ΤΗΝ υποχρέωση να κατασκευάσει ένα μεγαλύτερο και πιο αποτελεσματικό αεροσκάφος της έκδοσης του 747, ανέλαβε η δεύτερη μεγαλύτερη κατασκευάστρια αεροσκαφών στον κόσμο, Boeing Co., προκειμένου να ανταγωνιστεί το A380 της Airbus SAS, σε μια αγορά αεροσκαφών χωρητικότητας πλέον των 400 επιβατών.
Η Boeing, που εδρεύει στο Σικάγο, ανακοίνωσε σήμερα τις κλεισμένες παραγγελίες για την έκδοση του νέου 747 που θα μεταφέρει εμπορεύματα, από την Gargolux Airlines International SA και την ιαπωνική Nippon Cargo Airlines Co., για συνολικά 18 αεροσκάφη αξίας 5 δισ. δολ., βάσει του τιμοκαταλόγους ή περίπου 278 εκατ. δολ. για κάθε αεροπλάνο. Η τιμή του επιβατικού Α380 της Airbus είναι βάσει του καταλόγου τα 280 εκατ. δολ. και της έκδοσής του για τη μεταφορά εμπορευμάτων τα 300 εκατ. δολάρια.
Το νέο αεροσκάφος θα δανειστεί την τεχνολογία του καινούργιου 787 της Boeing, με μηχανές της General Electric Cο., που κάνουν το ταξίδι 20% φθηνότερο, σύμφωνα με την Boeing. Το αεροπλάνο θα έχει 34 περισσότερες θέσεις και θα μεταφέρει 15 τόνους περισσότερο βάρος, απ΄ό,τι το σημερινό Boeing 747. Οι νέες τεχνολογίες και το μεγαλύτερο μέγεθος θα το καταστήσουν ανταγωνιστικό έναντι του Α380, το οποίο είναι περίπου 35% μεγαλύτερο από το σημερινό Boeing 747 και κοστίζει 12 δισ. δολ. για να κατασκευαστεί.
Οι μετοχές της European Aeronautic, Defence & Space Co., της εταιρείας που έχει στην κυριότητά της την Airbus με έδρα την Τουλούζη, σημείωναν απώλειες 19 σεντς, ποσοστό 0,6%, φθάνοντας στα 29,68 ευρώ η μία και ήταν 18 σεντς χαμηλότερα, στις 10:01' π.μ. στο Παρίσι. Φέτος, οι μετοχές της EADS, έχουν σημειώσει άνοδο 39%, έναντι ανόδου 28% των μετοχών της Boeing.