοινώσει τη διενέργεια έρευνας σε βάθος από ανεξάρτητο φορέα και θα δώσει το περίγραμμα της νέας διοικητικής δομής.
Η Volkswagen εδώ και χρόνια αποτελεί σύμβολο της ισχύος της γερμανικής βιομηχανίας, με τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας να αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους εργοδότες της χώρας και σημαντική πηγή εσόδων από τις εξαγωγές.
Πηγές: ΑΜΠΕ, Reuters