Το ερώτημα εάν το σκάνδαλο με τις παραποιημένες τιμές καυσίμων της Volkswagen πλήττει μόνο τους Γερμανούς θέτει σήμερα ο ευρωπαϊκός Τύπος.
Το ερώτημα εάν το σκάνδαλο με τις παραποιημένες τιμές καυσίμων της Volkswagen πλήττει μόνο τους Γερμανούς θέτει σήμερα ο ευρωπαϊκός Τύπος.
Το σκάνδαλο της VW σχολιάζει σήμερα η ιταλική Corriere della Sera. «Η ενστικτωδώς πρώτη αντίδραση πολλών θα είναι κατ’ αρχήν χλευαστική: Κοίτα, και ο καλύτερος μαθητής “κλέβει”. Γρήγορα έρχεται στο μυαλό μας πόσο συχνά στην Ε..Ε - ιδιαίτερα στο απόγειο της οικονομικής κρίσης - εκπρόσωποι της γερμανικής πολιτικής και βιομηχανίας τόνιζαν τη σημασία της τήρησης των κανόνων. (…) Η υπόθεση προσφέρει όλα τα απαραίτητα συστατικά στοιχεία για ένα είδος ηθικής ικανοποίησης την οποία μπορεί να περιγράψει κανείς με μια κλασσική γερμανική λέξη, Schadenfreude (χαιρεκακία), τη χαρά δηλαδή για τη δυστυχία των άλλων. Είμαστε όμως σίγουροι ότι πλήττονται μόνον οι άλλοι;», αναφέρει η εφημερίδα.
«Η αποδυναμωμένη λόγω κρίσης ευρωπαϊκή οικονομία συνέρχεται πολύ αργά. Η αυτοκινητοβιομηχανία συγκαταλέγεται στους κλάδους που τα πάνε καλύτερα. Το ξαφνικό αυτό πλήγμα σε έναν από τους πρωταγωνιστές της μπορεί να επιφέρει επιβράδυνση των ρυθμών. Οι εξαγωγές είναι ένας πολύ βασικός οικονομικός πυλώνας για την Ε.Ε. Οι αμερικανικές αιτιάσεις περί απάτης πλήττουν μια επιχείρηση σύμβολο και αυτό ενδέχεται να έχει συνέπειες και για άλλες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις», συμπληρώνει ο αρθρογράφος.
Οι Times του Λονδίνου σχολιάζουν: «Είναι κατανοητό οι κυβερνήσεις να αναζητούν μια ισορροπία ανάμεσα στον περιορισμό της μόλυνσης του περιβάλλοντος και στην κατανόηση για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Το σκάνδαλο της VW ωστόσο μας διδάσκει ότι ορισμένες κυβερνήσεις προσποιούνται ως προς αυτό. Καταλήγει κανείς στο συμπέρασμα ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες ήταν σε θέση να παραποιούν τα αποτελέσματα δοκιμαστικών τεστ χωρίς να φοβούνται ότι αυτό θα υποπέσει στην αντίληψη των ελεγκτών τους».
Πηγή: Deutsche Welle