Σε δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς υγραερίου στράφηκε τις τελευταίες ημέρες το επενδυτικό ενδιαφέρον των Ελλήνων εφοπλιστών. H Maran Tankers, η Capital Product, η Eletson Corpοration, Evalend Shipping και η Phoenix Energy Navigation προχώρησαν σε νέες παραγγελίες δεξαμενόπλοιων οι δύο πρώτες και πλοίων μεταφοράς υγραερίου οι υπόλοιπες, συνολικού ύψους άνω των 650 εκατ. δολαρίων.
Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Σε δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς υγραερίου στράφηκε τις τελευταίες ημέρες το επενδυτικό ενδιαφέρον των Ελλήνων εφοπλιστών. H Maran Tankers, η Capital Product, η Eletson Corpοration, Evalend Shipping και η Phoenix Energy Navigation προχώρησαν σε νέες παραγγελίες δεξαμενόπλοιων οι δύο πρώτες και πλοίων μεταφοράς υγραερίου οι υπόλοιπες, συνολικού ύψους άνω των 650 εκατ. δολαρίων.
Ειδικότερα, η Maran Tankers του Ομίλου Αγγελικούση υπέγραψε συμβόλαιο με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία της Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, για τη ναυπήγηση τεσσάρων δεξαμενοπλοίων, δύο very large crude carriers και δύο suezmaxes. Με την προσθήκη των τεσσάρων αυτών πλοίων ο όμιλος Αγγελικούση έχει υπό παραγγελία συνολικά 16 δεξαμενόπλοια, οκτώ VLCC και οκτώ suezmaxes.
Τα έξι VLCC αναμένεται να παραληφθούν από τα ναυπηγεία της DSME το 2016, ενώ σε ό,τι αφορά τα suezmaxes δύο αναμένεται να παραληφθούν το 2017, ενώ άλλα τέσσερα που ναυπηγούνται στα ναυπηγεία της Daewoo Mangalia Heavy Industries στη Ρουμανία θα παραληφθούν και αυτά το 2017. Οπως αναφέρει η LloydsList, τα VLCC είναι κόστους κατασκευής 93 εκατ. δολαρίων το ένα ή το κόστος για κάθε suezmaxes ανέρχεται στα 63 εκατ. δολάρια.
Μειωμένες τιμές
Οι τιμές ναυπήγησης, όπως επισημαίνεται στη LoydsLits, εμφανίζονται μειωμένες σε σύγκριση με το τι ισχύει γενικότερα στην αγορά, ωστόσο εικάζεται ότι πρόκειται για τιμές που πέτυχε ο όμιλος Αγγελικούση, καθώς είναι πολύ σημαντικός πελάτης των εν λόγω ναυπηγείων στα οποία κατασκευάζει και πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Σημειώνεται ότι ο όμιλος Αγγελικούση κατασκευάζει στα ναυπηγεία της DSME 14 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου. Το συνολικό επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου μαζί τα bulkers που κατασκευάζει ξεπερνά τα 4 δισ. δολάρια.
Από την πλευρά της, η Capital Product Partners ανακοίνωσε την προσθήκη στο βιβλίο παραγγελιών δύο ακόμη δεξαμενοπλοίων τύπου eco Medium Range (MR) για τα οποία απέκτησε το δικαίωμα πρώτης άρνησης από τη μητρική Capital Maritime & Trading Corp. Συνολικά στο βιβλίο παραγγελιών η Capital Product Partners έχει οκτώ δεξαμενόπλοια eco MR product tankers, τα οποία αναμένεται να παραλάβει από τον Σεπτέμβριο του 2015 μέχρι και το 2017.
Επίσης, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Golden Destiny, η Eletson Coproration -ναυτιλιακή εταιρεία των οικογενειών Καρασταμάτη, Κέρτσικωφ, Χατζηελευθεριάδη- προχώρησε στην παραγγελία δύο πλοίων μεταφοράς υγραερίου (LPG Carriers) μεταφορικής ικανότητας 38.000 κυβικών μέτρων το ένα στα ναυπηγεία Hyundai Mipo αντί 51 εκατ. δολαρίων το ένα με ορίζοντα παράδοσης το 2017.
Η Eletson παρήγγειλε επίσης και ένα πλοίο μεταφοράς αιθυλενίου, χωρητικότητας (LEG Carrier) 12.000 κ.μ. και πάλι στα ναυπηγεία Hyundai Mipo αντί 38 εκατ. δολαρίων. Επισημαίνεται ότι η Eletson Corporation έχει υπό παραγγελία άλλα εννέα LEG Carriers, εκ των οποίων τέσσερα είναι χωρητικότητας 12.000 κ.μ. το καθένα και τα πέντε 22.000 κ.μ. το καθένα. Επιπλέον εν λειτουργία έχει εννέα LPG Carriers, και 22 δεξαμενόπλοια.
Τέλος, η Phoenix Energy Navigation προχώρησε στην τοποθέτηση στα ναυπηγεία Hyundai μίας παραγγελίας για τη ναυπήγηση δύο LPG Carriers με ορίζοντα παράδοσης το δεύτερο εξάμηνο του 2017.
LPG Carriers
Η Evalend Shipping της οικογένειας Λεντούδη προχώρησε στην παραγγελία δύο LPG Carriers με οψιόν για άλλα δύο, μεταφορικής ικανότητα 38.000 κ.μ. το καθένα στα ναυπηγεία Hyundai Mipo με ορίζοντα παράδοσης το πρώτο εξάμηνο του 2017 και τίμημα 51 εκατ. δολαρίων το ένα. H Evalend το τελευταίο διάστημα εστιάζει στα handysize bulkers και τα μικρότερου μεγέθους clean tankers. Σύμφωνα με τη VesselsValue.com, ο στόλος της αποτελείται από 20 πλοία διαφόρων κατηγοριών.